Toon posts:

Xbox360 op computer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung syncmaster 205 BW met DVI I ingang & D sub ingang.
Ik kan er dus wisselen via analoog & digitaal beeld. ( alhoewel DVI I niet volledig digitaal is )

Anywayz ik heb tevens een asus 8500 GT graka met DVI I & HDMI dachtek.
Deze kaart ondersteund dus ook DVI I.
Mijn geluidssysteem bestaat uit 2 boxen & woofer waar alles op inzit en dan naar mijn moederbord vertrekt waar een soundkaart zit op ingebouwd ( geluid is goed genoeg voor mij )

Allesinds ik weet dat ik makkelijk zo een HD AV kabel kan kopen en deze aansluiten en dan een tussenstukje kopen voor het geluid in te pluggen op aux.

Maar echter dan zit ik altijd met het verwisselen van kabels achteraan de monitor. Mocht ik die kunnen aansluiten op mijn DVI I ingang op de monitor dan kan ik gewoon wisselen tussen beide met de druk op één knop.

Mijn x box 360 is een tweede generatie met HDMI support etc.

iemand een idee of ik iets kan doen met die DVI I gedoe.
En of dat beter is.
Redelijk ingewikkeld allemaal
greets

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ik zou zeggen, VGA kabel voor de X360 en een VGA-switch om je monitor te delen met de apparaten of een DVI kabel voor je pc kopen en je XBOX via VGA en je pc via DVI op je monitor aansluiten.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

je wilt volgens mij je xbox en je computer op hetzelfde scherm en boxen aangesloten hebben.

vga kabel van je xbox naar je scherm en een tulipstekker met een verloop naar 3,5mm jack en een splitter naar je boxen. deze dus

dvi van je computer naar je scherm en een 3,5mm jack in je computer en 1 3,5mm jack aan de andere kant in de splitter aan je boxen.

zorg dat je het goede type geluidssplitter koopt want je hebt ook dat je 1 geluidsbron hebt en er 2 boxen/oortjes op aan kan sluiten! deze dus niet maar deze wel

[edit]
die van je xbox naar die 3,5mm aansluiting moet dus een female 3,5mm jack hebben en 2x een male tulip (rode en witte)

en de splitter 2x een male 3,5mm en 1x een female 3,5mm
(male: 1 naar geluidskaart moederbord en de ander naar de female van de kabel vanaf je xbox
female: naar je boxenset toe aangezien deze een 2.1 set is en 1x 3,5mm nodig heeft)

en dan voor je xbox naar je monitor een dvi-i naar d-sub kabel deze dus

[ Voor 56% gewijzigd door Wiethoofd op 30-04-2008 22:34 . Reden: linkjes ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
gaat er een verschil zijn qua beeld kwaliteit? ( tussen dvi en av HD )
Anders koop ik zo een x box 360 av hd setje; zit zo een adapter bij voor je geluid.
Btw is er geen andere manier om niet zo een duur x box 360 HD AV setje te kopen?
http://www.consoleshop.be...-360-vga-hd-av-kabel.html
bv een gewone kabel die juist hetzelfde doet.

Je komt dat nogal vaak tegen .. tis gewoon omdat er een naam op plakt etc dat het opeens 3 keer zo duur is.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Khen Rigzin, ik weet niet zeker of je de productspecificaties goed gelezen hebt van die microsoft hd av kabel. deze gaat van d-sub met 2x male tulip naar een SCART aansluiting voor aan een TV

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.be/images/product/image.php?id=57547&dimensionid=17&shopid=161

Verwijderd

Topicstarter
nee beste vriend dat stuk daar ( niet de d sub ) past achteraan in je x box.

Verwijderd

Topicstarter
dat stuk rechts bedoel ik é

Verwijderd

Topicstarter
is idd wel een goed idee om mijn gewone computer aan te sluiten via dvi i.
Is er een verschil in beeld kwaliteit?
Watvoor kabels moet ik dan kopen?

Mijn graka ondersteund dvi i dus waarom niet.
Dan kan ik mijn x box in de vga inpluggen en gewoon wisselen tussen beide zonder veel shit

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

er zit niet voor niets een edit knop rechtsbovenin ;)

maar die rechtsboven moet in je tv-scherm omdat die links aan je xbox gaat (D-sub), en dan het geluid (de 2x tulip) en het beeld samengevoegd worden naar 1x een SCART aansluiting

of hij moet wel in je xbox en dan moet je alsnog een verloopstuk van de 2x tulip naar een 3,5mm jack female hebben en een 2x 3,5 male naar 1x female hebben om dezelfde boxenset te kunnen gebruiken op je xbox en je computer (of je moet een versterker er tussen zetten waar je je computer en je xbox op aansluit mbv deze kabel)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

DVI-I is wel volledig digitaal, en ook volledig analoog, het hangt er vanaf welke pinnen je gebruikt, je kan namelijk VGA over DVI-A laten lopen, en digitaal beeld over DVI-D, DVI-I combineert deze gewoon.

Dus als je je monitor aan je 8500GT hangt met DVI dan kan je er van uitgaan dat het digitaal is.

Om je vraag te beantwoorden:

Je kan gewoon zo'n VGA kabel kopen voor je xbox en de xbox zo op de monitor aansluiten, je PC kan je dan gewoon aan de DVI poort laten. Zo doe ik het ook met mijn 226BW. :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan zit je dus nog met je geluid

je krijg nu 2x een tulip aansluiting die je aan een versterker aan moet sluiten.
je zal dan nog een apart setje boxen aan moeten schaffen of moeilijk moeten gaan lopen doen met verloopstukjes en/of splitters om je boxenset op je computer én je xbox werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
dat geluid geeft niet.
daarvoor wil ik wel een stekker verwisselen.
Maar idd ik steek mijn computer dan op dvi i.
Watvoor een kabel is dat juist?
Want de dvi aan mijn graka en dvi aan mijn monitor zijn niet hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
voor dien x box vga av hd kun je zo een tussen stukje kopen waar je die twee kabels aansluit op een adapter & achteraan in je aux kanaal steekt van je geluidskaart.
Daarvoor zal ik dus enkel moeten wisselen als ik x box wil spelen of op gewone puter wil.

Maar dat is geen probleem.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Of als je boxen een optische ingang heeft, kun je 'm optisch aansluiten via de VGA kabel.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
DVI D ( dual link ) achteraan mijn monitor
DVI-A achteraan mijn graka

daar tussen nen kabel en kheb mijn gedoe right? ;)

Verwijderd

Topicstarter
boxen zijn 4 jaar oud.; van laptec. PULSE 420
Kostte toen 50 euro..
zal dat wel niet hebben
heeft op woofer nen voedingsingang, TO satelitte, input.
Niets speciaals dus

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan gewoon een DVI-D kabel zoeken en die er tussen proppen/stoppen, en anders je computer via de D-Sub zoals je hem nu hebt en je Xbox met een verloopstukje na die hd av kabel van D-Sub naar DVI(-D) aan je beeldscherm lijkt me dan.

Verwijderd

Topicstarter
bwa.. ik ben beter dan om min puter aan te sluiten volledig dvi
en dan gewoon x box kabel D sub te laten gaan; is het minste werk & minste kosten uiteindelijk.
Allé het minste kosten zou zin gewoon nen av d sub kabel te kopen en dan te verwisselen maar ik weet dat die d sub ingangen op nen monitor nogal gevoelig zin.
Wil die der niet gaan kapot stampen

Verwijderd

Topicstarter
ik zit toch meer op de computer dan op die x box.
en dvi i geeft probably beter beeld right ?

btw
mocht ik dan toch min x box aansluiten aan mijn dvi ingang via een verloopstukje ( van d sub naar dvi )
Zou ik dan een groot verschil in beeld opmerken?

Ik denk dat d sub gewoon al een prachtig resultaat gaat geven; zowiezo beter dan mijn oude coca cola tv boven ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

8500GT heeft toch gewoon DVI-D of DVI-I, niet DVI-A? :?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

elke nieuwe grafische kaart vanaf de 6-serie van nvidia heeft gewoon een DVI-I aansluiting, onboard videokaarten willen nog wel eens moeilijk doen met een DVI-D aansluiting

Pagina: 1