Toon posts:

Debian pseodo-image-kit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Debian downloaden en dat doe ik met de "pseudo-image-kit" omdat deze een image maakt en ik deze op CD kan zetten (gelijk met nieuwe packages).

Nu heb ik een probleem als ik deze pseudo-image-kit laat draaien. Hij kan namelijk veel packages niet vinden :(!
Ik heb een list gedownload en voer het goede pad van de FTP site in. Sommige packages download ie ook wel maar ongeveer de helft niet!

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
PS. ik heb ook al een andere server geprobeerd.

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

erm.. dat kan aan veel dingen liggen. heb je wel de juiste lijst bij de juiste server? probeer anders en andere lijst+server.

of op een ander tijdstip?! (teveel gebruikers e.d.)

anders zou ik het niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ZUIG :( :( :( download iets is dit!

J*Z*S ben ik nou de enige die het niet voor elkaar krijgt??!! :(

/me wordt hier :Z van!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Je kan het gewoon niet he?
Weet je wel zeker dat je aan Linux wilt beginnen als je hier al moe van wordt???

Download anders gewoon de iso.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je gewoon een FTP waar niet alle packages op staan (1 .nl mirror is heel krot meen ik me te herinneren, had ik ook problemen mee toen ik daarvan downloadde)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 21:50 schreef Valium het volgende:
Je kan het gewoon niet he?
Weet je wel zeker dat je aan Linux wilt beginnen als je hier al moe van wordt???

Download anders gewoon de iso.
Ik ben al lang met Linux begonnen man! Maar wil nu eens Debian proberen.... maar ja die moet natuurlijk weer iets vaags uitvinden qua downloaden (wat dus lang niet werkt!)

Verwijderd

gewoon de iso's downen (het zijn er 3)
dan ben je van al het gemier af.
heb ik ook gedaan en het draait als een zonnetje :)

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom bestaat er een NON-US en een gewone ISO ?

Marcel

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
De Non-US CD staan dingen op die in de VS niet mogen ivm export controls en dergelijke. Openssl, ssh, dat soort dingen. Die wil je dus hebben :)

Verwijderd

Vink> op de NON-US cd staan juist de dingen die wel in the VS mogen maar niet geexporteerd worden naar non-us landen wegens exportverbod op bepaalde encryptietechnieken. Ik denk dus dat je het per ongeluk hebt omgedraaid :)
M.a.w. je moet niet de non-us iso maar die andere 'normale' iso hebben.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Nee jij draait het om... Waarom denk je dat security.debian.org niet in de VS staat? Juist, omdat anders de updates voor non-us packages er niet op mochten.

Kijk ook maar eens op de lijst met mirror-sites: de Non-US dingen staan over de hele wereld, behalve op ftp.us.debian.org.

[edit] BTW, Silvershadow, je webicon is stuk.

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb al info.

cdimage.debian.org:

?- What's the difference between Binary-1 and Binary-1_NONUS?
-!- There are two variants of the Binary-1 CD, one with and one without software of the `non-US' category. Non-US software may be imported into the US allright, but exporting it from the US is forbidden by law (it contains strong cryptographic code).
So basically everyone should fetch the NONUS variant for private use; the "without-NONUS" variant is useful only for US-based mirrors and US-based vendors that sell CDs internationally.
The Binary-2 and Binary-3 CDs do not contain any "US-sensitive" software; they work perfectly well with either variant of the Binary-1 CD.
A similar story holds for the Source-1 and Source-1_NONUS variants

Groeten,
Marcel

• Valium

Valium

- rustig maar -

Wat je doet is dit:
Je gebruikt die pseudo kit op de snelste mirror die je kunt vinden. Als hij bepaalde pakketten niet kan vinden. Boeien. De mirror is SNEL.
Vervolgens start je hem nogmaals op de officiele site van debian. Daar haalt'ie alle andere pakketten vandaan.
Als dat klaar is rsync je hem nog een keertje met de officiele ISO-site.
DAT is het snelste.

Maar de iso downen is gewoon makkelijker.

Verwijderd

Non-US software may be imported into the US allright, but exporting it from the US is forbidden by law

Ergo, ik had gelijk.

edit:
mijn webicon doet het bij mij wel hoor...

• Valium

Valium

- rustig maar -

Silvershadow. Jullie zijn het eens met mekaar. Jullie bedoelen hetzelfde. Je leest vink zijn reactie verkeerd. En je wilt WEL! de NON-US versie. Daar staat MEER op. De 128-bit encryptie bijvoorbeeld. Die zijn niet in de US te vinden omdat ze niet uit de US ge-exporteerd zouden mogen worden. Als je dan die strenge encpytie download uit de US ben je strafbaar. Als je die rommel ergens anders van download mag het wel, want je haalt niets uit de US.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:31 schreef Silvershadow het volgende:
Non-US software may be imported into the US allright, but exporting it from the US is forbidden by law

Ergo, ik had gelijk.

edit:
mijn webicon doet het bij mij wel hoor...
Niet dus he!
Ik zou nog maar eens een keer heel goed lezen wat er staat.

Overal buiten de VS zijn de NON-US exemplaren te vinden, waarop dus software met sterke cryprografie staat. Deze NON-US CD's mogen wel de VS in, maar ze mogen als ze daar eenmaal zijn nooit meer de VS uit.

OFwel in de VS gebruiken ze Exemplaren waarop geen sterke cryptografie zit.

Goed lezen is ook een kunst:)

Verwijderd

Point taken. Ik geloof dat vink en ik toch wel hetzelfde bedoelen. En ja, je hebt gelijk je moet inderdaad de NON-US versie hebben. Excuses aan vink. Ik ben nog niet wakker denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
We gaan wel een beetje off topic he?

Ik heb de ISO's gedowned, ben ze op dit moment aan het fikken :). Die pseudo kit wou echt niet.. welke mirrors ik ook pakte (altijd weinig te vinden).

Nou nu maar kijken hoe Debian mij gaat bevallen ;)
Pagina: 1