Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook 2007 heeft 1e 10 sec. 100 % CPU ussage.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Outlook 2007 heeft tijdens de eerste 10 seconden een CPU-ussage van 100%.
Tevens vertoont het scherm alleen bovenaan een werkbalk en in het midden de startlogo.
Pas na die tijd wordt het volledige scherm ingevuld en daalt de CPU-ussage.
Office opnieuw laden geeft geen verbetering.
Ook is het aantal E-mailberichten niet veel.
Bovendien heb ik een tweede identieke laptop die dit probleem niet vertoond en zelfs meer berichten bevat.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

TheDane

1.618

Heb je een anti-virus programma wat getriggered wordt bij het opstarten van Outlook?
Ik heb 't zelfde probleem met Excel, als ik een excel file download en open. Ik zie dan wel in de werkbalk dat ie aan 't virus checken is.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:28:
Outlook 2007 heeft tijdens de eerste 10 seconden een CPU-ussage van 100%.
Tevens vertoont het scherm alleen bovenaan een werkbalk en in het midden de startlogo.
Pas na die tijd wordt het volledige scherm ingevuld en daalt de CPU-ussage.
Office opnieuw laden geeft geen verbetering.
Ook is het aantal E-mailberichten niet veel.
Bovendien heb ik een tweede identieke laptop die dit probleem niet vertoond en zelfs meer berichten bevat.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
Probeer eens Outlook /safe op te starten, indien dit goed is dan moet je gaan kijken bij Add-in of Coms.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Ik sluit me bij TheDane aan.
Goed kans van dat het je virusscanner is.
Zet ter test je virusscanner eens uit (desnoods koppel je je internet ff af), en start Outlook dan eens.
Weet je gauw genoeg of dat het is geweest of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Het tijdelijk uitschakelen van de virusscanner gaf geen verbetering.
Maar met Outlook /safe werkte alles direct snel en goed.
Dus moet ik nu verder met het zoeken naar de door tc982 genoemde Add-in en Coms.
  • Graag zou ik daar wat uitleg bij willen hebben?
  • Hoe moet ik hiermee verder gaan?
Graag je reactie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

csmitshoek: het heten 'invoegtoepassingen' in het Nederlands. Pas wel op met verwijderen, dan liever gewoon even uitvinken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:47:
csmitshoek: het heten 'invoegtoepassingen' in het Nederlands. Pas wel op met verwijderen, dan liever gewoon even uitvinken :Y)
F_J_K: bedankt voor je reactie, maar kan je me uitleggen wat daarmee bedoeld wordt en waar ik dat kan vinden in Outlook 2007?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik ging er van uit dat dat ene woord zat was, aangezien de rest al uitgebreid is beschreven, je moet alleen weten wat je zoekt. Rechtsboven staat 'Typ een vraag voor hulp', copypaste er 'invoegtoepassingen' en meteen de eerste hit is een uitvoerige beschrijving van waar je ze vindt en hoe je ze uitschakelt. Scheelde mij weer typen :P
En zoals gezegd: verwijder ze niet, maar schakel als test (een voor een) uit door uit te vinken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:57:
Ik ging er van uit dat dat ene woord zat was, aangezien de rest al uitgebreid is beschreven, je moet alleen weten wat je zoekt. Rechtsboven staat 'Typ een vraag voor hulp', copypaste er 'invoegtoepassingen' en meteen de eerste hit is een uitvoerige beschrijving van waar je ze vindt en hoe je ze uitschakelt. Scheelde mij weer typen :P
En zoals gezegd: verwijder ze niet, maar schakel als test (een voor een) uit door uit te vinken.
Bovenstaande met succes uitgevoerd.
De invoegtoepassing "Outlook Scan" bleek de boosdoener te zijn.
Ik heb deze nu uitgevinkt laten staan, hopelijk kan dat geen kwaad.
Bedankt voor je hulp!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dus inderdaad de virusscanner (je gebruikt McAfee?) Maak voor jezelf dan nog wel even uit of je het beetje extra beveiliging belangrijker vindt dan die 10 seconden, of juist niet :)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K:
Je hebt gelijk.
Ik heb dit dan toch maar weer geactiveerd.
Ik heb nog even een E-mail met een aantal bijlagen verzonden en zag in de logfile van McAfee dat ze weer gescanned werden.
Bedankt voor je hulp!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:11:
F_J_K:
Je hebt gelijk.
Ik heb dit dan toch maar weer geactiveerd.
Ik heb nog even een E-mail met een aantal bijlagen verzonden en zag in de logfile van McAfee dat ze weer gescanned werden.
Bedankt voor je hulp!
Misschien gewoon eens zien dat er geen update voor is, soms helpt een herinstallatie van McAfee wel eens.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1