[XP profesional] nieuwe sata HDD herkent als usb apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:04
Vandaag heb ik mijn nieuwe harde schrijf binnen en in mijn computer gezet. Een samsung F1 750GB HDD. Het eerste sATA apparaat in mijn pc en wordt in windows herkent als usb apparaat met rechts onder het icoontje van hardware veilig verwijderen. Is er een manier om in windows te instellen dat het een vaste harde schrijf is. In de eigenschappen van mijn harde schrijven is het enige verschil dat ik de cach instellingen kan veranderen, wat niet kan met de ATA harde schrijf, maar wel met externe schrijven.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen. Hij herkent het ook niet als een USB, maar gewoon een verwisselbaar apparaat, wat normaal is, aangezien SATA Hot Pluggable is (gelijk USB).

En het is volstrekt normaal, dat icoontje.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Snake schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:35:
Neen. Hij herkent het ook niet als een USB, maar gewoon een verwisselbaar apparaat, wat normaal is, aangezien SATA Hot Pluggable is (gelijk USB).

En het is volstrekt normaal, dat icoontje.
Waarom staan de sata schijven dan niet onder hardware veilig verwijderen???

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Codeaction
Snake,

bedankt voor je (super) snelle reactie. Twazerty. De sata schrijf staat juist onder hardware veilig verwijderen. Dat is mijn probleem juist:P

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Codeaction schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:45:
Snake,

bedankt voor je (super) snelle reactie. Twazerty. De sata schrijf staat juist onder hardware veilig verwijderen. Dat is mijn probleem juist:P
Maar snake zegt nu juist dat dat normaal is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Dit hangt af van de gebruikte hardware. In principe is SATA hot-swappable, dus in zoverre is het normaal. Je kan echter het icoon van veilig hardware verwijderen wel verbergen als je er aan ergert. Ik heb ook wel eens gelezen dat het verholpen is door andere drivers te gebruiken. Check anders ook even de search ;).

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:23
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zoek in appraatbeheer je SATA schijf op onder opslag volumes. In het 2e tabblad heb je nu de volgende opties:

Optimaliseren voor snelle verwijdering (default) en
Optimaliseren voor prestaties. Dit lijkt me voor een interne hardeschijf een stuk interessanter en zal dat icoontje in je taakbalk laten verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 30-04-2008 11:25 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Terror schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:25:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zoek in appraatbeheer je SATA schijf op onder opslag volumes. In het 2e tabblad heb je nu de volgende opties:

Optimaliseren voor snelle verwijdering (default) en
Optimaliseren voor prestaties. Dit lijkt me voor een interne hardeschijf een stuk interessanter en zal dat icoontje in je taakbalk laten verdwijnen.
Dankje, ik kon het hier niet opzoeken hoe dat ook alweer precies zat, aangezien ik hier thuis geen computers heb die daar 'last' van hebben.

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mijn eSATA schijf wordt niet als verwisselbare schijf gezien, maar als een gewone harde schijf. In het 2e tabblad bij apparaatbeheer zijn ook de opties voor Optimaliseren voor snelle verwijdering (default) en
Optimaliseren voor prestaties uitgegrijst, en kan ik wel de opties voor schrijf cache selecteren.

Dit alles is op een Asus P5B-E Plus, op een JMicron controller.

EDIT: 1e post en niet goed gelezen daar het niet over eSATA gaat. Ik las het verkeerd omdat er sATA stond. 8)7

Blijft het feit dat ik zelf nog nooit een SATA schijf bij Hardware Veilig Verwijderen heb gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door pafdaddy op 30-04-2008 18:23 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Codeaction
pafdaddy schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:11:
Mijn eSATA schijf wordt niet als verwisselbare schijf gezien, maar als een gewone harde schijf. In het 2e tabblad bij apparaatbeheer zijn ook de opties voor Optimaliseren voor snelle verwijdering (default) en
Optimaliseren voor prestaties uitgegrijst, en kan ik wel de opties voor schrijf cache selecteren.

Dit alles is op een Asus P5B-E Plus, op een JMicron controller.

EDIT: 1e post en niet goed gelezen daar het niet over eSATA gaat. Ik las het verkeerd omdat er sATA stond. 8)7

Blijft het feit dat ik zelf nog nooit een SATA schijf bij Hardware Veilig Verwijderen heb gezien.
En raar genoeg vandaag ook niet meer bij mij :?

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zal een kromme Volt geweest zijn. :9

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Pagina: 1