[ubuntu] pegasus error bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Steeds bij afsluiten blijft Pegasus deze error herhaaldelijk uitspugen:
[0.000000] pegasus 2-2:1.0: get_registers, status -108

Hij doet dit echt op 't laatst, net voor de PC echt uit is. Dus al na ubuntu uit is.

Ik heb op internet gezocht naar wat Pegasus is, en het blijkt dus iets te zijn voor usb ethernet adapters?
In ieder geval wil de PC hier niet afsluiten zonder zelf de uitknop in te houden.

Kan ik hier iets aan doen? Pegasus al eerder killen of nog beter: de fout verhelpen? Of zou het helpen als ik een PCI kaartje koop voor netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door link0007 op 01-05-2008 00:21 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ubuntu Hardy, neem ik aan ?

Helpt het als je /lib/modules/2.6.24-16-generic/kernel/drivers/net/usb/pegasus.ko blacklist ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Echt helpen doet het niet.. Pegasus errors zijn wel weg, maar nu krijg ik steeds een error op 't eind dat de message bus daemon niet aan staat?
Ook heb ik dan geen netwerk meer, wat me logisch lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Opgelost, ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht. Daarna moest ik nog even ACPI forceren omdat ik anders dit kreeg:
Network manager : nm_dbus_signal_device_status_change : assertion 'cb_data -> data -> dbus_connection' failed

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 7% gewijzigd door link0007 op 02-05-2008 17:29 ]