Hallo,
Is het mogelijk om de onderstaande situatie te creëren:
Beneden staat in de meterkast mijn Experia Box (Siemens SX551) met KNP InternetPlusBellen. Deze draait als een tierelier met adres 10.0.0.138 en DHCP voor 10.0.0.150-200.
Ook Wireless werkt prima (WEP 128bit).
Nu wil ik in onze nieuwe woning liever geen gaten boren om draden te trekken. Ik heb nog een Asus WL300G staan (10.0.0.141) welke met Wireless ook goed werkt als Access Point. Hierachter wil ik een switchje hangen om boven op zolder verder te kunnen werken met mijn eigen netwerkje en servers...
Ik heb het volgende gedaan:
Op de Gigaset:
SSID: GigaSet
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits ingesteld
Repeater (WDS) Setup
Geeft MAC Adress van WL300G netjes weer: Add -> toegevoegd
Op de WL300G:
SSID: Asus
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits zelfde 4 keys als de Siemens
AP-mode: Hybrid
Wireless | Bridge | Remote Bridge List | MAC Address van de Siemens handmatig toegevoegd.
Volgens mij zou dit moeten werken, maar wanneer ik nu de (test)netwerkkabel verwijder naar de Gigaset heb ik ook geen PING meer naar 10.0.0.138.
Wat ben ik vergeten?
Is het mogelijk om de onderstaande situatie te creëren:
Beneden staat in de meterkast mijn Experia Box (Siemens SX551) met KNP InternetPlusBellen. Deze draait als een tierelier met adres 10.0.0.138 en DHCP voor 10.0.0.150-200.
Ook Wireless werkt prima (WEP 128bit).
Nu wil ik in onze nieuwe woning liever geen gaten boren om draden te trekken. Ik heb nog een Asus WL300G staan (10.0.0.141) welke met Wireless ook goed werkt als Access Point. Hierachter wil ik een switchje hangen om boven op zolder verder te kunnen werken met mijn eigen netwerkje en servers...
Ik heb het volgende gedaan:
Op de Gigaset:
SSID: GigaSet
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits ingesteld
Repeater (WDS) Setup
Geeft MAC Adress van WL300G netjes weer: Add -> toegevoegd
Op de WL300G:
SSID: Asus
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits zelfde 4 keys als de Siemens
AP-mode: Hybrid
Wireless | Bridge | Remote Bridge List | MAC Address van de Siemens handmatig toegevoegd.
Volgens mij zou dit moeten werken, maar wanneer ik nu de (test)netwerkkabel verwijder naar de Gigaset heb ik ook geen PING meer naar 10.0.0.138.
Wat ben ik vergeten?