[Vista] Kan ineens drivers niet meer installeren?

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 20:17
Goedendag,

Ik heb gister besloten om Vista opnieuw op mijn pc te zetten, dit keer een geslipstreamde SP1, nadat alles geinstalleerd was aangegeven dat hij verbinding moest maken met Windows Update om de drivers voor mijn TV kaart (Hauppauge PVR250) te downloaden en te installeren. Zodra de hauppauge driver werd geinstalleerd kreeg ik meteen een blauw scherm. No worries dacht ik, kan wel eens gebeuren. Toen het systeem weer aan het starten was zag ik dat mijn NVidia Raid controller aangaf dat mijn Raid 5 degraded was omdat 1 schijf een error had, de error heb ik genegeerd en het array opnieuw laten builden.

Nadat Windows weer was opgestart kon ik de driver opeens niet meer installeren (installeerde faalde doordat de driver niet compatible was !?). Tevens konden de drivers van mijn Marvell 6141 Sata controller niet meer geinstalleerd worden (iets wat altijd gewoon gedaan werd bij de installatie...). Omdat ik de geslipstreamde Windows niet vertrouwde had ik besloten om hem nogmaals te formatteren en met een nieuwe geslipstreamde SP1 opnieuw te installeren. Helaas had ik dezelfde problemen.

Omdat ik nu vermoedde dat het aan SP1 lag heb ik met mijn gewone Vista DVD (zonder SP1) de heleboel nogmaals opnieuw geinstalleerd. Echter kwamen dezelfde problemen weer terug.
Het vreemde is nu dat ik Vista het een half jaar met exact dezelfde DVD opnieuw geinstalleerd heb waarbij ik geen last had van bovenstaande problemen.
De enige drie zaken die veranderd zijn met de vorige installatie is dat ik een nieuwe grafische kaart gekocht heb (Asus 8800GT) en een Raid5 array heb geinstalleerd (waar Vista overigens niet op boot). En twee reepjes geheugen die veranderd zijn (Kingston ipv Crosshair omdat de Crosshair kapot was gegaan).

Mijn hardware:
Asus M2N32-WS Pro
AMD Athlon FX-62
2x 1GB Kingston geheugen (800 mhz)
Asus Geforce EN8800GT
Hauppauge PVR250

2x 120GB ATA (op de Marvell controller)
3x 320GB SATA (in de Raid5 op de NVidia controller)
1x 200GB SATA (op de NVidia controller, niet in raid, is de schijf waar WIndows van boot)

De M2N32-WS Pro heeft 2 verschillende ATA controllers, de NVidia controller heeft 1 IDE kanaal en een stuk of 6 sata poorten, op dat IDE kanaal staat mijn DVD lezer/writer ingeplugt, omdat deze het niet doen om het IDE kanaal van de Marvell.
De Marvell heeft ook 1 IDE kanaal waar dus die 2 120GB hd's op ingeplugt zijn. Tevens heeft de Marvell ook nog een aantal Sata poorten.

Ik heb handmatig geprobeert de Vista drivers voor de Marvell te downloaden en te installeren, echter wil Vista niet deze drivers herkennen, (dus als ik via apparaatbeheer, rechtermuisklik op het apparaat en dan driver installeren zeg, hem naar de map wijs en deze installeer zegt hij dat ie geen drivers gevonden heeft).

Voor de TV kaart heb ik ook de drivers gedownload en deze geinstalleerd, echter krijg ik dan net zo leuk een blauw scherm als dat ik het via de windows update deed.

Hoe is dit mogelijk dat hij het in het verleden wel goed heeft gedaan maar nu opeens geen zin meer erin heeft????

Mess with the best, die like the rest

• ThaStealth
Wat me verder nog opvalt is dat ineens 1 van de 2 cores constant ergens druk mee bezig is, ook al doe ik niets. Er zijn echter geen processen die intensief gebruik maken van de cpu... Alle harde schijven staan in DMA modes, dus niet in PIO.....

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat laat de error log zien?

• ThaStealth
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 000061A0
BCP2: 00000004
BCP3: 00000000
BCP4: 935292DF
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini043008-02.dmp
C:\Users\B\AppData\Local\Temp\WER-55052-0.sysdata.xml
C:\Users\B\AppData\Local\Temp\WERF43D.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

Het bestand waar de fout in optreed is hcwPVRP2.sys

• Haaglander
  • Niet online
Dit gaat mij boven mijn pet.

Modbreak:Als je echt niks nuttigers toe te voegen hebt dan dit, post dan gewoon niet.
Hier help je de topicstarter niet mee, maar ook jezelf niet.

[ Voor 73% gewijzigd door alt-92 op 30-04-2008 17:54 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij klapt dus op de Hauppage driver.
Installeer eerst eens zonder de TVkaart erin, om zo uit te schakelen dat die driver-installatieroutine de boel om zeep helpt?

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 30-04-2008 17:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThaStealth
Dus je bedoeld dat bij de windows installatie hij dan kapt met drivers zoeken omdat hij bij de hauppauge driver gefaald heeft?

Dit gebeurd nl. niet volgens mij want nadat de installatie voltooid is gaat hij van Windows Update de hauppauge driver pas downloaden, en installeren, op dat moment krijg ik een BSOD.

Het CPU probleem wat ik omschreef is trouwens opgelost. Ik heb de TV kaart eruit gehaald, tevens heb ik de harde schijven omgezet van de Marvell IDE poort naar de NVidia IDE poort, ik heb dit echter tegelijkertijd gedaan dus ik kan nog niet zeggen welke van de twee het probleem opgelost heeft. Ik heb echter de Marvell controller nog niet uitgezet in de BIOS dus Windows ziet het apparaat nog steeds (helaas nog altijd zonder drivers).

Ik heb verder ook de NVidia raid 5 eruit getrokken, dit had geen effect (heb ook nog geformatteerd dus ik heb het getest met een 'schoon' systeem).

Verder heb ik ook nog de oude videokaart die ik bij de vorige (goede) install een half jaar geleden erin had zitten terug gestopt, dit had echter geen effect...

• Haaglander
  • Niet online
Haaglander schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:42:
Dit gaat mij boven mijn pet.

[modbreak]Als je echt niks nuttigers toe te voegen hebt dan dit, post dan gewoon niet.
Hier help je de topicstarter niet mee, maar ook jezelf niet.[/]
Tja, ik had ThaStealth gevraagd een log neer te zetten. Van die log kon ik geen chocola maken. Ik vond het onbeleefd om dan maar niks meer van mij te laten horen.

Wat een agressieve toon trouwens ..... "Hier help je de topicstarter niet mee, maar ook jezelf niet". :/

• ThaStealth
Even een update

De CPU core (altijd core 2 vreemdgenoeg) wordt wel zwaar belast als ik de beide harde schijven terug op de Marvell controller prik..

Ik snap er echt geen ballen van hoe het komt dat hij ineens niet meer de controller drivers wil installeren en waarom ik een BSOD krijg bij het installeren van de tv kaart drivers, normaal ging dit altijd goed :S

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

@ Haaglander: als je wilt reageren over een moderatie kan dat in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier - doe dat liever niet in een topic? :)
ThaStealth schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:33:
Ik snap er echt geen ballen van hoe het komt dat hij ineens niet meer de controller drivers wil installeren en waarom ik een BSOD krijg bij het installeren van de tv kaart drivers, normaal ging dit altijd goed.
Vandaar mijn vraag wat er gebeurt als je de PVR eruit laat tijdens het installeren, kun je dan nog steeds de controller drivers niet installeren?
Anders gezegd: installeer je ze na, of vóór je de driver van de PVR probeert te installeren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThaStealth
De PVR doet hij niet tijdens de windows setup automatisch installeren, die moet ik altijd handmatig doen.
De Marvell deed hij wel tijdens de windows setup altijd automatisch installeren.

Als je bedoeld dat ik de Marvell eens voor de PVR moet installeren, dit heb ik ook al eens geprobeerd, helaas wilde Vista er nog steeds niets van weten. De PVR erna installeren veroorzaakte wederom een crash. Ik heb dus alle mogelijke combinaties geprobeert om eerst de PVR en dan de Marvell en andersom te doen.

Pagina: 1