Windows Update Error 8024400D

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pymle
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:02
Ik krijg bij Windows Update te horen dat hij geen updates kan downloaden en error code 8024400D. Hierover vind ik echter niks in de help en niets dat werkt op internet (ik heb een "fix" gevonden met het verwijderen van bestanden in de C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore en C:\Windows\SoftwareDistribution\Download, maar dat helpt niet. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Ik heb system restore al geprobeerd, maar ik heb gek genoeg geen restore point dat oud genoeg is (ik heb er maar een paar van de afgelopen twee dagen, terwijl de installatie al heel wat maanden oud is).

Ik draai Vista Ultimate 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22
Als dat niet werkt (die service starten), misschien een sfc /scannow

Of nog eens voor de zekerheid alle dll's die bij de update gebruikt worden opnieuw registreren. Makkelijkste is een tekstfile maken met de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
7
regsvr32 /s wuapi.dll
regsvr32 /s wuaueng.dll
regsvr32 /s wups.dll
regsvr32 /s wups2.dll
regsvr32 /s wuwebv.dll
regsvr32 /s wucltux.dll
regsvr32 /s wudriver.dll

en vervolgens deze opslaan met de extensie .bat en daar op dubbelklikken. Misschien dat je die dan wel elevated moet runnen (run as administrator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pymle
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:02
Bedankt mensen, het werkt! De eerste link had ik zelf al gevonden en hielp dus niet, maar met het herregisteren van de files is het weer gefikst.