Micro ATX Socket 5/7 boards

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik wil een dos-machine in elkaar zetten (rond de pentium 133), om oude spellen etc te kunnen spelen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een micro ATX socket 5 of (super) 7 board om in een micro atx te kunnen plaatsen. Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken, maar het blijkt lastig deze producten te vinden.

Kent iemand de merken die destijds werden gebruikt voor micro atx boards? Ik kom telkens vooral op een SLOT1 board van Aopen uit. Zijn ze destijds wel gemaakt?

dosbox etc is geen optie: ik wil een standalone nostalic dosmachientje :+

[ Voor 7% gewijzigd door meelmark op 30-04-2008 12:46 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Zoek of vraag in Vraag en Aanbod zijn vast wel mensen die ze over hebben. :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Ik heb een Jetway 542B gehad, dat was een bordje wat zowel BabyAT, als microATX was en kon gebruikt worden in combinatie met een AT of ATX voeding.

Ze zijn wel gemaakt, dus. Is Dosbox trouwens geen optie?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:03
DosBox... vindt ik zelf een drama, geen netwerk support, dus geen Duke Nukem 3D samen spelen. En het blijft gewoon leuk om weer een "oud" beestje in elkaar te zetten. Dit werkt toch nog steeds het beste.

Maar goed, een mATX moederbord voor Socket 5 of 7 vinden is moeilijk, ik ben ze zelf nog nooit tegengekomen. Altijd BabyAT...

Is een normaal ATX bord voor jou geen oplossing? Die heb ik hier nog wel liggen, sdram + edo-ram ondersteuning. Hier kan jou Pentium 133 zo op draaien!

[EDIT] Is trouwens leuk om te lezen dat jij daar ook mee bezig bent, ik ben er ook net weer mee begonnen. Mijn K6-3 met Soundblaster 32 en Voodoo 1 (of 2) kaart erin, lekker old scool gamen...

[ Voor 16% gewijzigd door Chiel340 op 30-04-2008 19:52 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Chiel340 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:48:
DosBox... vindt ik zelf een drama, geen netwerk support, dus geen Duke Nukem 3D samen spelen. En het blijft gewoon leuk om weer een "oud" beestje in elkaar te zetten. Dit werkt toch nog steeds het beste.
Weet je héél zeker dat netwerk support er niet is? Bekijk dit eens :). Op die manier heb ik Death Rally ook heel simpel multiplayer kunnen draaien ;).

Wat betreft het moederbord: Google - 'socket 7 atx' en de eerste hit is eBay met een So7 mATX ;). Op deze manier zul je er ongetwijfeld meer vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Thandor op 30-04-2008 20:01 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:03
@ Thandor, er is wel support, maar het werkt niet vlekkeloos, in sommige gevallen (zoals met Duke Nukem 3D of Redneck Rampage) kan je gewoon beter via netwerk of nulmodem kabel spelen.

De snelheid tijdens het spelen van die spellen houdt ook nog vaak te wensen over, het voelt gewoon niet echt als "vroeger" op een echte Pentium (MMX) of K6 / K6-2.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Als ik het me goed herinner is Micronics actief geweest met m-ATX socket7 boards en heeft asus een P5A-B AT boardje gehad dat ook met 168 pins dimm's werken kon. Wel met AT voeding overigens ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is wel erg inzetloos. Op www.motherboards.org kun je met de Mobot op zoek naar borden met jouw eisen (So7 en uATX), daarnaast gewoon beetje creatief zoeken (Marktplaats gaat niet zo'n succes zijn, maar eBay gaat zeker lukken). Verder ga je geen So5 vinden omdat So5 al uitgefaseerd was toen de (u)ATX standaard geformaliseerd was. Met uATX kom je in de latere categorie So7 borden uit. Ook zul je vaak tegen integrated VGA aanlopen, wat zowel performance- als (DOS-)drivertechnisch onwenselijk is. Maar dan nog zijn er genoeg borden met MVP3 of Alladin V chipset die prima aan je eisen voldoen.

Kortom, gewoon wat gerichter zoeken. "Zoeken" is meer dan een enkele zoekterm in Google rammen en opgeven (en een GoT topic openen) als je daar niet exact mee vindt wat je zoekt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.