Nadat ik mijn nieuwe (ht)pc in elkaar heb gezet, ben ik al een tijdje op zoek naar een manier om Dolby Digital Live, DTS Connect of een andere manier om "on the fly" surroundsound via de spdif uit te sturen. Deze functie wil ik gebruiken om surroundsound in games te krijgen over mijn home-cinema set. M'n pc werkt onder Vista 32 bits. Alle geluidskaarten die DDL of DTS connect ondersteunen, doen dit enkel onder XP omdat Vista anders werkt mbt geluid. Ik heb al gekeken naar geluidskaarten van Club3d en Auzentech maar die schijnen ook onder Vista nog niet de volledige functionaliteit te benutten. die bedrijven zijn wel druk bezig met het ontwikkelen van software om DDL/DTS te laten werken.
Nu mijn vraag; is er al een geluidskaart die DD Live/ DTS connect ondersteund zonder problemen? Zo nee, dan ga ik voor de Creative DTS 610
Die lijkt me sowieso ideaal omdat die geen rekenkracht van de cpu vergt en ik ben totaal geen audiofiel dus die extra analoog naar digitaal conversie boeit me niet. Latency is ook niet echt een issue omdat softwarematige 5.1 encoding ook latency geeft.
Ik heb ook nog geprobeerd om RedocneXk aan de gang te krijgen. Dat is een softwarematige AC3 encoder die surroundsound via spdif maakt voor Creative geluidskaaren. Het is me tot nu toe niet gelukt met mijn huidige geluidskaart; een Audigy 4. Iemand die RedocneXk met succes gebruikt onder Vista?
Nu mijn vraag; is er al een geluidskaart die DD Live/ DTS connect ondersteund zonder problemen? Zo nee, dan ga ik voor de Creative DTS 610
Die lijkt me sowieso ideaal omdat die geen rekenkracht van de cpu vergt en ik ben totaal geen audiofiel dus die extra analoog naar digitaal conversie boeit me niet. Latency is ook niet echt een issue omdat softwarematige 5.1 encoding ook latency geeft.
Ik heb ook nog geprobeerd om RedocneXk aan de gang te krijgen. Dat is een softwarematige AC3 encoder die surroundsound via spdif maakt voor Creative geluidskaaren. Het is me tot nu toe niet gelukt met mijn huidige geluidskaart; een Audigy 4. Iemand die RedocneXk met succes gebruikt onder Vista?
[ Voor 0% gewijzigd door GodDamage op 30-04-2008 11:56 . Reden: spelvaut ]