Universal vangt bot in fair-usezaak

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik zag net op nu.nl het volgende nieuwsbericht:
Universal maakte geen misbruik van auteursrecht

Een Amerikaanse rechter heeft een moeder in het ongelijk gesteld in een rechtszaak die zij had aangespannen tegen Universal. Het platenlabel liet vorig jaar een filmpje van Youtube verwijderen waarin haar peuter danst op muziek van Prince.
Dit gaat zo te zien over dezelfde zaak als nieuwsbericht nieuws: Universal vangt bot in fair-usezaak. Zinvol om deze bij te werken, of een nieuw nieuwsbericht te maken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het staat al in het nieuwsbericht:
Hij oordeelde ook dat de klacht van Lenz dat Universal zijn auteursrecht misbruikte te zwak was, maar gaf haar wel toestemming om een nieuwe zaak aanhangig te maken.
Het nieuwsbericht op tweakers gaat vooral over het feit dat Universal gebruik probeerde te maken van een wet die nu juist tegen grote bedrijven was gericht, maar dat aspect noemt Nu helemaal niet. Daarom lijkt het of beide nieuwsberichten iets verschillends zeggen, terwijl dat niet zo is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Polaris schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:14:
Het staat al in het nieuwsbericht:

[...]

Het nieuwsbericht op tweakers gaat vooral over het feit dat Universal gebruik probeerde te maken van een wet die nu juist tegen grote bedrijven was gericht, maar dat aspect noemt Nu helemaal niet. Daarom lijkt het of beide nieuwsberichten iets verschillends zeggen, terwijl dat niet zo is.
Ah, OK. Dat was me niet helemaal duidelijk, toch maar weer de optionele module "begrijpend lezen" aanzetten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.