KPN - Vodafone Ziggo Partner
http://www.izarc.org/
1
2
3
4
5
6
| [root@thuis backup-1-1]tar -xzfM bstand.tgz.001 tar: M: Cannot open: No such file or directory tar: Error is not recoverable: exiting now tar: Child returned status 2 tar: bstand.tgz.001: Not found in archive tar: Error exit delayed from previous errors |
Iets als: ls bstand.tgz.* | while read a; do cat $a >> ../bstand.tgz; done
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Dit moet je niet letterlijk doen, maar tar -xzfM $filename, dus heet je archief vakantiefotos.tgz.001, doe dan dit:CrankyGamerOG schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:06:
humm dat werkt dus ook niet
code:
1 2 3 4 5 6 [root@thuis backup-1-1]tar -xzfM bstand.tgz.001 tar: M: Cannot open: No such file or directory tar: Error is not recoverable: exiting now tar: Child returned status 2 tar: bstand.tgz.001: Not found in archive tar: Error exit delayed from previous errors
1
| tar -xzfM akantiefotos.tgz.001 |
Edit: @ bastien
man tar:
1
2
| -M, --multi-volume create/list/extract multi-volume archive |
[ Voor 7% gewijzigd door icyx op 01-05-2008 14:15 ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
1
| tar -xzMf bstand.tgz.001 |
Is dat niet gewoonBastien schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:14:
Iets als: ls bstand.tgz.* | while read a; do cat $a >> ../bstand.tgz; done
1
| cat bstand.tgz.* > bstand.tgz |
YepJanDM schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:18:
Is dat niet gewoon
code:
1 cat bstand.tgz.* > bstand.tgz
Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
dit was idd de oplossing alle andere dingen werkten nietRoom42 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:20:
[...]
YepDat is veel korter en geeft hetzelfde resultaat
met M (idd verkeerd om maar hierna nog nogo)
1
2
| tar: Cannot use multi-volume compressed archives Try `tar --help' for more information. |
echter na de cat bstand.tgz.* > bstand.tgz was hij gewoon te extracten met -xzvf
bdankt iedereen, ik was deze variatie nog nooit tegengekomen
(ps die IZArc kon er ook niks mee)
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 01-05-2008 14:39 ]
Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Split was inderdaad altijd mijn favoriete programma om een file in kleine stukjes te hakken (en daarna met 40 threads tegelijk te uploaden, om hem weer aan elkaar te plakken)Room42 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:39:
Het was ook geen multi-volume tar. Het was een single-volume tar, gesplit met 'split' (of equivalent). Dit wordt veel op usenet gebruikt.