Toon posts:

schijfhulpprogramma zit vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou in de OS X partitie een partitie maken voor linux. Ik duw op "pas toe" hij begint, maar is nu al een half uurtje bezig. Hij gebruikt geen cpu en de schijfactiviteit is ook zeer laag. Ik vrees dat hij vast zit.
Ik durf hem niet afsluiten, omdat mijn hoofdpartitie dan miss corrupt is.
Kent er iemand een oplossing?

Verwijderd

Zit inderdaad vast, hoort hooguit een paar minuten te duren. De enige oplossing is schijfhulpprogramma af te sluiten, je moet daarna even kijken of je de ruimte voor de partitie kwijt bent, is dit het geval dan kun je als het goed is d.m.v. schijfhulpprogramma op de leopard installatie dvd de schijf herstellen(gaan geen bestanden verloren), dan is de ruimte weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
er is geen ruimte weg. (oef) Kan ik nu gewoon nog een keer proberen?
Wat is eigenlijk de beste manier om linux te installeren?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met specifiek een installatie vanuit Leopard heb ik geen ervaring, maar in 't algemeen: je zou met Boot Camp of Schijfhulpprogramma je partitie moeten kunnen shrinken, als je genoeg ruimte vrij hebt. Probeer anders even opnieuw net na een herstart.

Maak voor Linux 2 of 3 partities aan. Eén is voor swap (boven 1 GB, ong. evenveel als je ingebouwde geheugen). Eén is voor de root, programma's en tijdelijke bestanden (5 tot 8 GB). De /home voor je eigen bestanden kun je op een aparte partitie zetten, of bij de root partitie erbij tellen. De Mac HFS+ partitie kun je onder Linux mounten, maar standaard is dat read-only.

Verder zou ik gewoon een CD'tje van Ubuntu downloaden en branden, vandaar af installeren.