Toon posts:

Defect in Marantz SR5200 - Advies techniciens gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb hier een Marantz SR5200 AV-Receiver staan waarop alles incluus mijn HTPC staat te spelen. Dit apparaat heeft sinds een tijdje kuren:
  • Het geluid valt na een tijdje weg alsof er een schakelaar is omgevallen (dit geldt dan voor alle inputs)
  • Als ik op dat moment het apparaat even snel uit/aan doe, dan doet het geluid het soms weer voor een paar seconden tot een paar minuten.
  • Het een lange tijd uitzetten resulteert soms in correct geluid voor een paar uur tot dagen
  • Op het display van receiver is geen verandering te bespeuren
  • Aan de kwaliteit van het geluid zelf (als het er al is) is niets op aan te merken.
Heeft iemand een idee in welke hoek ik het zou kunnen gaan zoeken? Ben zelf wel technisch aangelegd (kan electronica solderen ed en ik heb een multimeter), maar van het fout-tracken in zulk spul heb ik geen kaas gegeten.

Alvast bedankt!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 12:06

Shuriken

Life is all about priorities

Zou wellicht een of meerdere lekkende condensatoren kunnen zijn. Heb je daar al visueel op gecheckt?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Staat er misschien gelijkstroom op de uitgangen? Soms is dit verlopen en kan je dit bijstellen met een potmetertje op de printplaat. Minder dan 10 mV is goed. Misschien staat het nu op een grenswaarde waarop de beveiliging ingrijpt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

schoon van binnen? stof > koeling?

Wise enough to play the fool

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:21
Heb je in huis wel eens last van spanningspieken? (licht plots feller/ zwakker branden) Sommige apparaten zijn daar gevoeliger voor. Dat kan je oplossen door je apparatuur op een beveiligde verdeeldoos aan te sluiten. Zorg ook dat je niet al te veel apparaten op 1 groep hebt aangesloten. Dat kan ook voor pieken en dalen in de spanning zorgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dekaasboer op 01-05-2008 14:30 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:28:
Heb je in huis wel eens last van spanningspieken? (licht plots feller/ zwakker branden) Sommige apparaten zijn daar gevoeliger voor. Dat kan je oplossen door je apparatuur op een beveiligde verdeeldoos aan te sluiten. Zorg ook dat je niet al te veel apparaten op 1 groep hebt aangesloten. Dat kan ook voor pieken en dalen in de spanning zorgen.
Bedankt voor jullie inputs !!
Even mijn tegenreplies
  • Lekkende condensator: iets in de hoek van condensatoren had ik zelf ook al in gedachten. Zal ik inderdaad even op checken.
  • Gelijkstroom op uitgang? Nog niet eerder van gehoort en dit icm met condensator is een goeie om mee te nemen.
  • Koeling ed => is OK
  • Spanningspieken: hij heeft het altijd goed gedaan en er is hier niets veranderd.
Pagina: 1