Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Wie weet welke service, of andere tool ervoor zorgt dat wireless al kan worden opgepakt voor het aanmelden van windows binnen vista? ik wil graag wireless aan kunnen melden op een domein.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:29
Probeer (nog) eens te zoeken op GoT, er zijn voor zover ik me herinner wel al verschillende dingen hierover voorbij gekomen.

Je zit wel even in het verkeerde forum, voor dit moet je zijn bij WSS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is de zero config util. Meestal helpt het door alle wireless zooi die bij je kaart zit te deinstalleren op de driver na.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik weet bij intel kaart moet je tijdens het installeren van de software dat aanvinken

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dothan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:39:
Ik weet bij intel kaart moet je tijdens het installeren van de software dat aanvinken
DukeBox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:38:
Dat is de zero config util. Meestal helpt het door alle wireless zooi die bij je kaart zit te deinstalleren op de driver na.
Voor beide:
Zou me sterk verbazen...
Wireless komt pas na het inloggen itt tot een UTP-kabel in een NIC....
sanfranjake schreef:
Policysetting "always wait for the network at logon" ingeschakeld in de computer gpo?
alt-92 schreef:
Zolang je dat met cached logons doet wel.
Technet Magazine had begin vorig jaar een artikel lopen hoe je zoiets kan regelen maar het grootste vraagstuk waar je met XP tegenaanloopt is dat tijdens de verwerking van je credentials niet altijd je verbinding al tot stand is gebracht.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 29-04-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:47:
[...]

[...]

Voor beide:
Zou me sterk verbazen...
Wireless komt pas na het inloggen itt tot een UTP-kabel in een NIC....

[...]

[...]
Sorry je zit echt mis.
Intel ProWirelles utillity kan dat echter wel.
Dan duurd het opstarten iets langer.
Maar dan heb je wel wifi verbinding.
Word vaak gebruikt bij zakelijke Domeinen.

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.capslockassassin.com/wp-content/uploads/2007/03/intel04.jpg

hier staat die uit gevinkt

[ Voor 12% gewijzigd door LuckY op 29-04-2008 22:53 . Reden: Foto toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
LuckyY schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:49:
[...]

Sorry je zit echt mis.
Intel ProWirelles utillity kan dat echter wel.
Dan duurd het opstarten iets langer.
Maar dan heb je wel wifi verbinding.
Word vaak gebruikt bij zakelijke Domeinen.

Bewijs:
[afbeelding]

hier staat die uit gevinkt
Vooruit dan maar...
Ik heb het nog nooit werkend gezien en wat deze dingen betreft vertrouw ik liever op een GPO oid dan een brak tooltje (nofi voor Intel, maar vaak kom je echt van die schijt-utilities tegen...)

Edit: na de image (had ik nog niet gezien, had moeten refreshen...): I rest my case...
Nu nog hopen dat het goed werkt en de TS kan weer verder...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 29-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HyperBart schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:58:
Vooruit dan maar...
Ik heb het nog nooit werkend gezien en wat deze dingen betreft vertrouw ik liever op een GPO oid dan een brak tooltje (nofi voor Intel, maar vaak kom je echt van die schijt-utilities tegen...)
Het werkt, maar vertraagd het inloggen wel behoorlijk op mijn thuisnetwerk (met Win2003 DC met AD). Die Intel utility is verder gewoon goed, en zakelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:00:
[...]

Het werkt, maar vertraagd het inloggen wel behoorlijk op mijn thuisnetwerk (met Win2003 DC met AD). Die Intel utility is verder gewoon goed, en zakelijk.
Ik vind het ook vertragend werken als je de intel "Tool" gebruikt.
En het nadeel is als je bijvoorbeeld thuis of bij een klant je laptop wil aanzetten gaat die automatisch naar die ene SSID zoeken. en dan krijg je een error terug.
Dat heb je volgens mij niet bij de GPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
LuckyY schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:07:
[...]

Ik vind het ook vertragend werken als je de intel "Tool" gebruikt.
En het nadeel is als je bijvoorbeeld thuis of bij een klant je laptop wil aanzetten gaat die automatisch naar die ene SSID zoeken. en dan krijg je een error terug.
Dat heb je volgens mij niet bij de GPO
Ik hou niet van errors ;)
Daarom kies ik dus liever voor GPO, maar je gaat hoedanook altijd vertraging hebben, ongeacht of het nu met GPO of intel utility is...

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 30-04-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjah... er zit een intel-wireless kaartje in. Het rare is dat ik niet de optie krijg om pre-login te installeren. Ook niet met de laatste driver van intel (admin CD), terwijl intel zegt in verschillende documenten dat het WEL kan met dit kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:11:
tjah... er zit een intel-wireless kaartje in. Het rare is dat ik niet de optie krijg om pre-login te installeren. Ook niet met de laatste driver van intel (admin CD), terwijl intel zegt in verschillende documenten dat het WEL kan met dit kaartje.
Zoals in het plaatje te zien is, moet je het volledige pakket inclusief de admin toolkit etc installeren. Heb je dat gedaan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
In XP werkt het middels de GPEDIT.MSC. (Computer Config - Admini. Templates - System - Logon)
En dan Always wait for the network at computer startup..)

Dan moet je windows gewoon je Wifi laten beheren en heb je wifi connectie voordat je bijv. op een domein kunt inloggen.

Met Vista heb ik nog geen ervaring, maar misschien werkt het hetzelfde ??

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 03-05-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:11:
Je werkt met een CD'tje en je zegt dat het de laatste driver is?

kan altijd natuurlijk, maar ga toch maar liever eventjes lagns bij Intel.com ;) , als het dan niet is, dan is het jammer van de binnengehaalde bitjes, maar anders is het toch maar weer goed; dus...: downloaden die handel !

En verder ben ik het met ^^ eens dat het ook gaat met gpedit en dat ik het daarmee zou doen....

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 03-05-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
...
En verder ben ik het met ^^ eens dat het ook gaat met gpedit en dat ik het daarmee zou doen....
Maar als de TS geen Vista Business of Ultimate gebruikt (wat niet raar zou zijn in een thuisomgeving), dan kan hij gpedit.msc niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
_-_bram_-_ schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Maar als de TS geen Vista Business of Ultimate gebruikt (wat niet raar zou zijn in een thuisomgeving), dan kan hij gpedit.msc niet gebruiken.
Waarom heeft ie dan een domein.... 8)7

Beetje vreemd dan eh :z , zeker als je weet dat HP/B niet in een domein gegooid kan worden en hij het toch heel de tijd heeft over zijn client die niet wireless wil aanmelden op domein...

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 04-05-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
HyperBart schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:02:
[...]

Waarom heeft ie dan een domein.... 8)7

Beetje vreemd dan eh :z , zeker als je weet dat HP/B niet in een domein gegooid kan worden en hij het toch heel de tijd heeft over zijn client die niet wireless wil aanmelden op domein...
Daar dacht ik net ook aan (en ik ging mijn post net editten, maar ik was te laat, want er was al een reactie op gekomen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
_-_bram_-_ schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:10:
[...]
Daar dacht ik net ook aan (en ik ging mijn post net editten, maar ik was te laat, want er was al een reactie op gekomen ;) ).
;) Tjaaa, hyperactief he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:40:
[...]

Je werkt met een CD'tje en je zegt dat het de laatste driver is?

kan altijd natuurlijk, maar ga toch maar liever eventjes lagns bij Intel.com ;) , als het dan niet is, dan is het jammer van de binnengehaalde bitjes, maar anders is het toch maar weer goed; dus...: downloaden die handel !

Het is de admin CD gedownload van Intel.com. Dus het is al het laatste.
dat GPEDIT.MSC werkt inderdaad ook op vista. ga ik is even testen vanavond!

Het is overigens wel Vista business gelukkig. Al moet ik 2 laptops migreren van home naar minimaal business.

i will report back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat ik er maar gelijk een vraag bijzetten...

Wanneer alle SSID's bekend zijn (je kunt er namelijk meerdere configureren) zul je toch geen last hebben van meldingen? En wat zou de wachttijd ongv. moeten zijn? 20 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:12:
Wanneer alle SSID's bekend zijn (je kunt er namelijk meerdere configureren) zul je toch geen last hebben van meldingen?
Kan je dat even verduidelijken? Ik snap je vraag niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dnek het te hebben gevonden. Na 2 weken googlen krijg ik een goede hit!

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727033.aspx

DIt werkt overigens volgens mij niet op XP en is puur voor Vista.
Pagina: 1