Router na pc

Pagina: 1
Acties:

• potloodbekertje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-03 21:02
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Wegens problemen met mijn internet heb ik mijn pc weer rechtstreeks verbonden met het internet, dus zonder tussenkomst van een router, dit werkt perfect. Nu wilde ik toch (voor als dat nodig is) draadloos internet hebben. Ik heb nu het internet van mijn pc gedeelt en de router aangesloten op de tweede netwerkkaart in mijn pc. Dit werkt ook perfect. Alleen nu is mijn vraag: Kan ik nu ook een netwerk maken via deze router, want mijn pc kan de router nu niet vinden en als ik met een laptop probeer te zoeken naar mijn pc dan kan ik deze ook niet vinden.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem of is het gewoon niet mogelijk?

Alvast bedankt!
Potloodbekertje

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zou je niet eerst het probleem met je router fiksen ipv complexe workarounds te bedenken die je alleen maar meer kopbrekens bezorgen? ;) Probeer eerst je PC achter de router aan de praat te krijgen (modem - router - PC) en creëer dan je draadloze netwerkje.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 30-04-2008 10:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Als je problemen het 'internet' kan verhelpen door je pc aan te sluiten zonder router, zou het dan geen probleem met de router kunnen zijn i.p.v. met 'internet'? :)
Ik zou dus je router eens nakijken op een foute configuratie of zelfs defecten.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
modem-router-pcs zou gewoon moeten werken.

Vaak ligt het aan de dubbele DCHP servers die met elkaar in conflict komen. Ik zou proberen:
geef je router een static IP in de modem. Je router geeft via DHCP de IPs gewoon aan de pcs en laptops.
9 van de 10 keer is dat het probleem.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kurios schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:29:
modem-router-pcs zou gewoon moeten werken.

Vaak ligt het aan de dubbele DCHP servers die met elkaar in conflict komen. Ik zou proberen:
geef je router een static IP in de modem. Je router geeft via DHCP de IPs gewoon aan de pcs en laptops.
9 van de 10 keer is dat het probleem.
Een modem geeft in de regel geen IP-adres uit :? Het vraagt er een aan bij je ISP. En het deelt evenmin interne IP-adressen uit, in dat geval praten we over een router/modem combo, en voor zover we kunnen opmaken heeft de TS zo'n ding niet :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Maar hoogstwaarschijnlijk wel, want de meeste bijgeleverde modems hebben die functie meestal. Soms hebben ze dan maar 1 ethernet poort, (waar je dan bv een switch op kan aansluiten). Zo zat het iig wel bij de oude speedtouch van mn ouders..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het probleem dat je vanaf je eigen pc niet op je router komt is heel normaal. Je pc zit nu aan de 'internet-kant' van je router, en vanaf die kant is je router afgeschermd. Je zult een 2de pc aan je router moeten hangen om deze verder te kunnen configureren.

Maar ik ben het met de rest eens dat je beter het probleem dat je router veroorzaakt op kunt lossen dan dit soort oplossingen te gebruiken.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:47:
[...]

Een modem geeft in de regel geen IP-adres uit :? Het vraagt er een aan bij je ISP. En het deelt evenmin interne IP-adressen uit, in dat geval praten we over een router/modem combo, en voor zover we kunnen opmaken heeft de TS zo'n ding niet :).
In het geval van kabel kan het voor de meeste gebruikers lijken dat het modem of het internet ip-adressen uitdeelt.
Verder is de TS erg summier wat betreft gebruikte router/provider/etc.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Dat lijkt me dan eerder onwetendheid van de kant van de gebruiker in kwestie... Ik heb zelf kabel maar uiteindelijk staat het DHCP-protocol totaal los van de kabel/DSL-verbinding. Ik zie dan ook niet in hoe het voor mensen met kabel anders zou 'lijken' dan met een DSL-verbinding.

Pagina: 1