Verwijderd

Topicstarter
Vraag: Als ik in mijn D3 in sleuf 1 een kaartje doe van 4 GB, dan kan ik met instelling Raw en JPEG klein er 144 foto's mee maken. Stop ik in sleuf 2 een extra kaartje met ook 4 GB, dan kan ik nog maar steeds 144 foto's maken. Ik heb in het menu ingesteld als 'overloop'.

Wat mis ik of doe ik verkeerd?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33
en wat doet ie als je 't eerste kaartje ff vol gooit met 4GB aan rotzooi zodat ie bijna vol is?

Verwijderd

Schrijft ie het niet dubbel weg ter redundantie?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:44:
Vraag: Als ik in mijn D3 in sleuf 1 een kaartje doe van 4 GB, dan kan ik met instelling Raw en JPEG klein er 144 foto's mee maken. Stop ik in sleuf 2 een extra kaartje met ook 4 GB, dan kan ik nog maar steeds 144 foto's maken. Ik heb in het menu ingesteld als 'overloop'.

Wat mis ik of doe ik verkeerd?
Hij laat het van 1 kaartje zien hoeveel foto's er nog gemaakt kunnen worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:50:
Schrijft ie het niet dubbel weg ter redundantie?
Dat is 1 van de mogelijkheden, echter geeft de ts aan dat hij 'm op overloop ingesteld heeft. Dus is het een soort van JBOD maar dan maar 2 :P

[ Voor 23% gewijzigd door ThunderNet op 29-04-2008 22:52 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:50:
Dat is 1 van de mogelijkheden, echter geeft de ts aan dat hij 'm op overloop ingesteld heeft. Dus is het een soort van JBOD maar dan maar 2 :P
Normaal moet je JBOD schijven/dragers ook als JBOD array formatteren, maar bij CF kaartjes in een camera lijkt me dat niet handig... Tenzij je zeker weet dat je altijd dezeflde 2 CF kaartjes in de camera hebt.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Schiet gewoon een keer de eerste vol en je ziet wat er gebeurt, volgens mij kost dit minder tijd dan dit topic openen. De D3 is toch zo snel!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

En toen keek ik in het D3 topic en vond daar: dit verhaal....

Vandaar dat ik mijn antwoord ook maar daar heb neergezet...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

En vandaar dat ik er een slotje aan hang ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.