• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Goeiemiddag,

Ik zit met een probleem.
Er draait hier een w2k3 standaard server, met hieraan een powervault van Dell met certance 2 drive erin.
Dit wordt gemanaged door Symantec Backup Exec, nu heb ik i.v.m. veiligheids redenen op de backup een encryptie gezet.
Werkt allemaal goed, totdat ik verify data after backup aanzet. dan failed alles :S

Heeft iemand toevallig hier een oplossing voor, of herkend dit probleem?

Alvast bedankt,

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 13:50
Je moet ondertussen wel weten dat we hier vrij weinig mee kunnen? Graag wat verdere informatie. :z

Wat staat er in de logfiles? Welke versie van Backup Exec etc..etc..

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• pennenlikker
Pedr0 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:27:
Je moet ondertussen wel weten dat we hier vrij weinig mee kunnen? Graag wat verdere informatie. :z

Wat staat er in de logfiles? Welke versie van Backup Exec etc..etc..
Ja ik word er niet echt wijzer van, nomaal zijn die logs veel uitgebreider.

No appendable media could be mounted.
Switching to overwrite operation on scratch media.

Het is Versie 11

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die melding lijkt eerder te wijzen op een probleempje met je tape pools.
Daar hoort evengoed je verify niet op stuk te lopen.
Alle laatste patches van Veritas Symantec ook geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:23:
Alle laatste patches van Veritas Symantec ook geinstalleerd?
Dit is ook het eerste wat in mij opkomt:
11d build 7170 met SP2 en wat fixes is volgens mij de meest recente build. Mijn ervaring is dat patchen bij backupexec een groot verschil kan maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pennenlikker
Het is versie 11 7170, heb live update gedraaid en is succesvol geweest.
heb alles services herstart, en nogmaals geprobeerd, tervergeefs :(

Ga morgen wel even de server opnieuw opstarten.
Mocht dat niet werken, is verify echt heel erg noodzakelijk? zo ja dan doe ik de incrementals niet encrypten en alleen de wekelijks die mee naar huis toe gaat.

Hebben gelukkig gold support bij Dell maar ze kwamen er ook niet uit :S
Misschien dat ze morgen of volgende week nog ideeen/oplossing aanleveren.

alt jij zegt wellicht de tape pools, wat zou ik is kunnen proberen?

Tips zijn van harte welkom.

Moet er trouwens ook bij vermelden dat eerst de backup succesvol word geschreven naar de tape, alleen als de verify begint dan failed hij.

[ Voor 10% gewijzigd door pennenlikker op 01-05-2008 15:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://seer.support.veritas.com/docs/286808.htm kom ik wel tegen m.b.t encryptie, maar je vermeldt helaas niet of je de errorcode daarin genoemd krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pennenlikker
Nee helaas geen error code.. helaas erg beperkte job log.

Tnx Alt ;)

1. Exclude Utility Partition from the existing backup job which has data encryption enabled and instead backup the Utility Partition in a sperate job with no encryption enabled.
2. Disable the encryption in the current job.

Ik ga die eerste is proberen, de tweede die snap ik :)
Echt shhiit dat ze die als workaround geven :S

[ Voor 82% gewijzigd door pennenlikker op 02-05-2008 09:53 ]

• pennenlikker
Nou het blijft apart hoor,

Ik doe nu gewoon alleen de wekelijkse encrypten, dan maar niet verifyen de rest gewoon unencrypt en wel verifyen.
tis niet anders..

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ken je drive en backup exec niet, maar er zit misschien nog verschil tussen hardware en software encryptie.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Of we proberen eerst eens te achterhalen of het probleem wordt veroorzaakt door de encryptie. Gaat het wel goed als je de encryptie op de job uitzet?

Het lijkt me verder overiges stug dat de enige meldingen die je krijgt die van de appendable media zijn. Mss moet je je hele joblog eens posten. Als de verify failt, dan wordt dat meestal nog wel extra benoemd.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• pennenlikker
mbaltus schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:45:
Of we proberen eerst eens te achterhalen of het probleem wordt veroorzaakt door de encryptie. Gaat het wel goed als je de encryptie op de job uitzet?

Het lijkt me verder overiges stug dat de enige meldingen die je krijgt die van de appendable media zijn. Mss moet je je hele joblog eens posten. Als de verify failt, dan wordt dat meestal nog wel extra benoemd.
Ik zou mijn reacties toch is wat beter lezen.
Als ik het uitzet gaat alles weer als een zonnetje, aan failed alles.
het complete joblog heb ik gepost.. meer stond er niet in.. zoals ik al zei normaal zijn ze veel en veel uitgebreider.

Pagina: 1