Vastzittende CD-R in mijn Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18

rob_erwt

What does this button do?

Topicstarter
Een nogal vervelend probleem: ik stopte gisteravond een gebrande CD-R in mijn Philips HTS6510/12 maar deze werd niet herkend. Nu is dat wel jammer maar niet zo'n groot probleem.

Het probleem was dat het apparaat deze cd vervolgens niet meer uit wil spugen. En dat is een beetje (boel) vervelend. Herhaaldelijk op de eject toets drukken werkt niet, ook niet na het van de stroom halen en weer aansluiten van het apparaat. In de handleiding stond als oplossing de STOP knop op de afstandsbediening ingedrukt houden en vervolgens op de 2, 5 en 9 toets drukken, maar ook dit werkt niet.

Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Philips, maar ik vroeg me af of er hier mensen waren die misschien weten hoe ik het op zou kunnen lossen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12 19:00
paperclip in een gaatje duwen? met wat geluk heb je zo'n gaatje...

• rob_erwt

rob_erwt

Topicstarter
Ik was al op zoek, maar ik kon er geen vinden. (zo'n gaatje dat is) Nu kan ik misschine het frontpanel er wel afhalen, maar (nog) geen idee hoe moeilijk of makkelijk dat is. Dus als het enigszins kan, wilde ik dat graag voorkomen... ;)

Verwijderd

rob_erwt schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:31:
Ik was al op zoek, maar ik kon er geen vinden. (zo'n gaatje dat is) Nu kan ik misschine het frontpanel er wel afhalen, maar (nog) geen idee hoe moeilijk of makkelijk dat is. Dus als het enigszins kan, wilde ik dat graag voorkomen... ;)
Kun je de deksel van dat apparaat er niet afschroeven?
En dan van binnenuit bekijken, of je die laatje open kan krijgen?
Meestal lukt dat wel.
Wel eerst de stekker er uit trekken hoor.

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb dit ook wel eens gehad met mijn Marantz DVD speler. Wat voor mij werkte was de stroom van het apparaat halen, voor ongeveer een minuut, en wanneer de stroom erop gaat/apparaat weer wordt aangezet, meteen de eject knop indrukken. Op die manier voorkom je dat de er al begonnen wordt met inlezen van het schijfje, wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit staat toch los van je CD-R? Klinkt gewoon alsof het open-mechanisme defect is...

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12 19:00
RemcoDelft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:39:
Dit staat toch los van je CD-R? Klinkt gewoon alsof het open-mechanisme defect is...
Niet echt, sommige dvdspelers willen de cd lezen, wat soms niet goed lukt, waardoor deze "beginnen te flippen" en de lade niet meer open wil.

Wat soms idd ook helpt is om vlak nadat het apparaat stroom heeft gekregen op eject beginnen te duwen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57
Dit heeft
RemcoDelft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:39:
Ik ben bang dat je daar fout mee zit. Sommige drives kunnen gaan hangen als ze een cd niet kunnen lezen. Dan willen ze ook niet meer open.

Bekend probleem zinds de introductie van copy protected cd's. De Mac Cube moest zelfs terug naar Apple als je d'r zo'n schijf in had gedaan.

Verwijderd

Kijk eens aan de onderkant van het apparaat. Bij mijn philips dvdspeler zat daar een soort van schuif die je met behulp van een schroevdraaier kon bewegen. Die schuif was van de lade.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 15:28

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb dit ook gehad met een philips harddisk recorder. volgens mij gewoon een kwestie van gare firmware ofzo.

Ik heb toen ook de deksel erafgehaald en de lade opengewurmd. Je kunt ze meestal handmatig wel openkrijgen, maar je moet opletten dat je geen plastic palletjes ofzo afbreekt. Gewoon de kap er af dus en effe pielen :P

• rob_erwt

rob_erwt

Topicstarter
Ondertussen ook antwoord gehad van de Philips klantenservice. Die raden aan om hem onder garantie aan te bieden bij de shop waar ik hem gekocht heb. Garantie zit er nog op dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

Nu zit ik dus te twijfelen tussen als een echte tweaker zelf nog even verder te stoeien of voor safe gaan en hem even bij de shop langs brengen.. :P

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 09:59
rob_erwt schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:17:
Ondertussen ook antwoord gehad van de Philips klantenservice. Die raden aan om hem onder garantie aan te bieden bij de shop waar ik hem gekocht heb. Garantie zit er nog op dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

Nu zit ik dus te twijfelen tussen als een echte tweaker zelf nog even verder te stoeien of voor safe gaan en hem even bij de shop langs brengen.. :P
Terug naar de winkel jij:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 20:24
en heel snel van je garantie gebruik gaan maken ;):P denk dat als je er zelf aan gaat kloten dat philips daar niet echt blij mee is mocht er iets fout gaan...

Verwijderd

Ik zou terug naar de shop gaan. Als het uiteindelijk iets blijkt te zijn wat je zelf niet kan fixen ligt je set al uit elkaar en ben je je garantie kwijt. Stel je voor dat het een firmware update is? HK200 (als ik het goed heb, iig een setje van Harman Kardon) had ook zo'n soort probleem en dat was een firmware probleem.

• rob_erwt

rob_erwt

Topicstarter
Ja, ik was al op zoek naar firmware updates en de de versie na de mijne had idd een fix met het laden van cd's. Jammer alleen dat ik die via een cd-rom zou moeten installeren. En dat wil nu natuurlijk niet meer... ;)

Maar jullie hebben gelijk: ik zal eens contact opnemen met de shop.

Pagina: 1