Toon posts:

'semi-random' boot problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden geleden heb ik een systeem in elkaar gezet op basis van een MSI K9A platinum moederbord, daarin 2 reepjes van 1 GB Team Xtreem dark DDRII 800 geheugen, een Athlon 64 X2 4800+ en een Samsung Spinpoint 500 GB HD, de voeding is een Antec Neo H430, de GPU een NV9600GT.

Sinds een paar weken crasht het systeem enkele keren per dag, ongeacht wat ik aan het doen ben.
Daarna heeft de pc moeite met opstarten, soms meldingen dat windows files beschadigt zijn, andere keren hangt ie bij het cursorstreepje voordat ik het windows opstart scherm krijg. Na een paar keer (of een heleboel keer) start het systeem weer op.

Ik dacht zelf eerst aan een HD probleem, maar ik hoorde van iemand dat er veel problemen zijn met onboard HD controllers van het moederboard, helaas heb ik geen ander systeem bij de hand om het een en het ander uit te wisselen. Ik wil een dezer dagen een ander moederbord halen en erin zetten, maar ik gooi het eerst even op het forum, misschien dat iemand een goede ingeving heeft.

bij voorbaat dank

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en begin met testen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

Heb je al wel geprobeert om een nieuwe windows installatie te doen?
het kan ook dat hiermee iets verkeerd is gegaan

:TweakBlog:

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Hd tune installeren, dan oppervlakte kontrole doen.
Indien goed, dan windows opnieuw installeren, want je zegt niks van dat je geen virussen hebt?

Ubuntu boot cd proberen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter inderdaad. Wij kunnen op afstand niet ruiken wat er mis is, je zult gewoon logisch en stapsgewijs onderdelen moeten uitsluiten totdat je de schuldige vindt. Een topic heeft tot je dat gedaan heeft toch geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.