nVidia 9800 GX2 (PCI Express x16 2.0 )

Pagina: 1
Acties:

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 20:15
Goedemorgen Tweakers,

ik heb een kleine en simpele vraag. Kan een kaart zoals de nVidia 9800 GX2 die een PCI Express x16 2.0 interface heeft, op een gewone PCI Express x16 ?

Of heb je echt een moederbord nodig met PCI Express x16 2.0?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Kan gewoon, wat vrij logisch is, want anders zouden ze 98% van de markt elimineren ;)

The devil is in the details.

• Serellyn
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04 20:15
Bedankt voor het snelle antwoord!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Let er wel op dat je PCI Express slot ook werkelijk op 16x draait. Hier zijn soms wat problemen mee, vooral als je een wat ouder SLI mobo hebt.

Verwijderd

Pci-Express 2.0 is volgens mij alleen backwards compatible met mobo's die Pci-Express 1.1 hebben. Er staat hier ergens een topic met welke Mobo's dat hebben. Zoek op Pci-Express 2.0 en gij zult vinden :) Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:53:
Pci-Express 2.0 is volgens mij alleen backwards compatible met mobo's die Pci-Express 1.1 hebben. Er staat hier ergens een topic met welke Mobo's dat hebben. Zoek op Pci-Express 2.0 en gij zult vinden :) Succes
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Teso: Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

en dan hangt het ook nog af van de gebruikte chipset op je moederbord, heb je een VIA chipset, dan kan je het wel vergeten, maar aangezien je een SLI moederbord nodig hebt om een 9800GX2 te kunnen gebruiken zal je uitkomen op een nvidia of intel chipset

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:53:
Ook 1.0a. Ik heb een 8800gt op een A8N-SLI :)

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:08:
@ Teso: Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

en dan hangt het ook nog af van de gebruikte chipset op je moederbord, heb je een VIA chipset, dan kan je het wel vergeten, maar aangezien je een SLI moederbord nodig hebt om een 9800GX2 te kunnen gebruiken zal je uitkomen op een nvidia of intel chipset
Je hebt geen SLI moederbord nodig voor een GX2.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:56:
[...]
Je hebt geen SLI moederbord nodig voor een GX2.
offtopic:
Wel voor de 7950GX2

En de 9800GX2 wordt wel gedetecteerd als SLI-kaart zijnde op je computer waar de 3870X2 dit niet heeft door de onboard zittende CF-bridgechip waar de 9800GX2 een gewone sli-connector gebruikt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:12:
[...]

offtopic:
Wel voor de 7950GX2

En de 9800GX2 wordt wel gedetecteerd als SLI-kaart zijnde op je computer waar de 3870X2 dit niet heeft door de onboard zittende CF-bridgechip waar de 9800GX2 een gewone sli-connector gebruikt.
Nee voor de 7950GX2 ook niet.
Het 7950GX2 topic

Verwijderd

john19_386 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:23:
[...]

Ook 1.0a. Ik heb een 8800gt op een A8N-SLI :)
Ik heb dus een beetje dezelfde vraag, ik wil een asus en9600gt 16x 2.0 plaatsen op een Asus p5gdc deluxe mobo. Volgens de lijst is het een 1.0a en zou dit dus niet kunnen. maar jij zegt dat het je wel lukt?

Lijkt mij namelijk ook dat een 16x op een 16x zou moeten passen. maar ik wil hier graag zeker van zijn voordat ik 130 euro's uitgeef ;)

Verwijderd

1.0a of 1.1 maakt niet uit, je chipset is belangrijk.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 17:41
Een vriend van me heeft hetzelfde moederbord als ik, een Asus P5B. 2 weken terug heeft hij een MSI 9600GT aangeschaft en die werkt gewoon goed ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:04:
1.0a of 1.1 maakt niet uit, je chipset is belangrijk.
Chipset versie is
Modelnaam
northbridge 915p
southbridge ICH6r

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:07:
[...]

Chipset versie is
Modelnaam
northbridge 915p
southbridge ICH6r
Kan ik met deze chipset een 9800gt plaatsen, of moet ik toch gaan denken om alles nu al te gaan vervangen?? |:(

Verwijderd

Spurlie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:07:
Een vriend van me heeft hetzelfde moederbord als ik, een Asus P5B. 2 weken terug heeft hij een MSI 9600GT aangeschaft en die werkt gewoon goed ;)
Maar welke chipset heeft de p5b?

Vind bij de specificaties van de MSI het volgende staan:

PCI Express 2.0 products are fully backwards compatible with existing PCI Express motherboards for broadest support.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:35:
[...]

Kan ik met deze chipset een 9800gt plaatsen, of moet ik toch gaan denken om alles nu al te gaan vervangen?? |:(
Grotere vraag is of jouw cpu het wel aan kan ?
Aangezien het singel core is .

Je kan soms beter een gebalanceerde systeem hebben .
Denk dat je beter af bent met een ati 3850 of nvidia 9600gs.
Aangezien jou cpu onmogelijk die kaarten die je op het oog heb kan aansturen voor maximaal gebruik.

Misschien een optie om een amd x2 of intel 2160 te kopen als begin met een leuke bordje met ddr2.
Kosten misschien net 150 euro als je even zoekt.
EN dan een leuke vga zoals hati 3850 of nvidia 9600gs.
Dan heb je een gebalanceert systeem die misschien net zo duur is als de kaart die je op oog heb die zwaar uit zijn neus peutert of in slaap valt omdat je cpu bijna een hart aanval krijgt omdat de cpu probeert de vga kaart bij te houden.

En het ouwe bord\cpu en geheugen verkopen? kan je dat weer investeren in je nieuwe pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:49:
[...]

Grotere vraag is of jouw cpu het wel aan kan ?
Aangezien het singel core is .

Je kan soms beter een gebalanceerde systeem hebben .
Denk dat je beter af bent met een ati 3850 of nvidia 9600gs.
Aangezien jou cpu onmogelijk die kaarten die je op het oog heb kan aansturen voor maximaal gebruik.

Misschien een optie om een amd x2 of intel 2160 te kopen als begin met een leuke bordje met ddr2.
Kosten misschien net 150 euro als je even zoekt.
EN dan een leuke vga zoals hati 3850 of nvidia 9600gs.
Dan heb je een gebalanceert systeem die misschien net zo duur is als de kaart die je op oog heb die zwaar uit zijn neus peutert of in slaap valt omdat je cpu bijna een hart aanval krijgt omdat de cpu probeert de vga kaart bij te houden.

En het ouwe bord\cpu en geheugen verkopen? kan je dat weer investeren in je nieuwe pc.
MAar ik weet dat ik ga upgraden dit jaar nog dus vandaar dat ik nu al een wat betere kaart wilde kopen en voor 125 euro voor een hele goeie , ga ik geen geld weg gooien aan een mindere versie. Maar aangezien ik nu geen geld heb voor een gehele upgrade, wilde ik het dus proberen via een nieuwe video kaart. thanx, voor de info. ik denk dat ik mijn andere oudere pc maar eens aan de praat ga proberen te krijgen, en die dan even verkopen. en alle andere meuk die ik hier nog heb liggen.

Thanx voor je mening

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Ik deel die mening :)

Op een X2 3800+ een 3DMark '06 score van 9k9 met een G92 8800GTS, met een X2 5000+ rond de 11k en nu met een Q6600 bijna 16k onder Vista. Uiteraard heeft CPU score een invloed, maar ook spellen draaien gewoon stukken beter en die gebruiken als ik geluk heb een deel van twee cores (maar yay Supreme Commander, die draait zooo mooi).

Verkoop je oude systeem, je nieuwere systeem, alle andere troep die je nog hebt liggen en ga spullen aanschaffen die op elkaar afgestemd zijn, uiteindelijk geef je nu geld uit aan iets waar je niets aan hebt. Je garantieperiode verkort zodat tegen de tijd dat je er echt van kan genieten je met wat tegenslag al tegen het eind of zelfs voorbij je garantieperiode zit. We gaan er natuurlijk van uit dat de videokaart tegen die tijd nog optimaal z'n werk kan doen voor een mooie tijd, maar het zou sneu zijn als er een defect optreed voordat je uberhaupt hebt kunnen genieten van zo'n kaart.

Je zou eventueel toch kunnen overwegen een 3850 of 9600 aan te schaffen en bij de grote upgrade er voor een prikkie nog eentje naast te plaatsen.

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:41:
Ik deel die mening :)

Op een X2 3800+ een 3DMark '06 score van 9k9 met een G92 8800GTS, met een X2 5000+ rond de 11k en nu met een Q6600 bijna 16k onder Vista. Uiteraard heeft CPU score een invloed, maar ook spellen draaien gewoon stukken beter en die gebruiken als ik geluk heb een deel van twee cores (maar yay Supreme Commander, die draait zooo mooi).

Verkoop je oude systeem, je nieuwere systeem, alle andere troep die je nog hebt liggen en ga spullen aanschaffen die op elkaar afgestemd zijn, uiteindelijk geef je nu geld uit aan iets waar je niets aan hebt. Je garantieperiode verkort zodat tegen de tijd dat je er echt van kan genieten je met wat tegenslag al tegen het eind of zelfs voorbij je garantieperiode zit. We gaan er natuurlijk van uit dat de videokaart tegen die tijd nog optimaal z'n werk kan doen voor een mooie tijd, maar het zou sneu zijn als er een defect optreed voordat je uberhaupt hebt kunnen genieten van zo'n kaart.

Je zou eventueel toch kunnen overwegen een 3850 of 9600 aan te schaffen en bij de grote upgrade er voor een prikkie nog eentje naast te plaatsen.
Ja dat zou ook nog kunnen, maar ja die zal mijn mobo ook wel niet pakken. maar goed beetje vervelend dat ik mijn pc dagelijks nodig heb, dus zal eerst nieuwe moeten kopen voordat ik deze kan verkopen. ik ga nog wel ff kijken wat alles nog waard is.

Verwijderd

er zijn meerderen opties.

Kijk voor een moederbord met onbourd vga.
Zet de juiste cpu er op en geheugen.

Dan heb je een pc zodat je niet zonder zit.
En zet er later er een videokaart er in die je wilde hebben.

Tegenwoordige koop ik alleen nog maar borden met vga onbourd zodat ik de ouwe rommel kan verkopen zonder dat ik zonder een pc zit.
En kan ik altijd nog de vga upgrade en schakel ik de onbourd vga weer in.
Pagina: 1