Het volgende is het geval: ik heb een Playstation 3 via de HDMI uitgang (alleen video) en composiet (alleen audio) aangesloten op een Philipa plasma tv. Omdat de tv geen hdmi heeft heb ik dit middels een HDMI naar DVI kabel gedaan (dit kabeltje). Als ik deze heb aagesloten krijg ik (voornamelijk bij het spel Oblivion een soort van witte storing pixels in het scherm voornamelijk op plekken waar veel detail in het spel zit (rotsen, stukken tekst). Eerst dacht ik dat dit mogelijk aan de kabel ligt dat de kabel misschien niet goed afgeschermd was en heb vervolgens de volgende kabel geprobeert. Deze kabel is dubbel afgeschermd en heeft storings correctie 'bobbels'.
Het probleem is nu dat het probleem niet opgelost is. Ik blijf 'sterretjes', 'witte pixels' in het beeld krijgen. Mijn indruk is zelfs dat met deze betere afgeschermde kabel het nog erger is geworden.
Ben vervolgens vandaag eens bij diverse winkels langsgeweest voor informatie, maar die zouden echt niet weten wat de oorzaak ligt. Het is enkel bij dit ene spel (af en toen bij andere). Playstation fout sluit ik uit, kabel fout sluit ik toch ook wel uit, en omdat het enkel bij één spel is sluit ik een kapotte tv ook uit. De tv kan 720p en 1080i aan, het spel draaid op 720p.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Het probleem is nu dat het probleem niet opgelost is. Ik blijf 'sterretjes', 'witte pixels' in het beeld krijgen. Mijn indruk is zelfs dat met deze betere afgeschermde kabel het nog erger is geworden.
Ben vervolgens vandaag eens bij diverse winkels langsgeweest voor informatie, maar die zouden echt niet weten wat de oorzaak ligt. Het is enkel bij dit ene spel (af en toen bij andere). Playstation fout sluit ik uit, kabel fout sluit ik toch ook wel uit, en omdat het enkel bij één spel is sluit ik een kapotte tv ook uit. De tv kan 720p en 1080i aan, het spel draaid op 720p.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?