Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit, maar...

Kan ik mijn oude lens, EF 35-80 mm 1:4-5.6 van mijn analoge EOS 1000f kit gebruiken op een 400D ?
Is deze lens beter dan de EOS 400D kit-lens ?
Zijn er nog functies van de EOS 400D die niet (of niet goed) werken met deze lens ?

Klopt het dat de flitser 430EZ niet goed werkt op de 400D ?

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

Afz: Pa-Luigi

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Ja, je kan hem gebruiken, maar 35 mm wordt op crop maal 1.6, dus die wordt een stuk krapper.

De 430EZ werkt wel, maar hij gebruikt een ouder TTL systeem waardoor hij alleen manueel werkt.

|>

Verwijderd

Welkom op GoT!

Om te beginnen kun je het beste even de policy ed doorlezen over hoe je een topic mag openen en daarin zul je ondermeer lezen dat eigen onderzoek voordat je een topic opent een vereiste is. Daarnaast groeten wij tweakers elkaar niet op het forum.

Om je vraag te beantwoorden; ja het objectief zal werken op de camera, maar omdat je de brandpunten moet vermenigvuldigen met een factor 1.6 krijg je een objectief met zeer vreemde kijkhoeken. Het is beter om voor die paar tientjes (ja, het is wel geld) de kitlens erbij te kopen, want dan heb je hetzelfde objectief weer terug met zelfs nog wat meer groothoek. Optisch zullen ze wel ongeveer gelijk zijn.

De flitser werkt wel, maar de lichtmeting ervan werkt niet. Je zult dus snel overbelichte foto's krijgen . Door de camera op manueel in te stellen, kun je de belichting corrigeren.