Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig de nieuwste Consumentengids gelezen? Hierin staat een artikel over de Magic sim 20th NON CUT waarmee je twee telefoonnummers in 1 telefoon kunt gebruiken. Ik vroeg mij af of iemand dit al eens getest heeft en zo ja, hoe het werkt? Het artikel zegt dat je de apparaatjes op dual-sim.nl kunt kopen, daar kun je ook het artikel lezen (bovenaan bij het logo klikken). Het gaat volgens het bericht over dit product.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 01-05-2008 18:08 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18
Dual sim is wel iets wat er aan zit te komen. Samsung heeft ook al een aantal telefoons aangekondigd waar je twee sim-kaarten in kunt zetten. Bij de Samung D780 zou het zelfs mogelijk moeten zijn om met beide sims tegelijk te bellen, en te kunnen schakelen tussen die twee met een druk op de knop.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De Samsung D880 kan dit ook en is inmiddels breed verkrijgbaar in Nederland. Mooi is hij niet, maar het werkt zeker wel handig :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds een week of 2 heb ik de Samsung D880, de eerste 'europese' telefoon met standaard dual-sim ondersteuning. Het ding doet ook precies wat je ervan kan verwachten, namelijk met 2 nummers tegelijkertijd online zijn. Gisteren toevallig aan het bellen met sim1, terwijl ik gebeld werd op sim2. Vervolgens eenvoudig het 2de gesprek kunnen accepteren.

Interface is ook redelijk standaard, maar minder overzichtelijk dan m'n vorige Sony-Ericsson W850i, maar voldoet prima. Je moet alleen wel zelf goed blijven kijken met welk nummer je uitbelt. Mooier zou zijn als je 2 adresboeken hebt, en aan de hand daarvan automatisch de juiste sim-kaart gebruikt wordt.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Damn dat moet ik ook hebben, loop nu continu met 2 telefoons op zak. Tijd om m'n baas eens lief aan te kijken.

Verwijderd

Ik heb de 16th Non-Cut dual-sim in een Nokia 3109 Classic toegepast voor mijn vriendin. Ik was behoorlijk sceptisch, maar het werkt echt heel aardig. (was een 16-euro gokje dus)

Ik heb bewust voor de 16th gekozen en niet voor de 20th omdat ik op de site (http://www.dual-sim.nl) het idee kreeg dat de 16th-versie in meer telefoons werkt en dat er meer functionaliteit in zit. Er stond ook op de site dan je in het geval van een "smartphone" de 16th moest hebben ipv de 20th. Ik kon niet begrijpen waarom of ontdekken wat ze bedoelen met een smartphone, en heb dus "veilig" de 16th besteld.

De magic-sim kan bediend worden op 2 manieren: Via normale opties in het sim-kaart menu (SMTK-menu) en via een "007"-modus. De besturing in de 007-modus gaat dan via shortcut nummers die je belt: 001 voor overschakelen naar sim-1 en 002 voor sim-2, 003 voor configuratie etc.

Het overschakelen van de ene sim naar de andere kan gewoon "online", dus zonder de telefoon uit/aan te zetten. Je kunt natuurlijk niet 2 sims tegelijkertijd online hebben, maar je kunt wel automatisch tussen sim1 en sim2 laten schakelen via instelbare timers.

Specifiek voor de nokia 3109: Deze werkt niet lekker met het SMTK-menu, want na het overschakelen naar de andere sim verdwijnt de SMTK-menu volledig uit het hoofdmenu. Waarschijnlijk leest de nokia het SMTK-menu alleen met opstarten. De enige werkbare manier is dus de 007-modus, maar dat is geen probleem (voor mijn vriendin dus).

Het was een gokje of de sim-1-kant van het adaptertje samen met een van de simkaarten wel onder het simkaart-klepje paste en dat het verbindingstukje er nog wel langs c.q. uit kan, maar dat is geen probleem, het lijkt er wel voor te zijn gemaakt.
Verder moet je de sim-2-kant van het dual-sim adaptertje ergens kwijt onder het batterij-klepje. Zonder meer past het NIET in de nokia 3109 of 3110 classic. Ik heb hiervoor het rubbertje onder het klepje weg moeten halen en met een freesje de opstaande plastic randjes in het midden van het klepje weggehaald. Dit geeft precies de hoeveelheid ruimte de je nodig hebt voor die extra simkaart-dikte en het klepje kan dan (bijna) perfect weer dicht.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 16:47

Xelation

Bendable Poseable

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:49:

Het was een gokje of de sim-1-kant van het adaptertje samen met een van de simkaarten wel onder het simkaart-klepje paste en dat het verbindingstukje er nog wel langs c.q. uit kan, maar dat is geen probleem, het lijkt er wel voor te zijn gemaakt.

Verder moet je de sim-2-kant van het dual-sim adaptertje ergens kwijt onder het batterij-klepje. Zonder meer past het NIET in de nokia 3109 of 3110 classic. Ik heb hiervoor het rubbertje onder het klepje weg moeten halen en met een freesje de opstaande plastic randjes in het midden van het klepje weggehaald. Dit geeft precies de hoeveelheid ruimte de je nodig hebt voor die extra simkaart-dikte en het klepje kan dan (bijna) perfect weer dicht.
@Marb:
Ik zit ook te denken een het kopen van de 16th of 20th non-cut dual sim, maar .. hoeveel ruimte heeft de sim2-kant nodig? Ik bedoel, wordt de simkaart veel dikker (bijv. dubbel zo dik) door de adapter? Ik heb zelf een Samsung E900 en een tweede simkaart tussen de batterij en het klepje past wel, maar niet veel meer denk ik... En hoe dik is het 'verbindingsstukje'?

Ik heb bewust voor de 16th gekozen en niet voor de 20th omdat ik op de site (http://www.dual-sim.nl) het idee kreeg dat de 16th-versie in meer telefoons werkt en dat er meer functionaliteit in zit. Er stond ook op de site dan je in het geval van een "smartphone" de 16th moest hebben ipv de 20th. Ik kon niet begrijpen waarom of ontdekken wat ze bedoelen met een smartphone, en heb dus "veilig" de 16th besteld.
Trouwens, is een Samsung E900 een smartphone?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:35:
[...]
@Marb:
Ik zit ook te denken een het kopen van de 16th of 20th non-cut dual sim, maar .. hoeveel ruimte heeft de sim2-kant nodig? Ik bedoel, wordt de simkaart veel dikker (bijv. dubbel zo dik) door de adapter?

En hoe dik is het 'verbindingsstukje'?
[...]
Het hele ding is gemaakt van "doorschijnend flexibel printplaat". Ik weet niet hoe dat heet, is hetzelfde als de verbinding van veel laptopschermen naar het moederbord. Het is superdun, dunner dan de simkaart zelf. Maar ik ben bang dat het toch een kwestie van proberen blijft...
Trouwens, is een Samsung E900 een smartphone?
Belangrijkere vraag: Waarom zou er verschil zitten tussen de oplossing voor een "smartphone" en een ... een... andere telefoon?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 22:37 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:34:
[...]

Het hele ding is gemaakt van "doorschijnend flexibel printplaat". Ik weet niet hoe dat heet, is hetzelfde als de verbinding van veel laptopschermen naar het moederbord. Het is superdun, dunner dan de simkaart zelf. Maar ik ben bang dat het toch een kwestie van proberen blijft...

[...]

Belangrijkere vraag: Waarom zou er verschil zitten tussen de oplossing voor een "smartphone" en een ... een... andere telefoon?
Een smartphone is een algemene benaming voor een apparaat dat zowel als mobiele telefoon en als pda kan worden gebruikt.
;)

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:38:
[...]
quote:
Een smartphone is een algemene benaming voor een apparaat dat zowel als mobiele telefoon en als pda kan worden gebruikt.
[...]

;)
En daarom is het dus vreemd dat je dan een andere Magic Sim nodig hebt.... ;)

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 14:25
Weet iemand toevallig wanneer deze telefoon op de markt gaat komen? Volg de ontwikkelingen al een tijdje, maar een releasedatum kan ik nog niet echt vinden...

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021

Specifiek voor de nokia 3109: Deze werkt niet lekker met het SMTK-menu, want na het overschakelen naar de andere sim verdwijnt de SMTK-menu volledig uit het hoofdmenu. Waarschijnlijk leest de nokia het SMTK-menu alleen met opstarten. De enige werkbare manier is dus de 007-modus, maar dat is geen probleem (voor mijn vriendin dus).
Ik heb sinds kort de Magicsim 20th met de nokia 3109, als je switcht naar een andere sim krijg je in eerste instantie het SMTK-menu niet.

Nadat je even naar de SMS inbox gaat komt het menu gewoon terug, je hoeft niet te herstarten.
Pagina: 1