Experiabox (Gigaset SX551) en WDS met Asus WL-300G?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16495

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om de onderstaande situatie te creëren:

Beneden staat in de meterkast mijn Experia Box (Siemens SX551) met KNP InternetPlusBellen. Deze draait als een tierelier met adres 10.0.0.138 en DHCP voor 10.0.0.150-200.
Ook Wireless werkt prima (WEP 128bit).
Nu wil ik in onze nieuwe woning liever geen gaten boren om draden te trekken. Ik heb nog een Asus WL300G staan (10.0.0.141) welke met Wireless ook goed werkt als Access Point. Hierachter wil ik een switchje hangen om boven op zolder verder te kunnen werken met mijn eigen netwerkje en servers...

Ik heb het volgende gedaan:
Op de Gigaset:
SSID: GigaSet
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits ingesteld
Repeater (WDS) Setup
Geeft MAC Adress van WL300G netjes weer: Add -> toegevoegd

Op de WL300G:
SSID: Asus
Channel 7 ingesteld
WEP Key Shared 128bits zelfde 4 keys als de Siemens
AP-mode: Hybrid
Wireless | Bridge | Remote Bridge List | MAC Address van de Siemens handmatig toegevoegd.

Volgens mij zou dit moeten werken, maar wanneer ik nu de (test)netwerkkabel verwijder naar de Gigaset heb ik ook geen PING meer naar 10.0.0.138.

Wat ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187672

je WL300G staat niet in de dhcp-range van je esperiabox, heb je die er zelf ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257641

Als ik het goed begrijp, dan wil je een wireless bridge maken?

dan zou ik er eens aan denken om de SSID's gelijk te zetten, werkte bij mijn Linksys ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 187672 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:
je WL300G staat niet in de dhcp-range van je esperiabox, heb je die er zelf ingezet?
Klopt. Ik heb de WL300G een vast IP adres gegeven in hetzelfde subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 257641 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:
Als ik het goed begrijp, dan wil je een wireless bridge maken?

dan zou ik er eens aan denken om de SSID's gelijk te zetten, werkte bij mijn Linksys ook.
Klopt. Ik ga nu de SSID's hetzelfde zetten en verder testen..
Lukt nog niet echt tot nu toe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm.. ik heb de SSID's nu gelijk, maar nog geen resultaat.
In het status scherm van de Experiabox wordt netjes bij WDS Status: Enabled gegeven en WDS Links: 1 link.
Op de Asus ben ik nog geen mogelijkheid tegengekomen de status van Bridge uit te lezen.

Iemand nog andere tips?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 16495 op 29-04-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 15:45
Je hoeft niet persé de experiabox in WDS-mode te zetten om een 2e apparaat als bridge te laten werken.

Kijk of je in de WL300 bij wireless opties "Client" kan kiezen. Wil je ook nog draadloos apparaten verbinden via de Asus, kijk dan of je de optie "Client+AP" hebt.

* Geef de WL300 hetzelfde SSID als de experiabox, en voer ook dezelfde WPA-PSK key in als die van je experiabox.
* Geef hierna de WL300 een static IP, maar wél 1 die in de range van de experiabox valt (ik heb 192.168.2.211 gebruikt). Subnetmask is hetzelfde als die van je experiabox en gateway is het ip-adres van de experiabox (standaard 192.168.2.1)
* Even de Asusrouter rebooten en DHCP uitschakelen. Als alles nu goed gaat maakt je laptop/pc verbinding via de Asus router met de experiabox in de meterkast.

:)

Oja één kleine tip nog: doe dit alles bedraad. Zo weet je zeker dat er niks mis gaat tijdens het rebooten van je Asus router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm.. ik heb het nu geconfigureerd zoals hierboven beschreven,maar nog steeds geen werkende bridge... Ik weet niet waaraan het nu kan liggen. Iemand anders dezelfde situatie wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
Bijna dezelfde situatie:
Gigaset SX551 icm een Sitecom WL-161.

Ik heb even de manual van jouw router opgezocht. Je moet de router op "AP only" zetten, Channel is hetzelfde als in je SX551 en Connect to APs in Remote Bridge List op Yes.

In de lijst eronder vul je het MAC-adres in van de draadloze adapter van de experiabox (te vinden in Status->Draadloos netwerk)

Verder qua IP's, SSID's en de WPA-PSK key werkt het hetzelfde als hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas.. Ik krijg het niet aan de gang. Het lijkt erop dat ze niet met elkaar kunnen babbelen, terwijl ze elkaar wel zien.
Is er een mogelijkheid op de Asus om te zien of deze de Experiabox kan benaderen? Op de Experiabox kan ik namelijk wel de Asus toevoegen als WDS, maar ook dat werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
Anoniem: 16495 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:08:
Helaas.. Ik krijg het niet aan de gang. Het lijkt erop dat ze niet met elkaar kunnen babbelen, terwijl ze elkaar wel zien.
Is er een mogelijkheid op de Asus om te zien of deze de Experiabox kan benaderen? Op de Experiabox kan ik namelijk wel de Asus toevoegen als WDS, maar ook dat werkt niet...
Ik weet niet of er bij jou ook zoiets bestaat, maar in mijn 2e wireless router, kan ik, nadat ik de instellingen heb goedgezet, een lijst opvragen met *actieve* SSID's. Als ik dan mijn SX551 kies en op Connect druk, dan hebben ze verbinding.
Volgens mij is dat de automatische versie van het MAC-adres toevoegen (wat jij dus moet doen..)
Het is vziw niet mogelijk om met jouw router te controleren of ze elkaar wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264650

Hallo,

Ik heb eenzelfde vraag: ik wil een Asus WL-500gP aansluiten als bridge op mijn SX551....krijg de verbinding ook niet tot stand.....
Heeft iemand wel iets vergelijkbaars aan de praat gekregen met een Asus?
Ik heb wel en 3COM draadloos aan de SX551 kunnen hangen zonder problemen....

Thanks,
Jack.
Pagina: 1