franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
En waarom zeg ik beter? Omdat de Macspeech gebaseerd is op dragon natural speaking engine (van Nuance). En elke review die ik heb gelezen zegt dat Macspeech het beste is wat je kan krijgen voor OSX.
en een link met een review (check ook even de comments): http://www.technoesq.com/?p=85
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 04:39 ]
Het is al geschreven tekst (als je opa het met de hand geschreven heeft toch), is OCR (voor handschrift) geen optie die je ook kunt bekijken? Heb zelf geen ervaring met spraakherkenning op de mac, alleen met een systeem van Philips (SpeechMagic dacht ik) in het kader van radiologische toepassing, werkte niet perfect, maar ook nauwelijks trainingstijd gehad.
OCR met handschrift heb ik inderdaad niet geprobeerd, wist eigenlijk niet dat het kon, ook maar eens onderzoeken.
Wat me nog niet duidelijk is hoe de ondersteuning van Nederlands is, gebruiken jullie het in het Nederlands of in het Engels?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 30-04-2008 21:39 ]
Wat OCR doet is controleerd per geschreven letter deze met een database. en deze vertaald hij dan naar digiale tekst.franssie schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:39:
Allen bedankt! ze maken beiden dus gebruik van dezelfde engine lijkt het maar de tweede optie heeft inderdaad betere reviews.
OCR met handschrift heb ik inderdaad niet geprobeerd, wist eigenlijk niet dat het kon, ook maar eens onderzoeken.
Wat me nog niet duidelijk is hoe de ondersteuning van Nederlands is, gebruiken jullie het in het Nederlands of in het Engels?
Ook OCR heeft training nodig. eerste brieven Zullen dus zwaar gecorigeerd moeten worden. later zal dit minder nodig zijn
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
lol. Ik had daar niet eens aan gedacht omdat ik zelf in Amerika woon. Maar nee die hebben ze dus niet voor macspeech dictation.sOid schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:30:
Ik heb even een beetje research gedaan naar MacSpeech, maar ik kan nergens Nederlandse bestanden hiervoor vinden. Zijn die er wel?
hmmm, dus dan kom ik toch weer opNuance uit, die hebben het wel lijkt hier: http://netherlands.nuance.com/ &^%$#@ niet dus, alleen windows in NL.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 04:40:
[...]
lol. Ik had daar niet eens aan gedacht omdat ik zelf in Amerika woon. Maar nee die hebben ze dus niet voor macspeech dictation.
Jammer dat er weinig geen keuze lijkt te zijn en de beste niet in NL is. Ik zal eens een mailtje sturen naar Macspeech en Nuance of ze nog plannen hebben voor een NL versie.
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 01-05-2008 11:18 ]