Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Firefox] Volledige pagina/URL (dus niet website) blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje op zoek gegaan naar hoe ik in FireFox een pagina kan blokkeren maar ben nog niet echt iets tegengekomen wat mij hier goed bij helpt. Meestal wordt er aangeraden om de hostname in het hosts bestand te zetten. Da's wel mooi, maar dan wordt dus de hele website geblokkeerd in plaats van een URL.

Bijv. met het hosts bestand kan je 'eensite.nl' toevoegen en als je dan naar eensite.nl toe gaan wordt er een geprobeerd met een ander IP-adres te verbinden (bij voorkeur ééntje waar geen webserver op draait). Echter ik wil best 'eensite.nl', 'eensite.nl/pagina1.html' en alle andere pagina's kunnen benaderen, maar niet 'eensite.nl/pagina2.html'.

Weet iemand een addon voor FireFox of een andere manier om dit te bewerkstelligen?

• Mike-RaWare
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heel simpel, installeer BlockSite. :) Ik denk dat deze ook links kan blokkeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Mike-RaWare op 30-04-2008 09:08 ]

Wheck :V

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

of anders mogelijk je HOSTS-file...

edit:
Ai, ik dacht echt dat je ook losse pagina's kon blocken met HOSTS. Net getest hier en kennelijk toch niet...

[ Voor 64% gewijzigd door jfeelders op 30-04-2008 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike-RaWare schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:07:
Heel simpel, installeer BlockSite. :) Ik denk dat deze ook links kan blokkeren.
Works like a charm, bedankt. Ik had gezocht op 'block url firefox' en kon het niet vinden... als ik op 'block site firefox' had gezocht had ik hem meteen gehad. |:(
jfeelders schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:15:
of anders mogelijk je HOSTS-file...
:X

Verwijderd

Adblock plus, kan je gebruiken om eender wat te blokken (ook iframes, images, ...)

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1865

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

addblock plus is inderdaad the way to go

als je bijvoorbeeld tweakers.net wilt blokkeren kan je als filter invoegen: *tweakers.* ook afbeeldingen kunnen zo heel makkelijk geblokeerd worden.

En noem eens een voorbeeld van een site waar je niet heen wilt/mag/moet kunnen
en is het filter voor jezelf of voor iemand anders?
en zorg er voor dat als je Adblock plus geïnstalleerd hebt niet ook IE-tab is geïnstalleerd, dan kan je namelijk de renderengine omschakelen naar die van IE en negeer je alle plugins.

ook nog leuk detail van adblock plus: je kan er voor zorgen dat hij vrijwel onzichtbaar wordt (je kan er nog wel naar toe via extra en dan adblock plus... of via het addons gedeelte of met ctrl+shift+e

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen maar voor mezelf om te zorgen dat ik als ik bepaalde pagina's wil bezoeken ik een error krijg van 'ho even, deze moet je beter niet bezoeken'. Dus bijvoorbeeld de issue van dat iemand het zomaar uit kan schakelen of iets dergelijks is niet echt aanwezig, aangezien ik het zelf niet uitschakel. Een voorbeeld van een URL geef ik liever niet.

Volgens de site van BlockSite (welke tot nu toe fantastisch werkt, behalve dat als ik op ALT+Enter druk om de URL te laden, er dan een informatiebalk verschijnt in de tab waar ik voorheen zat in plaats van de nieuw aangemaakte) is dit functionaliteit welke juist uit AdBlock Plus is gehaald. Ik heb het gevoel dat AdBlock voor mijn niet wensen niet echt veel toe zal voegen, behalve misschien extra irritatie. :P
Pagina: 1