• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 14:08
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel in de muur een HDMI kabel liggen, die wegens omstandigheden vast ingepleisterd is. Nu hebben we echter beslist om niet de tv op die plaats te vervangen, maar een andere tv in de plaats. Het gevolg is dat we in die ruimte met een iets oudere plasma tv zitten die geen HDMI aansluiting heeft, echter wel DVI en YCbCr. We wensen ook gebruik te maken van de ingebouwde boxen van het tv toestel.

Nu zou op deze tv een xbox360 moeten worden aangesloten, zonder dat er terug gekapt moet worden in de muur.

Ik dacht eraan om de koppen van de HDMI-kabel af te knippen en de aders uit de kabel te gebruiken om er component video / rca stereo van maken? Is dit a priori mogelijk? Wat met de weerstand van de aders?

Of iemand die een alternatieve oplossing heeft... Ik dacht er ook aan om gewoon een HDMI-DVI convertor op de kabel te steken, en dan ergens bij de xbox een simpel audio systeempje te zetten, maar dit is niet echt wat ik wil...

• Robain
$300...

Ik had dat ook al gevonden, maar ik zou toch graag eerst eens op zoek gaan naar een goedkopere oplossing. Bijkomend denk ik niet dat die tv een optische audio ingang heeft...

[ Voor 35% gewijzigd door Robain op 29-04-2008 15:48 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Kun je HDMI dan niet splitten in DVI en audio? Lijkt me dat dat wel aansluitbaar is.

En kun je die kabel niet gebruiken om andere kabels door dezelfde pijp te trekken? Dus je knoopt een trekveer aan je hdmi kabel en trekt met de kabel de trekveer door de muur.

• Robain
HDMI naar DVI is geen probleem, maar het audio gedeelte is moeilijk. Daarvoor heb je dus zo'n actieve splitter nodig zoals M1lamb3r aangaf, die nogal prijzig is.

De kabel ligt niet in een pijp, hij ligt gewoon zo in de muur. Dit is overigens de enige kabel in ons huis die zo ligt, en het is natuurlijk die die vervangen moet worden... :(

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Mja dan word het lastig, aangezien HDMI de audio digitaal verstuurd en die dus of gesplitst moet worden van de video of omgezet worden naar bv. stereo (als dat al mogelijk is).

Wellicht een goedkope reciever met HDMI in iets? (alhoewel ik denk dat die duurder zijn dan 300$)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Robain
Ik dacht ook al aan een receiver, maar dan is het effect weer gebroken wat we willen in die kamer. De bedoeling is echt gewoon een muur met enkel het tv-toestel aan, en niets meer. De kabel loopt naar een ander deel van de kamer waar die xbox360 met een ir-extender verborgen staat.

Mijn idee om de aders van de HDMI-kabel op een andere manier te gebruiken, zou dat niet mogelijk zijn?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Dat zou misschien kunnen, echter denk ik dat de weerstand van de kabels wellicht je kleinste probleem is. Ik denk dat omdat de aders zo dicht op elkaar zitten je eerder last krijgt van storing in het signaal.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 14:04

ilrenato

Pizzah!!!!

M1lamb3r schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:03:
Mja dan word het lastig, aangezien HDMI de audio digitaal verstuurd en die dus of gesplitst moet worden van de video of omgezet worden naar bv. stereo (als dat al mogelijk is).

Wellicht een goedkope reciever met HDMI in iets? (alhoewel ik denk dat die duurder zijn dan 300$)
Met deze Octava HDDA12 kan je ook HDMI splitten in hdmi uit (DVI met kabeltje) en toslink uit.
Ik heb hem ook en als je ze mailt willen ze nog wel eens een deal maken.

Mijnsinziens is de kabel slopen niet echt slim. Zowieso is de opbouw van de kabel niet coaxiaal, dus niet echt geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door ilrenato op 29-04-2008 16:54 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Wellicht een (tweedehands) Xbox360 kopen met HDMI?
Waarschijnlijk hoef je niet zoveel bij te leggen als je de oude verkoopt.

Is iig minder dan 300$.

Niet goed gelezen :+

[ Voor 7% gewijzigd door SH4D3H op 29-04-2008 16:38 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SH4D3H schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:30:
Wellicht een (tweedehands) Xbox360 kopen met HDMI?
Waarschijnlijk hoef je niet zoveel bij te leggen als je de oude verkoopt.

Is iig minder dan 300$.
Dat zal dan een Xbox360 Elite worden. Zouden deze al voor minder dan $300 te krijgen zijn?

Default blanke hetero

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ebayzo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:32:
[...]
Dat zal dan een Xbox360 Elite worden. Zouden deze al voor minder dan $300 te krijgen zijn?
Alle 360 modellen hebben tegenwoordig HDMI.
De arcade versie is/was bij de MM in Alkmaar al voor 150 euro te koop (nieuw dus).

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hoe wil je dat doen zonder HDMI op de tv? Dan heb je nog steeds geen geluid.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Robain
ilrenato schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:27:
[...]

Met deze Octava HDDA12 kan je ook HDMI splitten in hdmi uit (DVI met kabeltje) en toslink uit.
Ik heb hem ook en als je ze mailt willen ze nog wel eens een deal maken.

Mijnsinziens is de kabel slopen niet echt slim. Zowieso is de opbouw van de kabel niet coaxiaal, dus niet echt geschikt.
Aha, da's al wat meer te doen van prijs.
Is dat toestelletje groot? Kan ik dit nog ergens achter mijn tv-toestel gaan wegsteken?

Dan alleen nog het probleem dat ik geen toslink ingang op de tv heb. Als ik mij dat juist herinner kan toslink-rca ook enkel actief uitgevoerd worden.... Time to google :D

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Heb je wel coax digitaal of alleen analoog in?
Kastje plak je zo tegen de muur. Best klein.

• Robain
Ik denk enkel analoog in. De tv is een Philips pf429966.

Gefen biedt toslink naar RCA converters aan voor een normale prijs. Nu nog een leverancier vinden....

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Van philips:
42PF9966/37 Verbinding
Vraag
Er is geen geluid wanneer het apparaat via een DVI-naar-HDMI-verbinding wordt aangesloten op het extra apparaat.

Antwoord
Oplossing 1: sluit de digitale audio-uitgang van het extra apparaat aan op de digitale audio-ingang van de TV en wijs deze ingang toe aan de bijbehorende HDMI-ingang waarop het apparaat is aangesloten.

Oplossing 2: sluit de analoge audio-uitgang van het extra apparaat aan op de analoge audio-ingang die als reserve audio-connector voor de HDMI-ingangen dient. Wijs deze ingang vervolgens toe aan de bijbehorende HDMI-ingang.
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/sca/sca/060904/060904111511_15516.jpg

Philips heeft het over HDMI ingang en digitale ingang?

• Robain
Da's de Amerikaanse versie van dit toestel. Leuk toch van philips...

Kan je trouwens herkennen aan het /**
Ik heb de 42PF9966/10, de Amerikaanse is de 42PF9966/37.

Ik ben echter niet zeker wat betreft de digitale audio ingang, ik kan dit pas dit weekend controleren als ik thuis ben...

EDIT : Uit de handleiding
Connectiviteit
• Extern 1 SCART: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
• Extern 2 SCART: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB, Y/
C, S-Video in
• Extern 3 SCART: Audio L/R, CVBS in
• Extern 4: DVI-I met HDCP, VGA PC-in, YPbPr,
Compatibel met HDMI
• Andere aansluitingen: Analoge audio links/rechts
uit, Ingang centrale luidspreker, Subwoofer uit
• Aansluitingen aan de voor- en zijkant: Audio L/R
in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in800 x 600 60 Hz