Zoals een echte tweakers kom ik om in de data. Hiervoor ben ik op dit moment een fileserver aan het voorbereiden. Ik kom echter met het probleem van de stroom voorziening. Het lijkt me immers onnodig dat hij dag en nacht aanstaat. Het liefst zou ik hem met een tijdklok gewoon uitzetten. Dit is uiteraard prima te doen met een script die hem 5 minuten van te voren laat afsluiten. Echter is dit niet handig als ik aan het werk ben.
Het idee wat ik heb is een tijdklok die uitschakelt zodra er na een bepaald tijdstip geen stroom meer verbruikt wordt. Gezien er altijd wel wat gebruikt word lijkt me 10 watt een goede grens (?) Weet iemand toevallig of dit soort tijdklokken uberhaupt bestaan?
Als ze niet bestaan, weet iemand dan een andere goede oplossing?
Misschien een netwerk gestuurde tijdklok ofzo?
Indien iemand een schema kent ben ik ook niet te beroerd het zelf te bouwen maar dit gaat me iets te ver om zelf te ontwerpen en ik denk dat dat voor de meeste mensen geld
Het liefst haal ik het in een winkel...
Het idee wat ik heb is een tijdklok die uitschakelt zodra er na een bepaald tijdstip geen stroom meer verbruikt wordt. Gezien er altijd wel wat gebruikt word lijkt me 10 watt een goede grens (?) Weet iemand toevallig of dit soort tijdklokken uberhaupt bestaan?
Als ze niet bestaan, weet iemand dan een andere goede oplossing?