Toon posts:

Dual Monitors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,

Na wat zoekwerk op het internet en hier op got, moet ik het topicje toch openen. Voor de duidelijkheid dit is de setup en het probleem:

2 Monitors:
- Acer 22" 2216w
- Dell 19"

1 Graka:
- ATI Sapphire 1650pro agp
Met de opties:
DVI uitgang, VGA uitgang en s-video uitgang.

De Acer22 is op de VGA uitgang aangesloten. Deze doet het (primary)
De Dell19 is op de DVI uitgang aangesloten met een tussenstukje. Het tussenstukje maakt het mogelijk dat er een VGA kabel op de DVI-uitgang kan worden aangesloten omdat deze monitor geen DVI ingang heeft. Status: Dell19 blijft op de standby modus. Als ik de kabel eruit haal komt er een schermpje met Check your cable.

Allebei dus aangesloten alleen op de Acer heb ik beeld op Dell nog nix. Ik heb geprobeerd om via windows standaard beeldscherminstellingen de monitor aan te zetten maar dat is niet gelukt. Toen heb ik het via Catalyst Center geprobeerd, dat is ook niet gelukt. Daarna nogmaals geprobeerd met Ultramon. En nog steeds geen resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kijk eens of uberhaupt de schermen los vanmekaar werken op elkaars VGApoorten. Misschien is wel een poort of kabel gewoon op( lees stuk ;) ) ?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Hoe zit het met je drivers? Ik heb het in Catalyst Control Center aangepast toen. Alleen bij mij deden meteen beide monitoren het, alleen gaven ze hetzelfde beeld. Ik zou dus eerst even rondkijken in CCC, daar kun je het aanpassen en hopelijk werkt het dan.

CCC -> Display Manager (eventueel ook Display Options en Monitor Properties)

Anders zou ik even met de kabels gaan pielen, even die van beide monitoren verwisselen bijvoorbeeld. Of alleen je Dell testen.

Succes!

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Topicstarter
thanks ga ik nu direct doen, alvast bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitors apart geprobeerd. Op de DVI uitgang krijg ik geen beeld ik weet niet of dit temaken heeft met het tussenstukje.

Kabels zijn allebei 100% omdat de dell wel werkt op de vga uitgang met z'n eigen kabel en de acer ook met z'n eigen kabel.

Wanneer ik de acer op het tussenstukje zet werkt het ook niet.

Dus misschien moet ik een dvi-kabel kopen en die direct op de acer aansluiten.
Want k heb nooit gebruik gemaakt van die dvi-uitgang.

Ook heb ik in de bios VGA bios pallette snoop enabled maar heeft ook geen nut gehad. En in catalyst control center ziet hij dat er 2 monitors zijn maar kan hij die tweede niet inschakelen. en voor ultramon precies hetzelfde.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:35:
Ik heb de monitors apart geprobeerd. Op de DVI uitgang krijg ik geen beeld ik weet niet of dit temaken heeft met het tussenstukje.

Kabels zijn allebei 100% omdat de dell wel werkt op de vga uitgang met z'n eigen kabel en de acer ook met z'n eigen kabel.

Wanneer ik de acer op het tussenstukje zet werkt het ook niet.

Ook heb ik in de bios VGA bios pallette snoop enabled maar heeft ook geen nut gehad. En in catalyst control center ziet hij dat er 2 monitors zijn maar kan hij die tweede niet inschakelen. en voor ultramon precies hetzelfde.
Is misschien je tussenstukje kapot :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:35:
Bij veel Acer TFT's zit de DVI er standaard bij geleverd, dus je kunt het beste even in de doos kijken. Scheelt je weer tijd en geld als ie er bij zat :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
idd tussenstukje was kapot. heb er direct eentje gekocht op marktplaats. Nu werkt het.
Heb op DVI - de acer met dvi ingang - met een dvi kabel
Heb op VGA - de dell met vga ingang - met een vga kabel
Heb via windows instellingen er voor gezorgd dat de DVI - acer het hoofdscherm is en dell een uitbreiding is. Het werkt perfect. Er zijn ook extra opties van windows vista zoals versturen naar de volgende monitor, of uitstrekken over 2 monitors... heel fijn bedankt allemaal voor de snelle reacties:
Conclusie: tussenstuk kapot, of het werkt niet om een vga kabel op de tussenstuk te zetten en die op de dvi aansluiting aan te sluiten. Dus 2 mogelijkheden.

Bedankt nogmaals. Slotje.
Modbreak:In topic om slotjes roepen wordt niet op prijs gesteld :o

Sowieso lijk je te denken dat GoT een helpdesk is met 'tickets' die gesloten worden als ze 'opgelost' zijn. Dat is NIET het geval. GoT is een discussieforum waar topics alleen dicht gaan als ze niet aan beleid voldoen. Dit topic voldoet aan beleid (muv deze laatste zin van je) dus gaat het niet dicht.

Sta even stil bij de gevolgen daarvan. Slechte topics gaan op slot. Goede topics blijven open. Wij verwachten dat Tweakers voor ze een topic openen op zoek gaan. Door in de search gesloten topics uit te sluiten, sluit je alle troep uit en hou je goede topics over. Nooit bij stilgestaan zeker :z

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 01-05-2008 10:32 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.
Mijn Situatie:

1x Dell 19inch met VGA input
1x Dell 24incht met VGA + DVI input

1x nVidia GeForce 6800 met VGA en DVI output!

Nou wil ik het 24inch als soort van incidenteel scherm gebruiken (DVI input hiervan is al bezet door een DVD-Speler), en de 19inch zeg maar als me PC scherm.

Ik heb het dus al volgt aangesloten:

VGA output naar de 24inch met een vga kabel.
DVI output naar de 19inch met een dvi naar vga kabel.

Als ik mijn PC opstart dan start hij altijd automatisch op van het DVI slot. Haal ik de DVI kabel eruit, dan blijft het beeld op mijn 24inch zwart. Als ik dan vervolgens reboot, zonder de DVI kabel ingeplugged te hebben, dan pakt hij wel het 24inch scherm!

Nou vind ik het niet zo'n ramp dat ik geen 2 schermen tegelijkertijd kan voorzien. Schijnbaar kan de videokaart maar 1 monitor tegelijkertijd voorzien van beeld? Maar nou vraag ik me af of het mogelijk is om te switchen tussen de outputs van je videokaart.

Zodat als ik bijvoorbeeld een Full HD film afspeel ik die op me 24inch kan bekijken :D !

Heb ook al geprobeerd om met een switch te werken, dit werkt niet want dan verlies ik resolutie op me 24inch, die zegt da hij de resolutie dan niet aan kan.. het is ook een kabel van 10m..die dus wel rechtstreeks werkt, maar niet met een kastje ertussen!

Heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om elke keer achter me kast te moeten trekken in kabels met in- en uitpluggen.. lijkt me niet goed voor je kabels en je videokaart, en daarbij zoui ik dan elke keer moeten rebooten.. nogal omslachtig.

Op laptops is daar vaak een toetsencombinatie voor...

Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 13:47 ]

Pagina: 1