[Vista] Hardeschijven schakelen te snel uit.

Pagina: 1
Acties:

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Ik heb 4 hardeschijven in mn bak (specs zijn niet meer up-to-date) en ik heb hiervoor de energymanagement aanstaan.
In principe allemaal goed maar er is 1 probleem waar ik geen fix voor kan vinden.

Op schijf E staat bijv mn audio, stel deze schijf gaat na 40min niks doen uit.
Nu start ik mn audiosoftware op en ga muziek luisteren.
Ik hoor de schijf starten en het nummer speelt af (zonder problemen).
Echter als het nummer is afgelopen is het stil, hoor ik de hardeschijf weer aandraaien en speelt ie het volgende nummer.

Dit is klote omdat nu mn hd's iedere keer weer opnieuw opstarten terwijl ze gewoon aan moeten blijven en er zit een stuk stilte tussen de muziek.
Ik gebruik de hardeschijf (hij word uitgelezen) maar hij stopt al weer met werken na een paar seconden/minuten terwijl ik dat op 40min heb ingesteld.
De power management is dus te agressief.
Is dit op te lossen?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:15
Dus het lijkt alsof wanneer ze in standby zijn geweest hij daarna weer heel snel in standby gaat ofzo?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Hier hetzelfde probleem, echter gebeurt dit zo nu en dan,...zeer irritant.

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 19:15

xdc

hier ook last van

en mijn huisgenoot ook..

snap niet waar dit aan ligt

gaat trouwens om een samsung f1 schijf hier

slimmehotspot.nl

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Gewoon je hdd,s laten spinnen? Al dat opstarten is ook niet goed voor die schijven en volgens mij vreten hdd,s haast geen wattjes.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:15
arbraxas schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:50:
Gewoon je hdd,s laten spinnen? Al dat opstarten is ook niet goed voor die schijven en volgens mij vreten hdd,s haast geen wattjes.
10 a 15 watt per schijf, als je er 8 in raid5 hebt draaien (ik noem maar een voorbeeld) en je gaat een paar uur gamen zonder je raid array nodig te hebben bespaard dat toch weer de nodige energie :)

Volgens mij heb ik het probleem trouwens zelf ook.. maar ik dacht dat hij gewoon na een x aantal minuten down spint en als je hem weer nodig hebt upspint.. tsja bij elk voordeel (energie zuiniger) komt een nadeel (langer wachten)? :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Het is inderdaad energiezuiniger enzo,... maar als ik instel dat dat energiezuinige moet gebeuren zodra ik een half uur geen gebruik maak van die hardeschijf dan wil ik graag dat hij dat doet na een half uur.

Voorbeeld:
Zit muziek te luisteren in winamp (of ieder ander programma) en ik zap naar een ander nummer, is er eerst 2 seconden op-spin tijd stilte, en dan begint het nummer pas.

• ixl85
arbraxas schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:50:
Het is ook voor de stilte. Waarom 4 hd's laten spinnen als ik alleen muziek of bijv een filmpje wil.
Ik heb een samsung T166, S166, P120 en een Seagate Barracuda ES, allemaal Sata.

Ik vind het ook niet zo super vet dat mn hd na 1 nummer weer moet opspinnen ivm de levensduur aangezien ik zowat de hele dag muziek op heb staan.
LieveNiels schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:56:
Het is inderdaad energiezuiniger enzo,... maar als ik instel dat dat energiezuinige moet gebeuren zodra ik een half uur geen gebruik maak van die hardeschijf dan wil ik graag dat hij dat doet na een half uur.

Voorbeeld:
Zit muziek te luisteren in winamp (of ieder ander programma) en ik zap naar een ander nummer, is er eerst 2 seconden op-spin tijd stilte, en dan begint het nummer pas.
Precies wat ik dus ook wil, hij moet niet zelf gaan denken oid, dat doe ik wel voor ze.... ;)

/edit
Ik heb nog geen SP1 er op staan, ik ben hem nu aan het downloaden, misschien dat dit iets veranderd :?

[ Voor 38% gewijzigd door ixl85 op 30-04-2008 17:08 ]

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Ik hoor graag of het opgelost is met SP1. O-)

• ixl85
Ja, ben aan het testen, weet nog niet zeker of het werkt.

Verwijderd

heeft iemand hier al iets voor gevonden ? want ik zit zelf ook met dit probleem
en ben als de dood dat een van de schijven het na een paar maand nu gaat begeven
en ik zo'n pakweg 350gb per schijf aan data kwijt raak .

ik heb ook geen enkele power optie voor schijven kunnen vinden helaas

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:05:
heeft iemand hier al iets voor gevonden ? want ik zit zelf ook met dit probleem
en ben als de dood dat een van de schijven het na een paar maand nu gaat begeven
en ik zo'n pakweg 350gb per schijf aan data kwijt raak .

ik heb ook geen enkele power optie voor schijven kunnen vinden helaas
Welk OS ?
Welk SP ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik snap niet waarom Microsoft dit automatisch heeft aangezet in Windows Vista ik irriteer me er mateloos aan, het komt de snelheid niet ten goede, de pc hangt bij intensief gebruik + spin-up, en ik vrees voor de levensduur van mn schijven op deze manier. Belachelijk dat het ook niet eenvoudig uit is te zetten/aan is te passen want zoals ik het nu hoor kun je wel 30 minuten instellen bij energiebeheer maar heeft Windows er lak aan. Het gaat hierbij overigens om een 1TB F1 Samsung en een 500GB T166 Samsung schijf.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dit ook eens gehad. Bij mij was de oorzaak KB938979. Na herinstallatie van die update, was het probleem weg.

Alleen kun je die update volgens mij niet meer uninstallen als je eenmaal SP1 geïnstalleerd hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 10:29
Volgens mij heb ik ook last van dit probleem. Ik heb regelmatig het geluid dat een harddisk begint met spinnen en dat vista even hangt of iets dergelijks. Ik heb 3x seagate barracuda. Heb nog geen SP1 overigens. Ik dacht eerst dat het ergens anders aan lag maar zou niet weten wat.

Verwijderd

vista uiteraard daar gaat dit topic immers over ;)

en ik heb geen SP geinstalled
wolkje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:35:
Ik heb dit ook eens gehad. Bij mij was de oorzaak KB938979. Na herinstallatie van die update, was het probleem weg.

Alleen kun je die update volgens mij niet meer uninstallen als je eenmaal SP1 geïnstalleerd hebt.
bedankt ik zal kijken of ik er nog last van heb als ik deze uninstall

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 16:30 ]

Pagina: 1