Op zondag 18 februari 2001 23:42 schreef nelske het volgende:
Euhm een kleine opmerking van mijn kant.
Denk je nou echt dat het aan de distro ligt als je dezelfde foutmelding al op 5 distro's gehad hebt:? Een nieuwe distro zal je probleem niet oplossen iig.
Signal 9 wordt in de meeste gevallen door hardware veroorzaakt. Liever gezegd wordt het vaak veroorzaakt door defecte hardware :(/
Controleer in eerste instantie je geheugen.
Grote veroorzaker van deze fout is slecht geheugen of het mixen van geheugen met verschillende timings (waarbij de BIOS-instellingen niet goed aangepast zijn)
Mocht dit het probleem niet zijn probeer dan eerst de systeem-cache uit te zetten en opnieuw proberen. Nog steeds geen geluk?
Zet dan nu ook de interne-cache uit en probeer opnieuw.
Als het nu nog steeds niet werkt ga dan alle onnodige kaarten uit je computer halen en probeer het opnieuw.
Controleer ook iig de moederbord instellingen en zorg ervoor dat de processor goed gekoeld wordt.
Ja dat het aan de distro's niet ligt had ik zelf ook al gevonden ...
Van de hardware zelf zit er niks te veel in, 2 netwerkkaarten en een videokaart, het kan inderdaad aan het geheugen liggen, dat heb ik zelf ook al gedacht ...
Maar dat het aan de timings van het geheugen ofzo ligt dat ga ik van de week eens uitproberen, alvast bedankt voor de tip.
Had eens vlug in de bios rond gezocht, maar niks speciaals gevonden. Ik laat iets weten als ik het gevonden heb, indien het niet lukt ook natuurlijk ...
De processor is een AMD 486 DX4-100 draait met een coolertje en is helemaal zelf niet warm, denk er zelf aan cooler er af te halen aangezien dat dan juist de voeding nog een beetje lawaai maakt.
offtopic:
Maar nu eerst een beetje slapen, morgen is er weer een werkdag