Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS2008]Web setup project maken

Pagina: 1
Acties:

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:15

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb na wat proberen nu een simpel setupje gemaakt, deze kan je runnen vanaf de webserver.

Er zijn vervolgens drie dingen in te stellen (dat is standaard functionaliteit blijkbaar):
-site (op mijn test server is er maar 1)
-virtual directory
-application pool

Wat ik nog niet voorelkaar heb gekregen:
-De directory kan ik al goed neerzetten in de properties in VS, of die kan je zelf veranderen. Eigenlijk wil ik dat veld read-only hebben.
-De application pool van DefaultAppPool naar ASPNET 2 zetten en ook read-only.
Of eigenlijk het liefst gewoon dat hele scherm niet tonen, aangezien die waardes toch altijd zo moeten staan, maar dan moet ik die dus wel vantevoren goed in kunnen stellen.

Wat nog mooier zou zijn, is de setup vanaf een lokale pc starten en dat deze op de server vervolgens zijn ding doet, zou dat mogelijk zijn?

Iemand ervaring hiermee?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Als ik als systeembeheerder niet zelf de virtual directory of de application pool kan kiezen, dan is 't simpel. 't Kan nog zo'n gave applicatie zijn, maar bij ons komt 'ie er niet in...

Oftewel, weet je wel zeker dat je dit wil??? ;)

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Het gaat om een stukje maatwerk dat bij een standaard webapplicatie hoort, de instellingen om het in die applicatie te integreren staan vast, als je dat verandert werkt het niet meer, dus ja, ik wil dat ;)

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Iemand nog een ideetje?

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Intussen heb ik zelf het volgende gevonden:

Met de Orca tool van Microsoft kan je een MSI bestand editten.

In de CONTROLS tabel ga je opzoek naar het veld dat je wil aanpassen, in mijn geval de TARGETVDIR.
Deze kan je een aantal waardes geven, na diep zoeken en een stuk trial-and-error heb ik deze mogelijkheden gevonden:
1=readonly
2-6=hele veld wordt niet getoond
7=standaard
2097159=password, ook handig

Ook custom actions aan de praat gekregen, setup doet nu eigenlijk wel wat het moet doen :)