Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik ben voor een projectje bezig om een zo goedkoop mogelijke sms box te bouwen, maar wel geheel uit nieuwe onderdelen.

Nu zijn er wel sms boxen als industriele meuk, maar die kosten al gauw enkele honderden euro's.
Maar een normaal mobieltje kan ook sms'en, vandaar het idee om een mobieltje als basis te gebruiken.

Als proef heb ik vandaag een Motorola F3 gekocht (basilcy de goedkoopste mobiel die ik kon vinden).
Na wat zoekwerk had ik een (gedeeltelijke) pinout van de connector die achterop de telefoon zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.smart-clip.com/f3_pinout.jpg

Dit zou genoeg moeten zijn voor een dataverbinding met de telefoon.

Na wat schoef/klik en soldeerwerk heb ik aan deze 3 pootjes een draadje zitten.
Heb nog zat aan level convertors liggen, dus dat is ook geen probleem, aangesloten, maar werken.. ho maar...

Ik vermoed dat het niet in de hardware zit (level convertor werkt sowieso, en als ik de bedrading doormeet lijkt het ook allemaal in orde.

Nu heb ik dit al eerder gedaan bij een siemens telefoon, en daarbij ging wel alles zoals geplanned, maar kan voor deze motorola erg weinig info vinden over de seriele protocollen.
Iemand die wel ervaring heeft met (liefst deze, andere mag ook) motorola telefoon en wat tips heeft op punten als:
- Baudrate
- Protocol
- Bestaande programma's

Elke hulp is meegenomen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik kan je hiermee niet helpen, omdat ik daarvoor te weinig kennis heb.

Maar, ik weet wel dat Ericsson's (vooral de oude) met AT commando's werken, wat heel makkelijk schijnt te zijn. Misschien kan je een goedkope en oude Ericsson op de kop tikken en daarmee iets proberen uit te vogelen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Nou, het is voor een project, en daavoor zijn nieuwe onderdeleneen van de belangrijkste eisen.

Ik heb het zefl al werkend met een oude siemens, maar das leuk als test, maar markplaats/ebay/whatever af gaan zoeken naar grote getalen van een specifiek type oude mobiele telefoon wordt je niet echt blij van..