Asus maximus formula SE waterblok

Pagina: 1
Acties:

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb een Asus Maximus Formula SE mobo, en ik ga deze waterkoelen. Mijn probleem is dat ik nergens kan vinden of het waterblok op mijn moederbord van koper is, en zo niet, waarvan dan wel.
Ik heb op google gezocht en 15+ reviews van dit bord gelezen, maar er is niets te vinden hier over. Ook op de Asus website staat er niets over.

Als iemand dit weet zou ik het erg op prijs stellen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je er zo naar kijk moet het bijna wel koper zijn aan de kleur te zien. Over het algemeen is de koeling van moederborden sowieso van koper. Maar als je draait met de juiste vloeistoffen is alluminium ook geen enkel probleem. Ik heb een stukje alluminium in mijn reservoir zitten en dat is geen enkel probleem met de vloeistoffen waar ik mee draai.

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2025
PilatuS schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:50:
Als je er zo naar kijk moet het bijna wel koper zijn aan de kleur te zien. Over het algemeen is de koeling van moederborden sowieso van koper. Maar als je draait met de juiste vloeistoffen is alluminium ook geen enkel probleem. Ik heb een stukje alluminium in mijn reservoir zitten en dat is geen enkel probleem met de vloeistoffen waar ik mee draai.
Ik heb in een review gelezen dat in ieder geval een aantal van de heatsinks op het moederbord van alluminium zijn, met koper kleurige verf er overheen, dus ik ga liever niet van de kleur uit.

Welke vloeistoffen zijn dit die geen "last" van alluminium hebben ?

Bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ellhound schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:20:
[...]

Ik heb in een review gelezen dat in ieder geval een aantal van de heatsinks op het moederbord van alluminium zijn, met koper kleurige verf er overheen, dus ik ga liever niet van de kleur uit.

Welke vloeistoffen zijn dit die geen "last" van alluminium hebben ?

Bedankt
Het komt idd voor dat het alluminium is met een koper verf laagje er over heen.

Ik draai zelf met 60% gedestileerdwater en 40% Halfords Longlife koelvloeistof. Die koelvloeistof beschermt tegen corrosie dus alluminium en koper is geen enkel probleem. Ook beschermt het tegen algen dus wat dat betreft is het de ideale combinatie voor waterkoeling. Ik draai er nu anderhalf jaar mee en heb geen aanslag, geen algen en geen corrosie.

Ook is het op Glycol basis wat de pomp van de waterkoeling smeert. Enige nadeel is misschien dat het een beetje roze spul is. Het schijnt er ook te zijn in blauw als je dat mooier vind.

Die koelvloeistof kan je zo kopen bij de Halfords en gedestileerdwater kan je ook overal vinden. Met die 2 dingen samen moet het gewoon goed gaan.

Ik heb al een aantal jaren waterkoeling en heb allerlei vloeistoffen gehad maar niets bevalt mij zo goed als dit. Ik hou het hier bij en neem waarschijnlijk nooit meer iets anders.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2008 16:30 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De koeling van het moederbord is alu met een koperkleurige verf. Het koelblok is zover ik weet van koper of heeft een koper laagje.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Feser one vind ik persoonlijk een erg fijne vloeistof!
Alle kleuren te krijgen, zelfs zwart :D
Pagina: 1