Thunderbird blijft SSL certificaat tonen

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb sinds kort een nieuw mailserver met postfix staan waarbij zowel IMAP als SMTP over TLS (of evt SSL) lopen.

Nu is het zo dat bij elk mailtje dat ik verstuur ik mijn verstuur moet bevestigen dat ik weet dat het self-signed certificaat niet bij dat subdomein hoort.
Beetje storend, ook omdat ik die TLS\SSL certificaten puur gebruik voor encryptie itt authenticatie van de server.

Weet iemand een tweak om dat in Thunderbird te disablen of een mooie workaround zonder een certificaat te kopen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet beter een certificaat maken voor dat specifieke subdomein? Dan kun je daarna gewoon aangeven dat Thunderbird dit certificaat altijd moeten accepteren volgens mij

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja dat kan, probleem is dat er nogal wat subdomeinen (leve de CNAME records) zijn voor klanten.
Gevolg is dat ik dan 200 certificaten mag aanmaken, wat ook weer niet wenselijk is.

Dus : ja je hebt gelijk, maar het lijkt me niet geheel wenselijk ivm schaalbaarheid.

Toelichting op CNAME gebeuren: mijn klanten krijgen een CNAME record imap.domein.tld, wat verwijst naar mijn mailserver. Gevolg is dus $klanten aantal manieren om die server te benaderen.
Thunderbird pakt de naam van het CNAME record om het certificaat mee te vergelijken, niet de naam waar het CNAME record naartoe resolvt (anders had ik maar 1 cert hoeven maken).

[ Voor 43% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2008 12:59 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je dan http://www.andrewlucking....ember-mismatched-domains/ ook gevonden en geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zie nu pas dat hij er inderdaad ook voor TB is.
Zal zo eens kijken of dat werkt :).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Prachtige plugin, alleen niet voor thunderbird 2.

offtopic:
woops dat had een edit moeten zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2008 16:48 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
schopje :).
Pagina: 1