[Roaming profile & Quota] Foutmelding bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 20:43
Op m'n werk heb ik roaming profiles ingesteld, waarbij Desktop en My Documents worden omgeleid naar een andere locatie. Omdat we het profiel klein willen houden heb ik een quota gezet van 15 MB op de profile folders (met Windows Server 2003 R2 SP2 is dit makkelijk te doen, veel betere quota management dan eerdere versies). In principe is dit voldoende, maar nu krijg ik zelf steeds bij het afsluiten een foutmelding dat er te weinig ruimte is. Mijn profiel is echter iets van 10 MB groot, dus zou moeten passen op de server.

Haal ik de profile folder van mezelf leeg op de server en meld ik me af, dan heb ik geen probleem en kan het profiel gewoon netjes worden weggeschreven. Meld ik me echter opnieuw aan en weer af dan krijg ik weer die foutmelding.

Ik heb ook even geprobeerd door de quota op m'n eigen profielmap even op 20MB te zetten en dan heb ik geen foutmelding, maar zie ik wel dat de peak-usage van mijn profiel 17 MB was. Dit zie ik in de quota-manager op de server. Echter nadien is het totale gebruik op mijn profielmap wel ongeveer 10 MB dus het lijkt erop dat er tijdelijk meer ruimte nodig is om weg te kunnen schrijven.

In het eventlog van mijn Windows XP Pro werkstation zie ik een melding die aangeeft aan dat ntuser.dat niet kan worden weggeschreven vanwege te weinig schijfruimte, terwijl er dus wel ruimte is als het profiel er niet staat.

Overigens is offline caching uitgeschakeld op de profiles share op de server, dus dat kan geen oorzaak zijn.

Het vergroten van de opslag per profiel is niet echt een oplossing, want in principe heb ik dus met 15 MB voldoende ruimte, alleen bij wegschrijven dus tijdelijk niet.

Iemand een idee/oplossing voor dit probleem?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
compleet normaal gedrag, bij het afmelden maakt het process een tijdelijke copy van je roaming profile. 15mb is dus gewoon te weinig tempspace om dit te doen.

http://technet2.microsoft...58078cc1033.mspx?mfr=true

Do not set disk quotas too low for users with roaming profiles
For users who have roaming user profiles, set the disk quota limits high enough to allow the system to create a temporary duplicate copy of the user’s profile. During the synchronization process, a temporary profile is created in the user’s context. This process debits the user’s quota. If a user’s disk quotas are set too low, roaming profile synchronization might fail.

A wise man's life is based around fuck you

• alm
Hmm, zal ik er toch 20 MB van moeten maken dan maar. Hopelijk levert dat dan geen probleem op doordat de profielen dan groter kunnen worden en er dan alsnog te weinig ruimte is.
Ik heb wel met exclusions een aantal mappen geëxlude van het roaming profile zodat die tenminste niet meegaan, maar als er ongewenst mappen worden aangemaakt dan zie ik dat pas als er problemen zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alm schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:12:
Hmm, zal ik er toch 20 MB van moeten maken dan maar. Hopelijk levert dat dan geen probleem op doordat de profielen dan groter kunnen worden en er dan alsnog te weinig ruimte is.
Dan weet je in ieder geval dat ze een profiel van <quotalimit>/2 hebben :)
Doel alsnog bereikt.
Ik heb wel met exclusions een aantal mappen geëxlude van het roaming profile zodat die tenminste niet meegaan, maar als er ongewenst mappen worden aangemaakt dan zie ik dat pas als er problemen zijn.
Eigen risico enduser enzo? :)
je stelt die limiet niet voor niks in, en de user homedir is er ook niet voor jan met de korte achternaam toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alm
Tja, geef een gebruiker de ruimte en hij/zij zal het gebruiken ook. Gelukkig zijn er quota's en met Windows Server 2003 R2 ook filescreens, anders stond zo de hele server vol met ongewenste zooi. Maar goed, geef je ze 2 GB per user is het nog niet goed, want dan willen ze 10 GB per user... enz enz :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
alm schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:43:
Tja, geef een gebruiker de ruimte en hij/zij zal het gebruiken ook. Gelukkig zijn er quota's en met Windows Server 2003 R2 ook filescreens, anders stond zo de hele server vol met ongewenste zooi. Maar goed, geef je ze 2 GB per user is het nog niet goed, want dan willen ze 10 GB per user... enz enz :S
filescreens in R2.... je kan gewoon die extensie renamen en hij filtert niet meer :X (itt tot 'echte' filescreens die niet naar de extensie kijken maar naar de binary van de file)

en voor de liefhebbers... dat is met 2008 ook nog zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 30-04-2008 21:13 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alm
Zou inderdaad beter zijn als er naar de inhoud werd gekeken ipv naar de extensie, maar ja het is tenminste iets...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is dan ook een politieke beslissing geweest om ISV's niet teveel voor het hoofd te stoten en Neelie van je af te kunnen houden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1