Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma overzetten zonder installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal het verhaal even uitleggen:

Een kennis van mij hebben een wat oudere computer die vol spyware en virussen zit. Nu hebben ze mij gevraagd of ik een andere (nieuwere, tweedehands) computer wil installaleren en alle bestanden over wil zetten. Het probleem is dat die kennis een handicap heb en door middel van een portable apparaat dingen kan uitleggen aan andere mensen. Het apparaat kan ook gekoppeld worden aan de pc en heeft een eigen programma ervoor. (TouchSpeak)

Nu moet het programma dus ook op de andere computer, maar er is geen installatie CD aanwezig en het bedrijf dat ooit het programma geinstalleerd heeft zit tegen de duitse grens en die zien we niet zomaar langskomen om het opnieuw te installeren.

Ik heb de bestanden (C/program files/TouchSpeak) map al overgezet, maar dan krijg ik de melding dat de gebruikerslicentie niet aanwezig is, terwijl die melding op de oude pc niet te zien is. Ik heb ook al het hele register doorgezocht en alle sleutels die ermee te maken hebben en ik kon vinden op de andere PC toegevoegd, maar dit maakt geen verschil.

Heeft iemand enig idee hoe ik het programma werkend kan krijgen op de andere PC??

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:39

Jake Bullet

Wise Scripter

Zonder installatie cd gaat het waarschijinlijk niet lukken. Er zijn een aantal punten waarom het niet lukt:
-je loopt tegen de kopieerbeveiliging aan en is in een van de registersleutels bv de pcnaam verwerkt, of
-Je hebt nog niet alle bestanden gekopieerd. Sommige programma's plaatsen een infile in c:\windows en dll's in system32 of
-Je moet nog de dll's registreren in de programmafolder.

Dit zijn zomaar een paar puntjes. Er zijn overigens nog genoeg andere redenen te verzinnnen.

Het beste lijkt me daarom om bij de leverancier een CD te bestellen, zie hun
website. als dit tenminste de software waat het om gaat.

Verwijderd

Ik neem aan dat het hier gaat over het bedrijf : http://www.rdgkompagne.nl/

Deze zitten in 3 plaatsen in Nederland.

Ik zou even met ze/je kennis overleggen of dat het software pakket aangekocht is door hunzelf, lijkt me dat er dan een bon van geleverd is, of dat het via WMO, Wet Maatschappelijke Ondersteuning, voormalig Wet Voorzieningen Gehandicapten, is geleverd.

Als het door WMO is geleverd dan zal er waarschijnlijk een onderhoudskontrakt mogelijk aanwezig zijn en zo niet dan zou ik even kontakt met ze opnemen wat te doen. Mocht de persoon gebruik maken van speciale bedieningsapperatuur dan is ook aan te raden om te informeren of dat de nieuwe PC/OS wel overweg kan met die bedienings apperatuur.

En wat je wil zal denk ik niet lukken, behalve als je het hele register kopieerd naar de andere computer, gewoon even een back up van maken en vervangen maar het zal zeker niet de ideale oplossing zijn en de vraag is maar of dat het werkt. Maak wel even een back up van de nieuwe computer, mocht het niet werken kun je dat altijd weer terugzetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt,

het probleem is dat het bedrijf wel bestaat, maar dat sofware pakket wordt nauwelijks gebruikt (hooguit 20 mensen in Nederland). Contact opnemen met het bedrijf is erg moeilijk en ze werken ook niet echt soepel omdat er gewoon geen handel meer inzit.

Maar ik ga het zeker proberen en bedankt voor de reacties!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Je kan proberen de register sleutels van de software te backuppen en over te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:51:
Ok, bedankt,

het probleem is dat het bedrijf wel bestaat, maar dat sofware pakket wordt nauwelijks gebruikt (hooguit 20 mensen in Nederland). Contact opnemen met het bedrijf is erg moeilijk en ze werken ook niet echt soepel omdat er gewoon geen handel meer inzit.

Maar ik ga het zeker proberen en bedankt voor de reacties!
Ik weet niet wat je ervaring is maar een bedrijf wat speciaal ontwikkeld voor gehandicapten en niet wil meewerken lijkt me sterk. Hun zullen eus nog wel een exemplaar hebben liggen of je die kunnen doen toekomen. Als ze niet willen meewerken hoor ik het graag want dan meen ik wel even kontakt met ze op, heb zelf veel ervaring met bedrijven die gerelateerd zijn aan gehandicapten produkten :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bitage schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:01:
Je kan proberen de register sleutels van de software te backuppen en over te zetten.
->
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:16:
...

Ik heb de bestanden (C/program files/TouchSpeak) map al overgezet, maar dan krijg ik de melding dat de gebruikerslicentie niet aanwezig is, terwijl die melding op de oude pc niet te zien is. Ik heb ook al het hele register doorgezocht en alle sleutels die ermee te maken hebben en ik kon vinden op de andere PC toegevoegd, maar dit maakt geen verschil.

...

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 30-04-2008 18:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1