Toon posts:

De nieuwe Dell Vostro laptop-revisies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dell heeft 15 april aangekondigd dat ze met een nieuwe Vostro line-up zouden komen en inmiddels is dat ook op de Dell-site terug te zien in de aanbiedingen.
Naast de nieuwe vormgeving en lichter chassis hebben ze ook het soort uitgangen/aansluitingen en de plaatsing daarvan in enkele gevallen verandert.
Ik hoop dat dit topic gebruikt kan worden om allerhande revisies (for the good or the bad) te bespreken. En mensen kunnen hier gebruikerservaringen posten.

Zelf heb ik een specifieke vraag: Ik ben geintereseerd in de vostro 1510 vanwege de redelijke videokaart (256 mb nvidia geforce 8400m gs), intel core 2 duo processor en de zeer schappelijke prijs. Wat ik echter strontvervelend vind, is dat de s-video uitgang niet meer aanwezig is (eerst wel in de 1510). Nou vroeg ik me af of iemand weet of deze videokaart nog steeds een tv signaal ondersteunt? Dan kan ik namelijk gewoon een vga to svideo adapter aansluiten.

Verwijderd

Ik neem aan dat je een zelfgesoldeerde kabel bedoelt ?(en kennis van mij heeft zichzelf ook zo'n kabel gemaakt volgens mij)
In dat geval kan je volgens mij met elke videokaart een vga signaal van 640x480 omvormen naar scart. Dit topic is denk ik wel interresant voor jou

Er zijn ook gewone omvormers te koop, volgens mij werken die ook gewoon bij alle videokaarten als ze maar een bepaalde(lage) resolutie ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Solderen heb ik niet zoveel verstand van; en de adapters zijn idd gewoon te koop. Ik vraag me eigenlijk af of de betreffende videokaart wel tv ondersteunt als ie geplaatst is in een laptop zonder een tv-uitgang.