Zwart beeld en rare gekleurde strepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Mijn videokaart heeft een probleem denk ik. Ik was een paar week terug met de pc bezig en ineens ging het beeld op zwart. Toen ik hem opnieuwe opstarte waren er allemaal rare gekleurde strepen door het beeld heen. Toen hij overging naar het bureaublad ging het beeld gewoon op zwart, de computer draaide wel gewoon vrolijk verder.
Ik heb hem toen maar in veilige modus opgestart en de driver verwijder via driver cleaner er ze opnieuw geinstalleerd. Helpte niet. Toen maar andere drivers geprobeerd, mocht helaas ook niet helpen. Ik heb er een tijdje een andere videokaart ingehad, een Radeon 9200 pro family, die deed het gewoon goed. Ik heb systeemherstel ook al geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Ik ben bang dat mijn videokaart gewoon kapot is. Het is een Geforce PNY 6800 GT. Heeft het altijd perfect gedaan, maar nu helaas niet meer.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Kan gebeuren, je beschrijving klopt perfect bij een 'defecte videokaart' helaas.

Beeld op zwart de eerste keer was het 'kapot gaan moment'. Het kan je core zijn, maar het klinkt als kapot videogeheugen. De basis functies daarvan werkten nog; maar gaven strepen en rare kleuren. Dat is kenmerkend voor kapot geheugen, vervolgens worden de drivers geladen en die willen andere (meer complexe?) dingen met het geheugen doen - dan houdt de kaart er helemaal mee op helaas :( .

Een 6800 kan je nog wel voor een zacht prijsje vinden of misschien nu het moment een goedkope upgraden naar een 7900 of X1950 AGP kaart te nemen?

De meeste mensen deugen!