Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] Eigen keuze poll kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Als je nu bij een poll op de frontpage een keuze hebt gemaakt krijg je de uitslag te zien.

De optie met de meeste stemmen staat bovenaan, en heeft als bonus een ander kleurtje.
Maar is het niet mooier om je eigen keuze een afwijkende kleur te geven? Ik zou over een week niet meer weten wat ik gestemd had op een bepaalde poll, mede omdat mijn mening kan veranderen.

Een afwijkende keur voor jouw (minderheids)keuze is dan veel mooier, iedereen die grafieken kan lezen kan zien wie er bovenaan staat, daar is geen aparte kleur voor nodig.

Ik heb geen idee hoe dit geïmpelemteerd zou moeten worden, misschien een extra regeltje in de code waarin ook staat dat je op de poll gestemd hebt, maar hoe denken de mensen er hier over?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

crisp

Devver

Pixelated

Dat is al eerder gevraagd: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2795

mijn antwoord toen:
Technisch gezien lastig te realiseren. Voor anonieme stemmers ben je dan al aangewezen op cookies (die een beperkte grootte en levensduur hebben), en voor ingelogde gebruikers krijg je dan uiteindelijk een behoorlijk grote tabel met data voor een imo maar zeer beperkt nut.

Intentionally left blank

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je weet nu dus ook al zonder cookie of server state dat client de poll reeds heeft ingevuld? B)

{signature}

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Voutloos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:43:
Je weet nu dus ook al zonder cookie of server state dat client de poll reeds heeft ingevuld? B)
Dat wordt nu dmv een cookie of op basis van userid of sessieid bijgehouden, maar enkel zolang als de poll actief is (ja, er zijn dus manieren om meerdere keren te kunnen stemmen...)

Intentionally left blank

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zolang de poll actief is kan je dus de keuze weten. :Y)

{signature}

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Voutloos schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:20:
Zolang de poll actief is kan je dus de keuze weten. :Y)
Als we de gekozen optie ook zouden opslaan wel ja :P

Intentionally left blank

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:55
Als je bijhoudt of een user gestemd heeft is het toch nog maar een kleine moeite om bij te houden WELKE optie de user heeft gestemd?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01
Neemt wel meer ruimte in natuurlijk ;) Het scheelt nogal of je een tabel bijhoudt met alleen de namen van diegenen die gestemd hebben, of dat je er ook nog de keuze bij moet zetten in een tabel. Zouden dan twee keer zoveel velden worden.

• stereohead
Als je een forum like GoT kunt hosten, kun je ook wel een tabel waarin dat bijgehouden wordt wie op welke optie heeft gestemd (en waarschijnlijk niet eens boven de 1mb* uitkomt) hosten.

*een textbestand met 13000 regels van 24 tekens is 322 kb...

[ Voor 18% gewijzigd door stereohead op 23-08-2008 12:16 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:01
Ja tuurlijk,maar als het verder nauwelijks nut heeft vraag ik me af of men er die ruimte voor over heeft ;)

• stereohead
Technisch gezien lastig te realiseren. Voor anonieme stemmers ben je dan al aangewezen op cookies (die een beperkte grootte en levensduur hebben)
Beperkte levensduur? Zo lang hoeft het niet bewaart te worden, als je enkel de huidige poll opslaat is dat genoeg. Wanneer een poll afloopt is toch al bekend, dus dat kun je instellen als Expire-Date.
en voor ingelogde gebruikers krijg je dan uiteindelijk een behoorlijk grote tabel met data
Grote tabel? Ik heb even een test tabel gemaakt (id,username,vote) en gevult met 15.000 records.
Die tabel is 516.672 Bytes.
Nu heb ik de kolom vote gedumpt.
De tabel is nu 456.672 Bytes.
Een verschil van 60.000 Bytes

Het lijkt me dat die 60 kb niet zo veel uitmaakt voor jullie server
voor een imo maar zeer beperkt nut.
Carpento schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:00:
Ja tuurlijk,maar als het verder nauwelijks nut heeft vraag ik me af of men er die ruimte voor over heeft ;)
Ik, de TS, en vast nog wel meer tweakers, vinden dit een handige feature, ik weet vaak naar een paar weken niet meer welke optie ik gestemd heb. (en het is imo een basic feature voor een poll)

[ Voor 0% gewijzigd door stereohead op 26-09-2008 07:30 . Reden: spelling ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Sorry voor de kick, maar het topic is natuurlijk niet zonder reden nog open.
Ik ben ook vóór! Inderdaad een basic feature voor een poll.

@Hooglander1 en andere verstoorde tweakers:
Oeps en sorry, ik had het blijkbaar beter geen kick kunnen noemen :'). Ik noemde het zo, omdat het een reply is na lange tijd. Mijn bedoeling in essentie is gewoon mijn mening geven. Daar is toch niets mis mee? Het is een feature, en hoe meer ondersteuning vanuit de community hoe beter lijkt me.

Als het ingaan op een oud topic ongewenst is, onder andere omdat ik zelf op dit moment pas dit topic zie en ik ook al een tijdje met dit idee rondloop, dan moet je het gewoon even zeggen, en dan houd ik in het vervolg gewoon mijn mondje dicht ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Barleone op 17-06-2009 21:38 . Reden: verontschuldiging ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
Lezen is een vak... Ook in LD.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:22

rob_erwt

What does this button do?

Als je aan een oud topic in LD wat toe te voegen hebt, mag je gerust je gang gaan. Dat is geen probleem. Alleen een opmerking plaatsen in de trend van 'wordt er nu al eindelijk eens iets mee gedaan...' mogen, met de opmerking van moto-moi in je achterhoofd, dan weer wel achterwege blijven. ;)

Overigens vermoed ik dat crisp in "\[fp/feat] Eigen keuze poll kleuren" nog steeds van kracht is, maar dat terzijde.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is niet alleen de eventuele grootte van een tabel waarin we stemmen bijhouden, het gaat om het totaalplaatje: op het moment dat we moeten tonen wat iemand's stem was kunnen we de resultaten niet meer eenduidig cachen. Naast een extra query om iemand's stem op te halen moet dan elke pageview het resultaat volledig dynamisch worden gegenereerd. Als polls onze core-business waren dan zouden we dat wel doen natuurlijk, maar polls zijn voor ons niet meer dan een leukigheid dus daar willen we simpelweg niet zo ver in gaan.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.