[Firefox] spellingscontrole berichtenscherm

Pagina: 1
Acties:

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik heb de taal-ad-ons van Firefox geïnstalleerd, maar elke tekst die ik in een scherm zoals het scherm waarin ik nu type (berichtenscherm van Tweakers dus) wordt als foutgespeld gezien (roodonderstreept).
Hoe zorg ik ervoor dat de spellingscheck ook in berichtenscherm functioneert?

Ik heb de ad-ons:
OpenTaal woordenlijst
Woordenboek nederlands

Als ik dat zelf niet kan doen, maar slechts het programma (Tweakers dus) wil ik ook graag weten hoe dat werkt want dan zou ik dat ook voor mijn eigen Forum voor elkaar willen krijgen.

ps: Firefox is naltuurlijk geen operatingsysteem, maar na uitvoering bekijken van de topics leek deze me het meest correct, misschien een aparte Firefox rubriek: zou ik zeker op prijs stellen!

rein van der meij

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik snap niet helemaal wat je wilt bereiken eigenlijk.

Als je de ingebouwde spell checker van Firefox gebruikt dan kan je dmv rechter muis op de textarea instellen of het veld gechecked moet worden en met welke taal het gecheckt moet worden.
Dit is een Firefox feature en heeft zover ik weet niks te maken met op welke website je zit.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je haalt behoorlijk wat termen door elkaar. Er is een ingebouwde spellingscontrole in Firefox. Deze is standaard ingesteld voor textarea elementen, zoals ze hier bij GoT gebruiken. Je kan de controle aan en uit zetten met rechtermuisknop in het veld, en dan check spelling uit te vinken. Een andere taal kan je selecteren door onder languages de juiste taal te selecteren.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Blonde Tux

<advertisement>

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI
Die is er al....

Wat bedoel je nu precies? Dat alles wat je typt rood onderstreept wordt? Of dat je een spellingscontrole standaard in je forum wilt??

in het eerste geval, lees hierboven
2de geval: Je kan zelf wat scripten of gewoon een module voor installeren, ligt er natuurlijk aan welke forum software je gebruikt

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Zet even taal, waarop firoefox moet controleren goed,
Klik met de rechtermuisknop op een lege plek in text area (tekstveld), selecteer dan in submenu taal de gewenste taal.
Let wel op dat in deze woordenboeken nog maar weinig woorden staan en dat het nog niet zo goed op spellingsfouten let.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
freyk schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:00:
Let wel op dat in deze woordenboeken nog maar weinig woorden staan en dat het nog niet zo goed op spellingsfouten let.
Bij mijn weten zijn die woordenboeken toch aardig compleet hoor? En daar haal je juist de spellingsvauten uit je bericht; je bedoelt dat er niet wordt gecontroleerd op grammaticale fouten.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 02-05-2008 01:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Alle woorden werden rood. Overigens schreef ik dat naar mijn gevoel correct
Maar correct: het zat hem in de selectie van de taal.
Erg bedankt voor de tip. Gek dat je daar bij het installeren van de ad-on niet voor gewaarschuwd wordt.

rein van der meij

Pagina: 1