Ik was gisteren weer bezig met clamxav (http://www.clamxav.com/).
Het installeren is helemaal goed gegaan, alleen bij het opstarten, klaagt de clamxav sentry dat hij clamav niet kan vinden.
Ik heb al op het forum van clamxav gekeken, maar daar stond het probleem wel op, maar niet de oplossing? wel dat ze er mee bezig zijn, maar niet hoe dit op te lossen....
Mijn vraag is dus of jullie mogelijk een oplossing weten.
Met de vorige versie van clamxav werkte het wel, maar met de nieuwe niet.
melding uit system.log:
ik krijg dan een popup:

als je het daarna vanuit clamxav start werkt het wel, maar het mooist is, als het gewoon gelijk met os x gestart wordt!
ook door middel van google kon ik helaas DE oplossing niet vinden.
als ik zoek naar clamd, dan staat hij op de volgende locatie:
/usr/local/clamXav/sbin/clamd
Het installeren is helemaal goed gegaan, alleen bij het opstarten, klaagt de clamxav sentry dat hij clamav niet kan vinden.
Ik heb al op het forum van clamxav gekeken, maar daar stond het probleem wel op, maar niet de oplossing? wel dat ze er mee bezig zijn, maar niet hoe dit op te lossen....
Mijn vraag is dus of jullie mogelijk een oplossing weten.
Met de vorige versie van clamxav werkte het wel, maar met de nieuwe niet.
melding uit system.log:
code:
1
2
3
| May 1 13:39:24 Host ClamXavSentry[151]: All console output now going to /Users/gebruiker/Library/Logs/clamXav-scan.log May 1 13:39:24 Host ClamXavSentry[151]: clamd not running. Now trying to launch it... May 1 13:39:24 Host ClamXavSentry[151]: clamd couldn't be launched. Quitting now. |
ik krijg dan een popup:

als je het daarna vanuit clamxav start werkt het wel, maar het mooist is, als het gewoon gelijk met os x gestart wordt!
ook door middel van google kon ik helaas DE oplossing niet vinden.
als ik zoek naar clamd, dan staat hij op de volgende locatie:
/usr/local/clamXav/sbin/clamd
[ Voor 14% gewijzigd door jpm.lensen op 01-05-2008 18:10 . Reden: afbeelding toegevoegd ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3