Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29
Ik ben aan het kijken naar een simpel en makkelijk mee te nemen statief. Nu denk ik aan de gorillapod. Echter zie je op ebay ook veel namaak staan voor zo'n 10 euro. Nu ben ik hier op GOT al wat berichten tegen gekomen van mensen die tevreden waren over de kwaliteit van deze namaak pod's.

Maar ik vroeg me af of er misschien meer mensen ervaring hebben, onder andere hoe ze blijven presteren na een tijdje gebruik.

Het scheeld toch aardig wat in prijs vergeleken met de orginele. Het is ook niet zo dat ik dit statief elke dag zal gebruiken. Het is meer voor de vakantie, en eventueel voor een dagje uit bij moeilijke lichtomstandigehden (museum ofzo).

Buiten GOT kan ik ook maar weinig gebruikerservaringen vinden met de fake versies, dus misschien kan iemand mij wat meer vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Check deze reactie even. Persoonlijk lijkt zo'n ding me niks, er moet altijd maar net iets in de buurt zijn om hem op vast te zetten.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie 't nut er ook niet echt van. Wanneer ik wendbaar moet zijn neem ik wel een eenbeen statief, als ik wat meer tijd heb een driepoot, en als 't compact moet zijn een tafelstatief of bv. een Cullmann 50011.
Afbeeldingslocatie: http://www.newprouk.co.uk/images/cullmann/50011%20lge.jpg
Edit: en een 'bean bag' is natuurlijk ook nog een optie, al zou ik tegenwoordig de bonen vervangen door polypropyleen balletjes, scheelt weer in 't gewicht, en 't werkt prima! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb hier ook 2 volwaardige 3-poot statieven, maar die zijn gewoon te lomp om altijd mee te nemen. Vandaar dat ik iets kleins en lichts zoek. Maar het prijsverschil tussen de namaak en de orginele is 10 voor de namaak en 40-60 voor de orginele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb er eentje, 10 cm hoog. Deze is niet geschikt om ergens omheen te knopen, maar wel klein, goedkoop en flexibel om altijd mee te nemen. Niet voor zware camera's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
@TS
Wat voor camera/lens combi wil je gaan gebruiken?
Voor een DSLR met beetje redelijke lens (bv 70-200 F4) heb je toch een behoorlijke "gorillapod" nodig.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:15
gelukkie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:05:
Ik heb hier ook 2 volwaardige 3-poot statieven, maar die zijn gewoon te lomp om altijd mee te nemen. Vandaar dat ik iets kleins en lichts zoek. Maar het prijsverschil tussen de namaak en de orginele is 10 voor de namaak en 40-60 voor de orginele...
27 euro, de orginele

Heb er zelf net een voor de komende vakantie dus echt werk heb ik er nog niet mee gedaan, maar dat ding werkt gewoon erg goed (heb er een FZ-18 op zitten overigens). Blijf overal aanhangen al blijf je natuurlijk wel voorzichtig als je zo de eerste keer je camera op de kop hangt :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik heb er een, een China kopie van de SLR versie. Gekocht voor zo'n 7 eurie.

Ik gebruik hem met mijn Nikon D80 met soms grip en meestal met mijn Tamron 15-50 f2.8 lens. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Alleen nog maar plezier. Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Je gaat je dure camera op chinese rommel zetten? Ik zou het niet doen, maargoed ik heb sowieso een 'goedkoop is duurkoop'-instelling.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:55
De chinese namaakrommel van tegenwoordig is kwalitatief niet veel minder meer als het "echte spul".

Zelf heb ik ook een gorillapod slr-zoom kloon uit hongkong laten komen. Tot nu toe zeer tevreden over. Het voelt allemaal zeer stevig aan en ik kan m'n 400D + grip + 17-85 lens zonder problemen aan een paal hangen. Met de speedlite 580 flitser erbij op wordt de combinatie toch iets te zwaar om ergens aan vast te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik wil hem overigens gebruiken met een nikon d80 en een 18-70DX. Maar die ebay link van net, is de slr en niet de slr zoom versie. Ik denk dat de slr versie niet sterk genoeg is (max 1kg)?

Maar ik wil het statief vooral gebruiken als ondersteuning bij moeilijke (licht) omstandigeheden. Ik hou voor de zekerheid ook altijd de camera riem om mijn nek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Hij verkoopt ook de SLR Zoom

omgerekend 33 euro dus, als je hem voor 40 hebt gezien wordt het prijsverschil dan inderdaad wat klein.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Helaas is het item al afgelopen...Maar zoals ik hierboven lees is de 'nep versie' ook wel redelijk goed. Ik ben niet echt van plan om mijn cam ergens op te hangen:P

Masterslave, welke heb je eigenlijk gekocht, bij welke verkoper en voor hoeveel? En die balletjes, zijn die wel stroef? dus neit das ze heel erg makkelijk te buigen zijn?

Er zijn zoveel soorten op ebay..echt, nep vanalles... Wil best een echte kopen maar ik vind de 60 euro wat hij gemiddeld hier in de winkels kost wat aan de hoge kant..Ook omdat ik het niet elke dag gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Je kan ook even verder klikken naar zijn store ;)
Het is zo'n handelaar, die hebben praktisch altijd wel van die dingen te koop (of search even op eBay.com zelf)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1