Toon posts:

H.264 overbodige luxe ? Eah3650 en HD3650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier staat een dell dimension e520 ( ik weet het ;( ) En er zit een slechte grafische kaart in. Namelijk de ATI X1300 Pro. Mijn broertjes zijn een beetje jaloers op mijn pc en willen zelf ook gamen dus ik dacht van dat ik die dell even een beetje upgrade.

Hier zat het volgende in : - Intel C2D E6300 @ 1.86 (kan helaas niets overgeklokt worden in bios) |:(
- Kingston 2 GB @ 533 , 5-5-5-15
- Ati X1300 Pro

Nu heb ik het ram geheugen verwisseld door 4 x 1GB van g.e.i.l. @ 667 Mhz wat ik nog ergens had liggen. Kan helaas de timings niet instellen maar neemt standaard clock 667 Mhz wel over. In mijn eigen gamepc gaat binnenkort een andere cpu en nu zit er een C2D e6600 in en die e6600 @ 2.4Ghz zet ik binnenkort in de dell ( Heb dit eerder getest en 2 dagen gestressed met orthos en geen enkel probleem ) Alleen jammer dat op het aangepaste BTX moederbord niet te overklokken valt want deze haalde stabiel meer dan 3.6 Ghz. En ik wil een videokaart waarbij de CPU geen bottleneck is en kwam uit op de volgende. 8600GT, ATI HD2600, ATI EAH 3650 top, ATI 3650. UITERAARD heb ik research gedaan op het internet en kwam tot conclusie dat de ATI 3650 serie de beste keuze was.

De EAH3650 van asus

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jaxvr2.jpg

Core clock : 800
Memory : 1800 effective

De HD3650 van asus. Ook staat er op de doos eah3650 aangegeven maar het is dus een andere videokaart die loopt op lagere clocks maar heeft wel de 2 encoders

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jaxvr1.jpg

Core clock : 725
Memory : 1600

En de H.264 encoder en de VC-1 encoder.
Deze videokaart zal worden gebruikt om recente games te runnen en om af en toe een bluray film af te spelen op 1080P via hdmi.

Zou deze 2 encoders veel nut hebben of kan ik beter voor de overgeklokte versie gaan van asus zonder de encoders ? De videokaart word zo en zo tot ze max overclocked met standaard koeler en die koelt de GPU genoeg. Volgens de website van asus is de temperatuur van de GPU 20 graden koeler dan de reference koeler van ati.

Verwijderd

Ik zou de HD3850 nemen, die is nu nog maar een euro of ~85 en presteerd een heel stuk meer dan de kaarten die jij op noemt.

Verder ondersteunen ze beide H.264 en VC1.... Er is geen verschil behalve de kloksnelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 18:07 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De ATi/AMD Radeon HD2000, HD3000 en zo meteen de HD4000 hebben UVD standaard aan boord. (op de HD2900XT na geloof ik, maar die is snel genoeg om het zonder te kunnen) UVD zorgt voor hardware matige versnelling van HD contect zoals H.264. (X.264 kan problemen geven, maar daar is hier in het forum genoeg over terug te vinden) In iedergeval zal de Radeon HD-serie prima HD content moeten kunnen afspelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt VOOR DE SNELLE REPLYS. Dan neem ik de top versie die bij alternate. Is maar 3 euro duurder. En @ Reinman. Ik heb een dell en zit onder andere met een voeding van 305 watt ( gelukkig 18 ampere op de 12 volt lijn ) en beperkte ruimte. Toen het mijn pc was zat er een 8600gts en ik had nog maar een halve centimeter ruimte vrij aan de achterkant. De Airduct zat bijna in de weg. Bij een Hd3850 word het helemaal moeilijk.

Ik neem de Asus ah3650 Top.