Allereerst wil ik even melden dat ik dit topic in dit forum plaats omdat ik vermoed dat het een of ander virus van buiten af is. Ik heb zelf niet zo erg veel verstand van computers, maar zal proberen het probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
Symptonen
Wat heb ik gedaan?
PC Specificaties
Windows Vista
Intel Viiv Duo Core 2.8Ghz processor
2x 1GB DDR2 geheugen
GeForce 8800GT videokaart
2x 160 GB harde schijven in raid opstelling.
Kern van het probleem
Doordat ik kan uitsluiten dat de muis kapot is en het geheugen zelf hardware matig intact lijkt te zijn (in veilig modus heb ik het probleem niet). Lijkt het mij dat het probleem software matig moet zijn.
Virusscanners en anti-spyware vinden niets. Zelfs na het opnieuw installeren van de computer doet het probleem zich voor.
Doordat het geheugen continu propvol zit vermoed ik dat het daarmee te maken heeft. Want zelfs na het formateren van mijn pc en het installeren van Windows loopt het geheugen meteen vol. Volgens Windows word er 1.6 GB aan cache gebruikt van die 2GB. Als ik echter de lopende programma's bij elkaar op tel kom ik op 200 MB uit. Je ziet ook echt hoe ik in het begon bijna 1.8 GB ram vrij heb, en ziet dan elke zoveel seconden een paar tientallen MB verdwijnen, totdat het 0 is.
Dat het ook gebeurd na een herinstallatie doet mij weer denken aan een of ander virus, ik snap er echter niets van en na een maand begin er echt moedeloos van te raken. Ik heb ook met programma's geprobeerd te kijken wat er met mijn geheugen gedaan word, maar daar kom ik niet echt ver mee.
Ik realiseer me dat het nogal een warboel is van informatie wat ik hier opgeef, maar ik snap er echt niets meer van.
Alvast bedankt.
Symptonen
- De muis begint vaak vanzelf te klikken.
De cursor beweegt niet vanzelf, en klikt ook niet specifiek op programma's, maar terwijl ik de muis gebruikt klikt hij vanzelf. Ook als ik de muis niet gebruik. Vaak dan krijg ik dat mijn cursor veranderd in een scroll knop ding (wat je normaal krijgt als je het scrollding van je muis indrukt), en begint mijn pagina opeens te scrollen. - De computer reageert niet volledig op de opdracht van de muis.
Als ik klik op bijvoorbeeld het sluitknopje van de browser dan zie ik wel visueel het effectje van het klikken op de knop, maar er gebeurd niets. Soms moet ik 10 of 20 keer klikken voordat er daadwerkelijk iets gebeurd, ook al zie je wel dat de knop grafisch word ingedrukt. - Het geheugen lijkt vol te lopen
Na 1 minuut na het opstarten heb ik 0 MB beschikbaar geheugen over. Als ik kijk naar de programma's die er lopen (ook die van het systeem zelf), kom ik opgeteld op 400 of 500 MB uit, terwijl ik 2 GB heb. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het er iets mee te maken heeft, omdat ik er voorheen nooit op gelet heb.
Wat heb ik gedaan?
- Anti-virus programma's zoals NOD32, McAfee en Norton laten scannen. Vonden niets..
- Anti Spy-ware programma's laten scannen. Vonden ook niets..
- Internet virusscanners laten scannen, meerdere malen. Zonder succes.
- Computer opnieuw geinstalleerd. De schijf helemaal geformateerd, Windows Vista er opnieuw opgezet, maar na 1 minuut had ik het probleem weer en me geheugen zat ook meteen vol ook al staat er geen reet meer op de PC.
- Uiteraard heb ik, en anderen, uitgebreid hier op GoT, maar ook op google en allerlei fora geprobeerd het probleem te achterhalen. Maar zonder succes.
- Ik dacht eerst dat iemand anders zat te klooien met mijn computer. Echter ook met firewall (verschillende geprobeerd) aan blijft het probleem zich voordoen.
- In veilig modus heb ik het probleem niet. Opvallend is dan ook dat mijn geheugen niet in enkele minuten helemaal opgebruikt word. Daaruit zou afgeleid kunnen worden dat het geheugen gewoon nog werkt.
- Uiteraard heb ik andere muizen geprobeerd. Allerlei soorten, zonder succes. Ook werkt de muis die ik normaal gebruik een Logitech G7, wel gewoon bij andere mensen op hun PC. Dus ik kan uitsluiten dat de muis zelf er iets mee te maken heeft.
- Na het formateren en installeren van Windows begon het probleem al vrij snel weer. Geheugen werd meteen helemaal opgebruikt, ook al staat er niets op de computer en draaien er geen programma's, afgezien die van Windows zelf.
PC Specificaties
Windows Vista
Intel Viiv Duo Core 2.8Ghz processor
2x 1GB DDR2 geheugen
GeForce 8800GT videokaart
2x 160 GB harde schijven in raid opstelling.
Kern van het probleem
Doordat ik kan uitsluiten dat de muis kapot is en het geheugen zelf hardware matig intact lijkt te zijn (in veilig modus heb ik het probleem niet). Lijkt het mij dat het probleem software matig moet zijn.
Virusscanners en anti-spyware vinden niets. Zelfs na het opnieuw installeren van de computer doet het probleem zich voor.
Doordat het geheugen continu propvol zit vermoed ik dat het daarmee te maken heeft. Want zelfs na het formateren van mijn pc en het installeren van Windows loopt het geheugen meteen vol. Volgens Windows word er 1.6 GB aan cache gebruikt van die 2GB. Als ik echter de lopende programma's bij elkaar op tel kom ik op 200 MB uit. Je ziet ook echt hoe ik in het begon bijna 1.8 GB ram vrij heb, en ziet dan elke zoveel seconden een paar tientallen MB verdwijnen, totdat het 0 is.
Dat het ook gebeurd na een herinstallatie doet mij weer denken aan een of ander virus, ik snap er echter niets van en na een maand begin er echt moedeloos van te raken. Ik heb ook met programma's geprobeerd te kijken wat er met mijn geheugen gedaan word, maar daar kom ik niet echt ver mee.
Ik realiseer me dat het nogal een warboel is van informatie wat ik hier opgeef, maar ik snap er echt niets meer van.
Alvast bedankt.