Toon posts:

Nvidia Grafische Engine icm ATI PCI-videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

Verwijderd

Topicstarter
Ola luitjes,

ik wil mijn systeem upgraden naar een am2 moederbord met athlon 64 X2 processor. Het punt is, de meeste ATX systemen hebben een grafische engine van Nvidia.
Mijn vraag is, is dit compatible met een ATI videokaart of moet ik een mobo hebben met een grafische engine van ATI of helemaal geen grafische engine?

Een ATX-mobo icm met een ATI grafische engine zijn er namelijk gering. De optie is dan om een MATX te nemen maar daar sta ik niet om te springen.....

Graag suggesties, ideeen.....

Gracias

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Elke videokaart is in principe compatible met elk moederbord, mits het juiste slot (PCI, AGP, PCI-express) uiteraard.
Maar als je een losse videokaart wilt gebruiken, waarom zou je dan enige aandacht besteden aan het feit of er een geïntegreerde videokaart aanwezig is? Die zet je dan toch uit. Of begrijp ik het verkeerd? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Wat wil je nu precies, een ATX mainboard met integrated video én een aparte videokaart? Als er gewoon een pci-express 16x slot op zit is het gewoon compatible met vrijwel alle videokaarten, of dit nu ati of nvidia is. Of je de intergrated video nog kunt gebruiken indien je een dedicated videokaart erin steekt kun je in de handleiding vinden.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:40:
Elke videokaart is in principe compatible met elke videokaart, mits het juiste slot (PCI, AGP, PCI-express) uiteraard.
Maar als je een losse videokaart wilt gebruiken, waarom zou je dan enige aandacht besteden aan het feit of er een geïntegreerde videokaart aanwezig is? Die zet je dan toch uit. Of begrijp ik het verkeerd? :)
Ok duidelijk, maar wat zou nu een leuke AM2 ATX-mobo zijn tot 60 euro?
Het moet dus samenwerken met de volgende onderdelen±
HD2600XT PCI Express 1.0 x16 @ x16
Athlon 64 X2 5000
Corsair 2GB DDR2 PC6400 800Mhz

Enige suggesties zijn welkom want zie door de bomen het bos niet meer 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:10:
[...]

Ok duidelijk, maar wat zou nu een leuke AM2 ATX-mobo zijn tot 60 euro?
Het moet dus samenwerken met de volgende onderdelen±
HD2600XT PCI Express 1.0 x16 @ x16
Athlon 64 X2 5000
Corsair 2GB DDR2 PC6400 800Mhz

Enige suggesties zijn welkom want zie door de bomen het bos niet meer 8)7
Welk AM2 moederbord hier niet mee kan samen werken heb ik nog niet gezien.
We zitten hier op Tweakers dus kijk wat je nodig hebt lees reviews en kies een moederbord. ;)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Juist ja dit is GoT onderdeel van tweakers, dit is een forum voor gevorderde pc gebruikers, en die kunnen dit soort zaken makkelijk zelf uitzoeken.

offtopic:
Je mag mijn gerust via DM (Direct Message) wat beginners vragen stellen, vind ik niet erg en op die manier word het forum niet benut voor ding waarvoor hij niet bedoeld is. ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Achja, zo lastig is het niet.

Men neme een moederbord dat aan de eisen voldoet met een PCI-Express 16x slot. Of deze van AMD (ATI), NVIDIA of VIA is maakt geen donder uit. Evenmin of er een IGP (Integrateed Graphics Processor) inzit van dat merk. Zodra je er een externe videokaart in steekt (in het PCIe 16x uitbreidingsslot dus) wordt de interne IGP uitgeschakeld en de externe zal worden gebruikt. Wanneer je moederbord niet over een IGP beschikt zal dit ook neit van toepassing zijn. Een andere uitzondering is de AMD 780G chipset icm een ATI Radeon HD2400 of HD3400 videokaart, deze gaan dan in Crossfire samenwerken (dus externe en IGP samen).

In het kort:
NVIDIA Chipset + ATI Videokaart werkt
NVIDIA Chipset met IGP + ATI Videokaart werkt.

En vice-versa.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Volgens mijn moet het wel een HD 2400v2 zijn, om hybride crossfire aan de praat te krijgen met je 780G. Zou jammer zijn als je een HD 2400 haalt en hij werkt niet samen met je 780G moet je hem weer ruilen. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is het probleem met "ATX systemen" :?

Muv een paar mislukte pogingen richting BTX en een enkele kleine ITX bord zijn *ALLE* moederborden die je nu kunt kopen ATX (in een van de verschillende full/micro/flex varianten).

Blijkbaar heb je iets specifiekers in gedachte, maar als je niet aangeeft wat kunnen wij het niet ruiken. En wat betreft je hoofdvraag: wat is een "Grafische Engine"? Als je een nVidia chipset sec bedoelt, zie 1001 reviews van borden met nForce chipset en ATi videokaart. Bedoel je een nVidia chipset met IGP, dan zijn daar ook genoeg reviews te vinden. Of bedoel je twee videokaarten naast elkaar? Je maakt het niet echt duidelijk, maar zodra je het voor jezelf duidelijk hebt kun je prima op zoek gaan naar antwoorden.

En mbt "welke moet ik kopen?"- dat soort vragen willen we op GoT niet, want van een Tweaker verwachten we dat hij zelf eisen kan stellen, info kan opzoeken en dan zelf een keuze kan maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.