Toon posts:

Netgear DM111 & Linksys WRT150N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren van GOT,

Ik heb een klein probleem met mijn modem en router, zit er eigenlijk al een half jaar mee :) omdat ik het simpelweg niet nodig had.

Binnekort krijg ik mijn nieuwe XS4all-only abbo, en ga dus bij kpn weg vandaar dat ik dit werkende wil hebben.

-- introductie

Mijn modem is een netgear DM111, nieuwste firmware er al op gezet. De modem werkt perfect met VCI/VPI van 8/48 met mijn login gegevens. Echter heeft de modem gedetecteerd dat het een PPPoA verbinding is (dit kan kloppen? andere opties zijn RFC en PPPoE). Het probleem is echter, wat ook in de handleiding staat, is dat DHCP op de modem niet uit kan omdat het PPPoA/PPPoE is. Met RFC krijg ik geen verbinding met mijn isp, maar kan ik DHCP wel uitschakelen.

Mijn router is een linksys WRT150N, nieuwste firmware staat er al op, oudste 1.51.3? Router werkt perfect, modem met de configuratie van boven in de uplink port van de router. In de router hoef ik verder niks meer in te stellen kwa logins, automatic dhcp configuration. De overige computers gaan in de cat5 poorten die ook op de linksys WRT150N zitten.

-- Klinkt goed! wat is het probleem??

Er zijn eigenlijk twee problemen om mee te beginnen.
De modem heeft standard het ip adres van 192.168.0.1, mijn router zit echter in de 10.0.0.2 range. Als ik mijn modem instel op 10.0.0.1, werkt dit heel even. Mijn verbinding op de computer klapt er regelmatig uit, ik kan niet eens een test afmaken op speedtest.nl.

Toch zou je nu verwachten dat probleem 2 is opgelost:

Vanaf de cat5 op de linksys WRT150N kom ik niet op de website van mijn modem. Zelfs al is de modem 10.0.0.1 en klapt mijn verbinding er regelmatig uit. De linksys router heeft een firewall op de internet uplink poort zitten? Ik kan dit nergens wijzigen. Bovendien kan ik het modem nooit pingen als het in de uplink poort zit.

-- Optie 2
Ik heb de modem op de cat5 van de linksys WRT150N geplugged, natuurlijk had de linksys DHCP disabled. Het modem had het ip 10.0.0.1 en de router had het ip 10.0.0.2. Ik kon niet meer op beide websites omdat de modem mij het outside ip had toegewezen, ergo mijn gehele netwerk functioneerde niet meer en niemand kon elkaar nog bereiken.

-- Laatst gepoogd
Remote Access aangezet op mijn modem. Dit voor http, telnet en ping. Toch kan niemand mij pingen of de website bereiken?

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Je uitleg is uitgebreid maar een beetje onbegrijpelijk voor mij. De twee problemen worden niet echt duidelijk weergegeven.

Configureer je modem en router even op de volgende manier:
Sluit je PC direct aan op de modem middels UTP.
Modem: standaard instellingen, PPPoA. DHCP aan/uit maakt (nu nog) niet zoveel uit.
Verbindt de modem middels UTP met de router via de LAN poort (modem) en de WAN poort (router).
Dat je modem een andere IP reeks gebruikt dan de router zou geen probleem moeten zijn.
Het IPdat uitgedeeld wordt door de modem 192.168.0.? is de input voor de router. Kies voor DHCP input voor de router. Dit kan soms problemen geven dus het is handig om op de modem te bekijken of je een optie hebt om het uitgedeelde adres statisch te maken (Always use the same IP of zoiets). Als dat kan, dan kun je in de router kiezen als inputbron voor static IP. Schakel de firewall op de router uit, DHCP inschakelen en als het goed is moet je via de LAN poort gewoon signaal krijgen.

Als dit niet lukt dan kunnen er nog veel redenen zijn....geef dus aub even aan tot welke stap exact alles nog doet zoals het behoort te gaan.