Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wou vandaag maar weer eens een dagje naar buiten met mijn lieve cam, maar het komt met bakken uit de lucht dus dat is kansloos.
Maargoed eigenlijk ga ik alleen maar niet om het risico te ontwijken dat mn cam verzuipt.

Zijn er ergens "regenjassen" verkrijgbaar voor camera's zodat ik dan toch foto's kan maken?

Ik heb er op zitten googlen maar ik kan niet echt wat vinden waar ik wat mee kan.
Heb anderzijds ook geen idee waar ik op moet googlen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 13:40 ]

Verwijderd

Eerste hit op googlen naar "waterproof cam cases"

http://www.keepitdrycase.com/

Nu weet je dat het bestaat, en heb je een beginnetje... Het zoeken naar nederlandse leveranciers laat ik graag aan jou over :P

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
zoeken op onderwater behuizing?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze wordt ook veel gebruikt: http://www.stormjacket.com/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:42:
Eerste hit op googlen naar "waterproof cam cases"

http://www.keepitdrycase.com/

Nu weet je dat het bestaat, en heb je een beginnetje... Het zoeken naar nederlandse leveranciers laat ik graag aan jou over :P
Tnx :) Maar de prijzen zijn niet mals zeg voor dingetjes die ikzelf met wat knutselen ook wel in elkaar krijg. :/
aarnsand schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:44:
zoeken op onderwater behuizing?
Mwah, onderwater hoeft dan weer niet.Gewoon tegen regen is prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ah cool dit is precies wat ik zoek. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:48:
[...]

Tnx :) Maar de prijzen zijn niet mals zeg voor dingetjes die ikzelf met wat knutselen ook wel in elkaar krijg. :/

[...]

Mwah, onderwater hoeft dan weer niet.Gewoon tegen regen is prima.
Nu je het zegt :| Die prijzen zijn echt erg... Ik heb geen zin om het zelf uit te zoeken maar misschien geven ze bepaalde "garanties" en kun je de waarde van de cam op ze verhalen als het mis mocht gaan? Dat zou iig de hoge prijzen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Nu je het zegt :| Die prijzen zijn echt erg... Ik heb geen zin om het zelf uit te zoeken maar misschien geven ze bepaalde "garanties" en kun je de waarde van de cam op ze verhalen als het mis mocht gaan? Dat zou iig de hoge prijzen verklaren.
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan niets vinden over dergelijke reglementen en/of garanties.
Zou inderdaad wel toepasselijk zijn met die prijzen.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 07:13

Just_I

What did you just say?

CameraNU.nl heeft ook een paar rainsleeves in hun assortiment.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Ah cool dit is precies wat ik zoek. :)
Kun je er een kleine review over maken als je 'm hebt? Ben niet altijd erg te spreken over Amerikaanse reviews namelijk ;)

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Our waterproof camera cases are designed for underwater photographers. Our cases are 100% waterproof, while allowing you to safely operate your equipment at the same time!
Ze zijn dus niet voor een flinke regenbui, maar echt om onder water foto's te maken, ik denk dat ze daardoor zoveel duurder zijn dan die stormjacket dingen

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Dan nog heb je het probleem van druppels water op je lens... Een "afdakje" zou beter zijn :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 07:13

Just_I

What did you just say?

RemcoDelft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:00:
[...]

Dan nog heb je het probleem van druppels water op je lens... Een "afdakje" zou beter zijn :)
Zou een zonnekap dit probleem niet kunnen oplossen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:57:
[...]

Kun je er een kleine review over maken als je 'm hebt? Ben niet altijd erg te spreken over Amerikaanse reviews namelijk ;)
Hehe is goed. Ik ga nog even met onderstaande link in gedachte rondsnuffen en kijken of ik een e.v.t nederlandse dealer kan vinden voor die stormsleeves.
Of even kijken wat het moet kosten om zo'n ding over te vliegen.
Just_I schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:57:
CameraNU.nl heeft ook een paar rainsleeves in hun assortiment.
http://cameranu.nl/artike...Elements_Cover_E-690.html

Ah kijk dit is precies wat ik zocht. _/-\o_

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:00:
[...]

Stukje karton met tape doet wonderen?

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Zou een zonnekap dit probleem niet kunnen oplossen?
Denk dat dat inderdaad het probleem op zal lossen tenzij je echt horizontale regen hebt.

• sOid
  • Niet online
Zonnekap zal het inderdaad wel oplossen. Ik denk trouwens dat die Kata elements cover (bij Cameranu) een beetje klein is :)

Ik ga zelf over een tijdje waarschijnlijk die stormjacket kopen.

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:08:
Zonnekap zal het inderdaad wel oplossen. Ik denk trouwens dat die Kata elements cover (bij Cameranu) een beetje klein is :)

Ik ga zelf over een tijdje waarschijnlijk die stormjacket kopen.
Ik heb zelf dan ook niet echt een professionele camera met huge lensen (nog niet althans, als ik zo doorga gaat die er wel komen :P ), die van mij zou daar prima in gaan, alleen zoomen zit ik nog over te twijvelen want die lens uit mijn ding gaat een redelijk end naar voren.
Misschien is dan in die zin een stormjacket een betere oplossing idd.

Wat ik aan deze cool vind is dat je wel gewoon je camera fysiek vasthoud door middel van die "hand tunnel".

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 14:12 ]

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:12:
[...]

Ik heb zelf dan ook niet echt een professionele camera met huge lensen (nog niet althans, als ik zo doorga gaat die er wel komen :P ), die van mij zou daar prima in gaan, alleen zoomen zit ik nog over te twijvelen want die lens uit mijn ding gaat een redelijk end naar voren.
Misschien is dan in die zin een stormjacket een betere oplossing idd.

Wat ik aan deze cool vind is dat je wel gewoon je camera fysiek vasthoud door middel van die "hand tunnel".
Ik weet niet precies hoe het met de zoeker zit bij beide. Die stormjacket kun je iig ook (wel een beetje omslachtig) met flitser en statief gebruiken: http://www.stormjacket.com/tripod-flash.html

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:47:
[...]

Ik weet niet precies hoe het met de zoeker zit bij beide. Die stormjacket kun je iig ook (wel een beetje omslachtig) met flitser en statief gebruiken: http://www.stormjacket.com/tripod-flash.html
Flitser lijkt bij de andere geen mogelijkheid, Tripod montage wel. :)
Dat is voor mij prima want ik fotografeer echt _nooit_ met flitser. :)

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 12:56
Al op ebay gekeken, voor bijna niks ($9 / €6 incl. vzk) heb je twee van deze rainsleeves.
Is het niks kost het je maar €6, is het wel wat, laat het weten.. :)

Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/03/i/000/a8/bd/f4a1_10.JPGAfbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/07/i/000/a8/bd/f383_10.JPG

http://cgi.ebay.nl/2-Opte...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• sOid
  • Niet online
Die dingen worden vaak als backup (wegwerp) gebruikt maar voor langdurig gebruik is dat niet ideaal.

Volgens ervaringen op http://photography-on-the.net iig :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel maken.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
eth0 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:35:
Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel maken.
En als je een beetje lui bent, leg je die 6 euro neer ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Vuilniszak, puntje eraf knippen waar je lens (zonnekap) nét niet lekker doorheen past. Duw 'm er doorheen alsof ie geboren moet worden. Voilà: een El Cheapo rainsleeve. Heeft mijn camera droog gehouden tijdens de moesson op Le Mans vorig jaar... De Engelsen noemden dat torrential rain; in Nederland hebben we daar geen woord voor.

Goede regenjassen voor de camera zijn duur omdat ze klepjes en dingetjes hebben waardoor je de camera kunt blijven bedienen. Elke naad of ritssluiting is een potentieel lek. En aangezien ze nou ook weer niet bij bosjes verkocht worden blijven dit soort dingen duur. En het zijn dingen voor profs...amateurs en hobbyisten komen bij voorkeur niet buiten in de regen. Profs hebben geld zat...

Als je zo'n rainsleeve voldoende vindt, pak dan een vuilniszak.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 21:36
Wobcat schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:00:
Al op ebay gekeken, voor bijna niks ($9 / €6 incl. vzk) heb je twee van deze rainsleeves.
Is het niks kost het je maar €6, is het wel wat, laat het weten.. :)

[afbeelding][afbeelding]

http://cgi.ebay.nl/2-Opte...0QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Deze gebruik ik ook. Werken perfect. Wel zorgen dat je je handen buiten de hoes houdt, om condensvorming binnen in de hoes te voorkomen (bij niet weathersealed camera's iig). Zeker icm. met de lange zonnekap van m'n 70-200 kan ik moeiteloos tijdens een flinke regenbui door blijven fotograferen. Erg handig bij regenraces :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-01 12:48
Ik gebruik zelf de All-weather protector van Matin.
Deze heb ik in singapore besteld en had hem binnen een week thuis tegen een prijs die je hier
in nederland niet tegenkomt. En de verzendkosten waren een lachtertje.
http://perlyinc.com/store...p?cPath=30&products_id=72

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
mphilipp schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:08:
Vuilniszak, puntje eraf knippen waar je lens (zonnekap) nét niet lekker doorheen past. Duw 'm er doorheen alsof ie geboren moet worden. Voilà: een El Cheapo rainsleeve. Heeft mijn camera droog gehouden tijdens de moesson op Le Mans vorig jaar... De Engelsen noemden dat torrential rain; in Nederland hebben we daar geen woord voor.

Goede regenjassen voor de camera zijn duur omdat ze klepjes en dingetjes hebben waardoor je de camera kunt blijven bedienen. Elke naad of ritssluiting is een potentieel lek. En aangezien ze nou ook weer niet bij bosjes verkocht worden blijven dit soort dingen duur. En het zijn dingen voor profs...amateurs en hobbyisten komen bij voorkeur niet buiten in de regen. Profs hebben geld zat...

Als je zo'n rainsleeve voldoende vindt, pak dan een vuilniszak.
Heeft mij goed geholpen een vuilniszak, bij een van de eerste camera's in de geschiedenis deden ze toch ook een "doek" over het hoofd? :Y
Pagina: 1