[vista] vast intern IP adres instellen en uTorrent hulp svp

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 08:40
Ik probeer uTorrent correct in te stellen, maar ik heb een geel uitroeptekentje onder in het balkje (geen inkomende verbindingen). Ik kan wel gewoon downloaden en uploaden, maar misschien niet optimaal?

Wat ik heb gedaan:

In mijn speedtouch 510 v4.2 heb ik in de NAPT entries een correcte template aangemaakt met de poort van uTorrent. Mijn interne IP heb ik opgeschreven van de ipconfig /all pagina, maar is al jaren hetzelfde.

Nog steeds zie ik geen verschil. Geadviseerd werd een statisch IP adres in te stellen in Windows. Dit heb ik gedaan volgens de richtlijnen op deze pagina van PortForward.com:

Als ik dit doe, dan krijg ik de foutmelding dat een andere computer al hetzelfde IP adres heeft. Dit heb ik vooralsnog genegeerd. Mijn modem even van de stroom gehaald en weer aangesloten (overbodig?). Ik heb Internet, maar uTorrent laat nog steeds het uitroeptekentje zien. Windows heb ik niet herstart. n.b. computer hangt direct aan de speedtouch modem, dus geen andere computers aanwezig.

Mijn vragen:

# wat doe ik fout?

# moet ik de TCP/IPv4 instellingen weer op automatisch ‘IP-adres toewijzen’ zetten en automatische ‘DNS serveradressen gebruiken’ aanzetten?

# … of moet ik gewoon het uitroeptekentje negeren, ik kan immers up/downloaden?
Ik heb Vista Home premium en een Xs4all Only verbinding

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 30-04-2008 21:07 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan het beste een statisch ip nemen die hoog zit ergens in de .200
Of kijken of je speedtouch een Static lease ondersteund

• Elephtera
  • Laatst online: 08-03 20:14
als je op het uitroepteken klikt kun je de verbinding laten controleren. dan word je naar de volgende site gelinkt: http://www.utorrent.com/testport.php?port=xxxx met xxx het poortnummer voor utorrent.

het toeval wil dat ik dit net 1 min geleden zelf heb ingesteld.
op de router een virtual server ingesteld. (ik weet niet hoe dat op speedtouch heet)
je hoeft geen statisch ip adres te hebben, als je maar een goede port forward doet.
het kan ook zijn dat de firewall dicht zit.

en je verbinding is inderdaad niet ideaal als je geen inkomende verbindingen toestaat. een boel hosts staan dan niet toe dat je download.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• honey
Als ik de test doe dan krijg ik: "Port xxxxx does not appear to be open".

Mijn McAfee Firewall is ingesteld op beveiligingsniveay 'verborgen' en uTorrent heeft 'volledige toegang'.

Update: Ik heb hem al even groen gehad zonder dat ik iets gedaan had (behalve computer vanmorgen weer aan gezet), dus het lijkt soms wel te functioneren. Waarom hij nu geel is, is mij een raadsel. Overigens heb ik de TCP/IPv4 instellingen weer op automatisch gezet gisteren.

[ Voor 45% gewijzigd door honey op 01-05-2008 11:08 ]

• honey
Update: Het bleek te liggen aan mijn Firewall. Hij stond op 'verborgen (stealth) en dan wordt de poort niet gezien, ook al had ik het programma alle machtigingen gegeven.

Hij staat nu op strikt :)