Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Vandaag viel mijn pc plotseling uit (reboot, zonder verdere activiteit) en weigerde later opnieuw op te starten.
Ik heb de stroomstekker er even uitgehad maar dit brengt geen oplossing.

Als ik nu probeer op te starten blijft het volledig stil (alle ventilatoren gaan wel draaien), maar de harde schijf doet niets, scherm blijft zwart (geen signaal, monitor blijft in standby stand) en er zijn geen bios piepjes.

De harde schijf werkt (gelukkig) wel in een andere pc en kan het probleem niet zijn.

Probleem moet dus zitten in:
- mobo,
- processor,
- geheugen,
- videokaart

Het meest voor de hand liggend lijkt mij het mobo; hebben jullie tips/advies hoe dit aan te pakken?
PC is denk ik 2,5 jaar oud. Specs in onderschrift.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Heb je 2 bankje geheugen? Trek er een uit en kijk wat die dan doet.
Even batterij uit het moederbord verwijderen waardoor die naar defaults terug gaat.
Laatste opties.
Alle lostrekken van moederbord ook processor en geheugen en aanzetten.
Gaat die piepen dan plaats je de processor en zo steeds iets verder kom je vanzelf het probleem tegen.
Had vand e week ook pc van m'n ouder kapot.
Bleek geheugenslot defect te zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Specs in onderschrift.
Nee, specs horen in-topic. Je loopt lang genoeg op GoT rond om dat te weten.

Verder staan er zat tips in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - maar ze komen toch neer op het uitsluiten van de componenten die je noemt. Dat is iets wat je hoort te doen voor je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.